| Forfatter |
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj hifi-brødrer.
Jeg har gået og undret mig lidt over den manglende interesse eller skrivelyst, der er om højttalere fra producenten MISSION.
De modeller, der har vakt min interesse er 773E og 774, der efterhånden har et par år på bagen. Jeg kunne godt tænke mig, at vide lidt om deres karakteristika, hvis der er nogle af jer, der har erfariger/kendskab med disse budget-højttalere?
Hvilke højttalere kan man evt. sammenligne dem med, kvalitetsmæssigt og lydmæssigt?
Jeg ved godt, at jeg kunne læse diverse anmeldelser, men det er nu mere spændende at høre jeres mening om emnet.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan se mere om 77-serien på http://www.mission.co.uk !!! Gå ind under "archive/77series/77_manual"
77-serien er nu ikke "budget"-modeller!!!
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt 775E, de spiller faktisk udemærket til prisen. De er dog afhængige af at stå ret tæt op ad en væg for at få bassen med. Men til mindre rum gør de et hæderligt arbejde.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Du kan se mere om 77-serien på http://www.mission.co.uk !!! Gå ind under "archive/77series/77_manual"
77-serien er nu ikke "budget"-modeller!!!
|
|
|
Hej F.Christians.
Budgetmodeller er det vel ikke helt, men jeg synes, at 10K for et sæt ikke er det voldsomme, så derfor denne betegnelse.
Jeg har været på deres hjemmeside og tjekke de forskellige anmeldelser osv. men kunne godt tænke mig, at høre om jeres erfaringer.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
|
Jeg har et sæt 775E, de spiller faktisk udemærket til prisen. De er dog afhængige af at stå ret tæt op ad en væg for at få bassen med. Men til mindre rum gør de et hæderligt arbejde.
Mvh,
Karsten
|
|
|
Hvordan vil du karakterisere lyden, Karsten? Er de tilbagelænetog afslappet eller er det in your face?
Jeg har tidligere hørt disse højttalere, men kan ikke helt huske dem. Det var på et tidspunkt, hvor den store hifi-interesse endnu ikke var kommet til Casa Flex.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden afhænger ret meget af det rum de spiller i, er rummet for stort eller bagvæggen for "blød" så mister de pusten og lyder lidt tyndt.
I et mindre rum 10-15 m2 spiller de med en rimelig detaljeringsgrad og okay bas, men lydbilledet er ikke optimalt pga. den tætte afstand til væggen (ca. 30 cm)
Det virker som om de er designet til at udmærke sig i en sædvanlig hifi forretnings højttaler oplining, og banke det normale udvalg i prisklassen, hvilket de også gjorde i sin tid da jeg købte dem.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Karsten.
Jeg har en forholdsvis stor stue, så det lyder ikke som en højttaler der skal hjem i min stue....stuen er på ca. 38 Kvm.
Men det siger jo også sig selv, at disse højttalere må ha' svært ved at flytte nok luft, når enhedernes areal ikke er meget større end en desserttallerken, måske lidt mindre. De kommer sikkert på overarbejde.
Spiller du stadig på dine 775E, eller er de blot kommet en tur i kosteskabet?
Du er vel gået over til Medowlark eller andet fra din forretning?
Mvh. Rune
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune,
38 m2 er nok lige i overkanten, alt efter de krav man stiller, naturligvis.
Mission højtt. står pt. på min søns værelse. Jeg spiller selv på et par SP Technology Continuum AD, der er lidt mere godaw i 
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
77-serien spiller måske ikke helt som den tidligere topmodel 75-serien, trods flere ligheder, bl.a. bas/mellemtone-enheden i Aerogel!!!
75-serien (jeg har et sæt 752F) leverer 10hver10fald lyd "right in your face" med 105dB (max 1% THD), 70-20000hz +/- 1,5dB!!! Så rigtigt dybt og fyldigt, det bliver det aldrig!!! Nærmere en lyd a´la Dynaudio, Monitor Audio og JBL TI (de mindre modeller, forståes), men uden poly- og titaniumlyd!!!
|
| Til top |
|
| |