| Forfatter |
|
Finten Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop som jeg syntes at have bestemt mig for et 42" plasma TV (endnu inden at have set det live) så ville jeg lige sikre mit valg ved at se dette forum igennem og bump så sidder jeg fast i meninger, holdninger og religion.
Jeg kom for at blive oplyst, jeg endte med at være forvirret!
Jeg har nu bestemt mig for at tage ind i varehuset fredag og vælge med hjertet, om jeg skal have et:
- 42" Medion plasma tv (Model: MD42180) eller et
- 30" Philips LCD farve tv (Model: 30PF9946) eller et
- 28" Philips 100 Hz widescreen farve tv (Model: 28PW8506)
Hvis du har nogen kommentar til, hvorfor jeg skulle vælge det ene fremfor det andet eller du mener jeg kunne få noget andet til de samme penge, så er du meget velkommen med en kommentar, ellers hører i først fra mig - når jeg har erhvervet mig mit TV og haft det i brug nogle uger 
PS: Hvis du ligefrem har en checkliste over hvad jeg skal se efter - så er det perfekt! __________________ WYSIWYG
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
gå ind på google og skriv : Panasonic TH-42PA30
fås fra ca 21 i tyskland op til 26 i dk
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser lige electronic world har det til 25k
skærmen er ihvertfald langt bedre end medion
|
| Til top |
|
| |
Finten Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg nu afslører at det 30" Philips LCD farve tv (Model: 30PF9946) koster knap 15k så er der lidt langt op til de 25k som Panasonic TH-42PA30 koster  __________________ WYSIWYG
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man kan leve med sådan et billede
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
til de penge kan du få et rigtigt godt billedrørs-tv, med en en billedkvalitet der langt overstiger de nævnte alternativer!
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
medion plasma kan altså IKKE anbefales uanset hvor lavt ens budget er ... kvaliteten er simpelthen for ringe...
Har en bekendt som købte et medion plasma og de to største problemer er Lyden og Billedet!!!! (ingen joke)
Lyden halser bagefter talen og farverne på billedet ligner noget fra en computer med kun 256 farver - dvs elendige , virkelig elendige farveovergange.
Så hellere skære hul i ens væg i stuen og brokke det gamle fjernsyn derind og kun have skærmen synlig.....!!! -så har man trods alt en slags fladskærm...
/TN
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slips hvorfor "fald"Tv kan det ikke blive hængende på væggen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Slips hvorfor "fald"Tv kan det ikke blive hængende på væggen
|
|
|
Af den simple årsag at min forlovede og jeg sidder al for tæt på vores billederørs tv i vores nye lejlighed, vi kan ikke indrette den så vi får en korrekt aftand, derfor tjener vi jo en 40-50 cm ved et fladtv.
Jeg er faktisk mest tilhænger af billederør, men må så indrømme at efter at jeg er begyndt at sætte mig lidt ind de nye formater, så er der rent faktisk et par modeller af lcd typen der er så gode at biilederørende får kamp til stregen.
Plasma forstår jeg til gengæld ikke hvad folk ser i, bortset fra strørrelsen selvfølgelig. Alle siger plasma er bedst, jeg har meget svært ved at se det, men det kan godt være mine øjne der er noget galt med. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo men hvorfor fald (Joke)
ellers vil jeg give dig ret i at det bliver bedre og bedre, så jeg tror at i løbet at de næste par år bliver det helt godt.
indtil da så er jeg CRT fan, både som monitor, TV og projektor
|
| Til top |
|
| |
phoegh Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på Thomson 27" LCD Scenium til ca. 18K Det er designmæssigt smukt og skærmen er knivskarp. Slår Philips og Sony med flere længder
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoegh skrev:
Kig på Thomson 27" LCD Scenium til ca. 18K Det er designmæssigt smukt og skærmen er knivskarp. Slår Philips og Sony med flere længder |
|
|
Ahhh, har set den, stod og så på tv udsendelsen huset på den og en philips lige ved siden af, altså de viste de samme billeder. Thomsonen havde for så vidt det bedste billede, lige indtil kamaraet bævægede sig hurtigt hen over en husmur, her hakkede thomsonen i billedet , det gjorde pilipsen ikke, her kunne man tydeligt følge kamarates bevægelser. Så her blev thomsonen droppet. .
Hvis du mener de nye lcd tv fra sony ikke er gode, så må du havde set dem med et dårligt signal på eller en ældre model, de nye sony som mit link længere oppe henviser til , slår sku da nemt en thomson. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv kigget efter denne skærm, ved du om den har DVI-indgang??
..jeg har ikke kunne finde det nogen steder
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva kan man finde nogen af de sonyer til en god pris nogen steder? 27000 vejledende lyder måske lidt højt, selvom det ser lækkert ud.
Og hvad med Philips 30PF9946, er det noget værd? 15000kr for en 30" LCD lyder jo lækkert, og så har det en god opløsning på 1268x720, så man kan se 720p HDTV på det.
en anden ting: med PC monitors, der gælder jo den regel at en 19" CRT svarer til en 18" LCD - gælder det samme for fjernsynsskærme - dvs svarer et 32" CRT TV til en 30" LCD ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonyen koster 24.995 de fleste steder, selvfølgelig mange penge, men lidt under den vejl.Pris. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et spørgsmål, synes folk siger at lcd og plasma, mister noget af deres lysstyrke efterhånden, men gælder det samme pc skærme, har selv en 2 år gammel bærbar, og syntes at skærmen er bleg efterhånden. __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finten skrev:
|
Netop som jeg syntes at have bestemt mig for et 42" plasma TV (endnu inden at have set det live) så ville jeg lige sikre mit valg ved at se dette forum igennem og bump så sidder jeg fast i meninger, holdninger og religion.
Jeg kom for at blive oplyst, jeg endte med at være forvirret!
Jeg har nu bestemt mig for at tage ind i varehuset fredag og vælge med hjertet, om jeg skal have et:
- 42" Medion plasma tv (Model: MD42180) eller et
- 30" Philips LCD farve tv (Model: 30PF9946) eller et
- 28" Philips 100 Hz widescreen farve tv (Model: 28PW8506)
Hvis du har nogen kommentar til, hvorfor jeg skulle vælge det ene fremfor det andet eller du mener jeg kunne få noget andet til de samme penge, så er du meget velkommen med en kommentar, ellers hører i først fra mig - når jeg har erhvervet mig mit TV og haft det i brug nogle uger 
PS: Hvis du ligefrem har en checkliste over hvad jeg skal se efter - så er det perfekt!
|
|
|
Det er noget af en skæv fordeling - Plasma, LCD og et relativt billigt 28" CRT!! Hvorfor ikke tilføje et CRT i nogenlunde samme prisklasse? Om ikke andet giver det et mere fair billede af konkurrenterne! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |