Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jamo d-590 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CKDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 November 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har set at Jamo D-590 er langt nede i pris nu (ca. 3000 kr stk.). Nogen der kender til dem eller har erfaringer med dem.

mvh. Claus

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 21 November 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

hejsa ckdk

Ja jeg kender da lidt til dem da min svigersøn har dette sæt, købte dem under KT udst. for 2 år siden, og så at de også havde dem på tilbud i år.....

Og til den pris er der da ikke meget at være i tvivl om, til de 6000 er det svært at få noget der er bedre, men selvfølgelig bare min mening og opfattelse, det er jo svært at råde andre......men lyt da til dem????

mvh Velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 November 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej CKDK

Prøv at bruge søgefunktionen, den er en rimeligt veldiskuteret højttaler herinde.

Trods denne opfordring vil jeg da gerne give mit besyv med. Jeg har selv haft for en kort periode og til de 6000kr (jeg gav 3000kr brugt) er det en fin højttaler med masser af bas, hvis man kan lide dette. Dog synes jeg at netop bassen overstyre og virker lidt mudret det var som om lyden aldrig helt kom ud af kabinettet. Som fronter i et surroundsystem tror jeg de vil gøre det fint. Man kan sagtens undvære en subwoofer, hvis man ikke ligerem kræver at man skal have ondt i maven efter en krigsfilm. Der er godt med drøn på de 2 8" basenheder der sidder i dem.

Jeg solgte dem igen på grund af den her i mine ører lidt mudret gengivelse og jeg har heller ikke noget surroundsystem de kunne gøre gavn i.

Når den her kritik er sagt, så vil jeg tilføje at jeg prøvede dem i en forholdsvis lille stue. Jamo skriver selv at de kræver godt med plads, så det kan være at de i et stort rum og spændt for en forstærker med masser af power, at de så kan komme til "at synge" som der står på Jamo's hjemmeside. 

Du vil også kunne finde(søgefunktionen) nogen som udelukkende har gode oplevelser med dem.

Til sidst vil jeg sige at det er en meget flot højttaler med en god finish. Til 6000kr er det en ok højttaler, til 3000kr nærmer det sig et røverkøb, til 12000kr (listepris) - lad være.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

CKDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 November 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hey igen

Tak for hjælpen, jeg har søgt på div. fora, og der er meget delte meninger om disse HT'er. Så jeg må bare ned til min HIFI-pusher at lytte

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 November 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=jetz]

Hej CKDK

Der er godt med drøn på de 2 8" basenheder der sidder i dem.

hejsa

der sidder kun en 8" i D-590 Det var i de gamle 707 og 707i der var to.

og disse kan på ingen måde sammenlignes, med D-590. Bassen i D-590 er blevet meget bedre og selve højtaleren er blevet mere hifi rigtig.En god højtalere der kræver en god forstærker.

power

Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 November 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

selvom den er blevet mere hifi rigtig er det stadigt en højttaler der kan tåle en fest... men de er jo ikke ligefrem små....

jeg vil ligeledes anbefale en rigtig kraftig amp.... selv rotel's mellemklasse modeller kan knække sammen med sådan et par spændt for (her jeg ladet mig fortælle)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes