Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Spørgsmål ang. ECP 3100... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 November 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder og kigger lidt på en Electrohome ECP 3100 som jeg overvejer lidt at købe sammen med en Denon DVD-2910, da den ligger inde for mit budget, da jeg også er i gang med at købe nyt anlæg.

Men jeg er faldet over en del spørgsmål som jeg ikke helt kan få endelige svar på:

Kan jeg kører progressiv scaning på 3100'eren?

Hvad er der af tilslutningsmuligheder på 3100'eren?

Har læst flere steder at de anbefaler at man bruger en liniedubler, men er det nødvendigt med den FLI 2310'er fra Faroudja/Genesis som er indbygget i DVD-2910'eren? (Nok mig som har misforstået noget her...!)

På forhånd mange tak!

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 November 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Ja, ECP 3100 er en data projektor der scanner til 55KHz.

Skulle kunne vise op til 1280x1024.

Du kan køre Composite, Y/C og RGBHV.

Ja, linie double er anbefalet, men du kan ikke bruge den i din Denon, da Denon ikke kan aflevere et RGBHV signal og ECPen tager ikke mod component.

Du kan evt. finde en DVDO eller lign. billigt.

ECP serien er fremragende begynder CRT. Sony rør med flotte farver, digital chasis..

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Ja, ECP 3100 er en data projektor der scanner til 55KHz.

Skulle kunne vise op til 1280x1024.

Du kan køre Composite, Y/C og RGBHV.

Ja, linie double er anbefalet, men du kan ikke bruge den i din Denon, da Denon ikke kan aflevere et RGBHV signal og ECPen tager ikke mod component.

Du kan evt. finde en DVDO eller lign. billigt.

ECP serien er fremragende begynder CRT. Sony rør med flotte farver, digital chasis..

Den skulle sagtens kunne kører en opløsning på 1280x1024 i følge CRTCinema.com.

Nu er jeg rimelig ny inden for alt det her med projektor osv., men er composit og Y/C ikke det samme???

Nu når jeg (selvfølgelig) vil bruge den bedste løsning til at tilslutte min DVD-2910'er med, hvordan skal jeg så gøre det???

Af ren nysgerrighed: hvad vil det så sige at den har "digitalt chasis"? Har hørt det flere gange, men aldrig hvad det betyder.

Skal måske lige sige, at jeg regner med at bruge et 65" ProCinema fra Projecta, og så er det spørgsmålet om nødvendigheden af en liniedubler melder sig...?

Daniel...

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 November 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Digitalt chassis betyder at den har menu-styret konvergens og geometri. Nogle ældre maskiner har potmetre man drejer.

Composit video er hvor hele billedsignalet er samlet i ét kabel. Y/C betyder at chroma/luminans er på hver sit kabel. Ingen af disse ting bør du bruge; hold dig til RGBHV, RGBS og RGsB.

1280x1024 er en underlig opløsning(1.25:1), og vil ikke være speciel god på den maskine. Du bør bruge 1280x720@50/60hz(1.78:1). (nej, det er ikke et link:))

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

outofsync skrev:

Digitalt chassis betyder at den har menu-styret konvergens og geometri. Nogle ældre maskiner har potmetre man drejer.

Composit video er hvor hele billedsignalet er samlet i ét kabel. Y/C betyder at chroma/luminans er på hver sit kabel. Ingen af disse ting bør du bruge; hold dig til RGBHV, RGBS og RGsB.

1280x1024 er en underlig opløsning(1.25:1), og vil ikke være speciel god på den maskine. Du bør bruge 1280x720@50/60hz(1.78:1). (nej, det er ikke et link:))

Nicholas

Ja, nu er det jo din jeg har kigget på Nicholas...!

Hvorfor kører en opløsning på 720p når den (i følge din egen side ) kan kører 1080i???

Hvordan skal den helt konkret sluttes til min DVD-2910'er???

Daniel...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes