Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 17:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JBL TI-5000 udbygges m. surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Michael F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004
Status: Offline
Sendt: 24 November 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ejer et sæt JBL TI-5000. Nu skal jeg så igang med at udbygge til surround.

Hvilken center og baghøjttalere har folk herinde erfaring med, der kan sammenspille med god lyd og afstemt til TI-5000 'erne ???

Egentligt har jeg også et sæt JBL LX-55 i kælderværelset, hvor jeg også pønser på et mindre surround anlæg. Erfaringer med højttalere til disse også ???

Michael F.

Til top Vis Michael F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael F.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 November 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Michael F. skrev:

Jeg ejer et sæt JBL TI-5000. Nu skal jeg så igang med at udbygge til surround.

Hvilken center og baghøjttalere har folk herinde erfaring med, der kan sammenspille med god lyd og afstemt til TI-5000 'erne ???

Egentligt har jeg også et sæt JBL LX-55 i kælderværelset, hvor jeg også pønser på et mindre surround anlæg. Erfaringer med højttalere til disse også ???

Michael F.

Du kunne finde et sæt ti 1000 og bruge som baghøjttaler.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Jeg er den glade ejer af et sæt Ti-5000 og et sæt Ti-1000. Det er meningen at det skal ende op med noget surround om et par år.

Planen er så enten at finde JBL's Ti-center, som ikke er solgt i Danmark, og så bruge mine Ti-1000 som bahøjtalere. 

Eller at bruge mine Ti-1000 som centerhøjtaler (serieforbundne - de har en modstand på 4ohm hver), og købe et sæt Ti-3000 (eller måske 5000) til baghøjtalere.

Jeg tror at løsning med et sæt Ti-1000 som center er rigtig god, da center og fronter jo er langt det vigtigste i et surround setup. Måske bruger jeg nogen helt andre baghøjtalere. Det er jo nok lidt overkill at bruge Ti-3000 til dette. Men det kunne være ret sjovt, hvis man havde pladsen.

Hvad skal du bruge til at trække dem med? Jeg hælder mest mod at finde en H/K AVR-8500 eller en Cayin surroundreceiver. Men kan jo være at der er noget meget bedre på markedet på det tidspunkt.

Mvh. JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes