Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 13:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: thulé (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikael
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2004
Status: Offline
Sendt: 29 November 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hej.

jeg har kikket lidt på thules dvd (DVA 150b) eller cd 150b, er der nogle der kan gi mig et godt råd om hvad jeg skal købe. Den skal kun bruges til at høre stereo på.Men cd 150b bliver vist ikke lavet mere eller????

Jeg har lige købt thules pr150b og pa150b som spiller rigtig godt.

VH

Mikael

Til top Vis mikael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikael

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Thule producerer ikke cd-afspillere mere. Som du sikkert har fanget er DVA 150b den 'nye' model af cd 150b.

Min erfaring med rene Thule systemer er, at de ofte bliver lidt for lystklingende. Det afhænger selvsagt af musiksmag, egne præferencer for lyd og selvfølgelig kabler. Dog valgte jeg en forstærker af andet mærke til min Thule cd-afspiller. Prøv at sammenligne med et apparat med en mere varm klang, f.eks. Primare.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 November 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit pr/pa 150b sæt. Jeg har selv en IA150B og den spiller forrygende, så jeg kan levende forestille mig hvilken lyd du har, da det som regel ikke blive værre af at tingene får en dedikeret strømforsyning.

CD150b er rigtigt nok udgået. Jeg skal dog ikke afvise at der kan være restlagre rundt omkring. Når du nu skal ud og have nyt, så vil jeg da snuppe en DVA 150b, så får du super cd-lyd og en DVD-afspiller oven i hatten. DVA 150B er først og fremmest tænkt som en CD-afspiller og som bonus får du også en DVD. Du har også mulighed for at opgradere med digit II kortet (dette kan også gøres med CD150b)

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

Thule producerer ikke cd-afspillere mere. Som du sikkert har fanget er DVA 150b den 'nye' model af cd 150b.

Min erfaring med rene Thule systemer er, at de ofte bliver lidt for lystklingende. Det afhænger selvfølgelig er musiksmag, egne præferencer og selvfølgelig kabler. Dog valgte jeg en forstærker af andet mærke til min Thule cd-afspiller. Prøv at sammenligne med et apparat med en mere varm klang, f.eks. Primare.

Kan ikke rigtig kende denne beskrivelse. Jeg vil gerne medgive at det gamle Thule klingede lidt lyst, men det "nye" altså det med sort front, synes jeg ikke klinger lyst. Jeg ved også godt at det er standardholdningen herinde at Thule klinger lyst, men hjemme hos mig eller rettere i mine ører har det en varm lyd med en dejlig bas. Jeg har prøvet forskellige rene Thule kombinationer og har ikke kunnet registrerer denne lyse klang.

Nå, men det var ikke for at starte en "har Thule en lys lyd" diskussion, men mere for at sige at jeg vil ikke være bange for at kombinere Thule med Thule.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:
Fournais skrev:

Min erfaring med rene Thule systemer er, at de ofte bliver lidt for lystklingende. Det afhænger selvfølgelig er musiksmag, egne præferencer og selvfølgelig kabler. Dog valgte jeg en forstærker af andet mærke til min Thule cd-afspiller. Prøv at sammenligne med et apparat med en mere varm klang, f.eks. Primare.

Kan ikke rigtig kende denne beskrivelse. Jeg vil gerne medgive at det gamle Thule klingede lidt lyst, men det "nye" altså det med sort front, synes jeg ikke klinger lyst. Jeg ved også godt at det er standardholdningen herinde at Thule klinger lyst, men hjemme hos mig eller rettere i mine ører har det en varm lyd med en dejlig bas. Jeg har prøvet forskellige rene Thule kombinationer og har ikke kunnet registrerer denne lyse klang.

Nå, men det var ikke for at starte en "har Thule en lys lyd" diskussion, men mere for at sige at jeg vil ikke være bange for at kombinere Thule med Thule.

Det kan der være noget om. Min holdning er ikke et udtryk for at jeg hopper med på vognen herinde om, at Thule lyder lyst, men mere et udtryk for min egen erfaring. Den cd-afspiller jeg har (Thule cd100) prøvede jeg med en AI 60 og AI 100, og det havde en 'feminin' spillestil, som ikke helt stemte overens med mine præferencer og musiksmag. Jeg hører en del heavy/progressive metal, så der må gerne være lidt smæk i bassen og generel fylde. Det manglede jeg lidt i de to nævnte amps i kombination med cd100. Prøvede ikke at lege med kabler, så det kan godt have spillet ind.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

mikael
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

er det pengene værd det digit II kort??
Til top Vis mikael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikael

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv hørt det, men rygtet vil vide at det vist giver en markant forbedring. Prisen er også relativ høj.

Om digit II er pengene værd kan kun dine ører og tegnebog svare på

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

ad fournais:

Det kan være vores forskellige måde at opfatte lyden skyldes vores musiksmag. Jeg hører nemlig meget jazz og akustisk musik

Jeg vil helt sikkert give dig ret i at kabler og resten af setup'et betyder meget.

Arne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Mine erfaringer med Thule er følgende:
- spiller flot til prisen
- dyr og lækker indpakning
- billig og grim fjernbetjening
- elendig holdbarhed

Jeg har kun haft 1 sæt (ia60b og tilhørende balancerede cd-spille). Der kom en del brummen fra trafoen, knappen på begge apparater mistede sin farve, forstærkerens display (og dermed forstærkeren!) stoppede med at virke efter 4,5 år. Cd'en måtte kasseres efter 4 år s.f.a. defekt laser/drev.
Alt i alt en meget skuffende oplevelse. Lyden var meget god, men holdbarheden særdeles utilfredsstillende. Jeg køber aldrig Thule igen!
Forhåbentlig har andre haft en bedre oplevelse!
Til top Vis Arne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:

ad fournais:

Det kan være vores forskellige måde at opfatte lyden skyldes vores musiksmag. Jeg hører nemlig meget jazz og akustisk musik

Jeg vil helt sikkert give dig ret i at kabler og resten af setup'et betyder meget.

Nu hører jeg også jazz og akustisk, men mine oplevelser med heavy står tydeligst, da det var det der skildte sig mest ud. Det kan være jeg skal give Thule en ny chance og få hørt et samlet Thule anlæg - måske jeg bliver overrasket!

William H. Shakespeare.

Mit stereo

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 November 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har selv haft en del forskellige produkter fra Thule. Jeg kan ikke genkende det Fournais siger om klangen. Jeg har aldrig har problemer med mit Thule grej og kan ikke genkende det Arne siger. Han må have været uheldig.

Jeg har også haft PR150B og PA150B som jeg var meget glad for og havde ret længe. I forhold til IA150B er der med gode balancerede interconnects mere ro og større dynamik i gengivelsen.  Min erfaring siger mig at det er vigtigt med de rigtige interconnects. Jeg har haft kimber, MIT, argento og meget andet på. Det blev først rigtigt godt da jeg lavede mine egne sølvkabler. Hvis ikke du lige har mod på det, kan jeg anbefale bertrams kabler. De spiller kanon med det der sæt. Se dem på http://www.audiokabel.dk

Hvis du skal have en guide til DIY balancerede interconnects så drop mig en PB. De kan laves for 800kr for 1m par.

Jeg har også haft CD150B mk2 og overvejet Digit-II. Det er en kæmpe forbedring af afspilleren, den rykker virkeligt en klasse op i gengivelsen. Tingene bliver mere sammenhængene og alligevel langt bedre defineret i lydbilledet. Der virker som om den rækker dybere i bassen.

Jeg kender ikke de nye afspillere og kan derfor ikke råde nogen til noget der. Men er forskellen ligeså stor ville jeg ikke tøve et øjeblik.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes