Sendt: 01 December 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bygge et HTPC med denne opstning:
Ahanix D.Vine 6 kabinet asus p4s800-mx bundkort Intel p4 2,4 ghz cpu Aopen dvd-r 512 mb ram 2 asus tv kort m. Radio 1*40 gb maxtor til os og apps 2*300 gb maxtor til multimedia delen Sapphire rf remote control Og et ruwido livingroom keyboard hvis nu det skal bruges.
Jeg vil køre en windows xp og her kommer mine spg så.
Jeg har efter hånden brugt mange timer på at læse indlæg i dette forum men syndes ikke jeg kan finde konkrete svar.
Jeg vil anmode jer om når i svare at svare ved at indiker med et nr om hvad for nogle spg i svare på.
Spg #1 hvad for en xp udgave skal jeg bruge for at få den med mindst junk I. Maskinen skal kunne køre med det software som skal bruges til HTPC og resten af windows er jeg sådan se ligeglad med.
Spg #2 Links til sider hvor jeg kan finde info om at tune xp til at starte hurtigt. Jeg tænker på at fjerne alt hvad der ikke er nødvændigt.
Spg #3 Hvilken software setup vil vre den beste at bruge når jeg vil kunne: Se TV Bruge PIP Have en TV guide (gerne sådan at jeg kan gå ind i den og vælge et program også gå til den kanal eller vælge at indstille en optagelse af programmen) TV Timeshifting Optage tv til HD (Skal være sådan at jeg kan optage fra begge tuner på engang) Optage tv til DVD-R Se DVD Se VCD Se film klip (mpg & avi i diverse formater) Afspille Cder Afspille MP3 vise billeder på tv Høre radio både fra kabel tv og netradioer.
Jeg vil gerne kunne optage til hd mens jeg lave en af de andre ting.
Optagelse til HD ser jeg gerne sket i mpg format.
Spg #4 Der findes et display til det kabinettet. Skal der bruges noget srlig software for at det kan bruges til at vise info om det er afspilles.
Spg #5 Vil det være en fordel at købe en hauppauge WinTV-PVR-500MCE dual tuner i stedet for 2 asus' tuner ??
Det var sådan lige hvad jeg havde på hjertet lige nu.
På forhånd tak Niels Lntver
|