| Forfatter |
|
Dennis Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
I de go'e gamle dage, kunne man låne en kabelkuffert med hjem nede fra klubben af
God service, synes jeg, og vel også den eneste måde at finde de rigtige kabler på, ved at teste forskellige af slagsen under hjemlige forhold.
Dog synes denne kuffert at være gået i glemmebogen, eller måske nedlagt af andre, mere målrettede, grunde...
Mit spørgsmål er så bare; hvem dælen ligger inde med et bredt udvalg af kabler (signalkabler) man kan låne med hjem? Og her ville det være rart med både sølv og kobber.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabel kufferten blev afskaffet fordi den ikke gav noget som helst salg.
Idéen er rigtig rigtig god, men det fungerede ikke i praksis. Når folk bliver stillet over for så mange valgmuligheder går det åbenbart helt galt og man kan ikke bestemme sig til hvad man vil købe.
Vi ville have lavet en kabelkuffert med Cardas kabler, men efter råd fra andre i branchen blev idéen lagt på hylden. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idéen er god, men hvis udvalget bliver for stort i kufferten mister man hurtigt overblikket. En 3-4 signalkabler + ditto ht-kabler i hver kuffert, og så i alt 3 kufferter i hver deres ende af prisskalaen __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
marvel Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg lytter lige med.. Jeg har talt med Dansk audioteknik på, nu, vesterbrogade 179 kbh, http://www.danskaudioteknik.dk/ og de oplyser at de i det nye år vil have en kuffert parat.
|
| Til top |
|
| |
Dennis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
|
Vi ville have lavet en kabelkuffert med Cardas kabler, men efter råd fra andre i branchen blev idéen lagt på hylden.
|
|
|
Hvorfor? Kan man da ikke høre forskel på kablerne Man bliver vel nødt til at høre forskellige kabler på ens eget anlæg, inden man beslutter sig, eller?
|
| Til top |
|
| |
Dennis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Idéen er god, men hvis udvalget bliver for stort i kufferten mister man hurtigt overblikket. En 3-4 signalkabler + ditto ht-kabler i hver kuffert, og så i alt 3 kufferter i hver deres ende af prisskalaen |
|
|
Lige præcis!
Er der nogen der ved hvem der ligger inde med noget sådan?
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis skrev:
Hvorfor? Kan man da ikke høre forskel på kablerne Man bliver vel nødt til at høre forskellige kabler på ens eget anlæg, inden man beslutter sig, eller? |
|
|
Af den årsag som Acer beskriver længere oppe.. Det bliver uoverskueligt når der er for meget at vælge imellem. For mange variationer gør det umuligt at skelne skidt fra kanel.
Langt bedre er det at udvælge sig et par forskellige kabler og lytte på dem. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
PFO55 Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at Dansk hi-fi import tidligere lå inde med forskellige udvalg af Chord signal kabler til låns.
Prøv at se deres website....- et Crysalis eller Cobra går man sjældent fejl af, ligesom Rega Couple eller Linn Black er anbefalelsesværdige til rimelig pris...
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok i virkeligheden det som det handler om.. At udvælge en fornuftig prisramme og prøve med et par stykker derfra. Istedet for at få en kasse med alt fra 100,- til 10.000,-...
__________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle Expertbutikker havde også en Nordost kuffert for et par år siden, men er gået væk fra det igen, da butikkerne generelt faldt for fristelsen til at sælge demokablerne billigt - og til sidst var kufferten tom.
Har rpøvet en kuffert med 6 kabler i, det tager altså 2-3 dage at komme igennem dem hvis man skal høre dem ordentligt. Og afstå fra at kende prisen, det er megavigtigt. Så har du muligheden skal du låne dem i sæt af to til tre ( i hver sin gruppe/prisklasse) og vælg så en favorit til at kæmpe med vinderen fra det næste sæt af tre.
Til sidst sidder du sikkert med det dyreste (!) ellers er der da noget galt med kabelproducenten eller dine ører. Hvis du ikke har råd til det dyreste, så find det der ligner det mest i lyd, som du kan betale, og spar op til den dyre.
|
| Til top |
|
| |
PFO55 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Til sidst sidder du sikkert med det dyreste (!) ellers er der da noget galt med kabelproducenten eller dine ører."
Helt uenig i denne betragtning, nogle fabrikater fungerer bedre med X kabel andre med Y - det har ikke altid noget med prisen at gøre.. til exempel kan nævnes at Naim CDS3 cd til 90K bruger noget der minder om Chord 1000 kr (eller mindre) signalkabel som std....ikke dermed sagt at det måske kan gøres bedre eller anderledes.
Der hvor det er svært er når man blander alle mulige fabrikater cd, forstærkere osv..
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til PF055: Jeg vil påstå anytime at (også) en Naim til 90 K spiller bedre på et sæt Nordost Valhalla end det der du omtaler til 1000,- kr.
(Kvalitets)lyd har absolut en klar sammenhæng med pris.
Se bare den hårde blindtest i det verdensanerkendte HIFI+ i denne måned.
Hvad tror du det Naimkable koster i løs vægt - du får intet fra dem til 1000,- kr hvis det skal forbindes til en CD til 90 K,. det kan du da sige dig selv...
|
| Til top |
|
| |
PFO55 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu, Jeg foretrækker at bedømme hvad mine ører hører fremfor hvad et tilfældigt magazin syntes er in" i denne måned (hifi+ er nu ikke de værste af slagsen)
Selvfølgelig har kvalitet og pris en sammenhæng men bare ikke altid og min pointe var at visse fabrikater bruger altså ikke nødvendigvis det dyreste men det som de fandt værende det bedste i deres setup.. jeg tror faktisk det i nævnte tilfælde er et Chord Crysalis som fåes for omkring 695kr...prøv det stedet for at buldre frem med at det ikke duer. Hvorfor tror du Naim stadig bruger DIN stik ? nej ikke fordi de er billigere end phonostik men fordi det lyder bedre...
Jeg har endnu ikke hørt et Nordost kabel som har kunne spille musik, men kun" en masse detaljer og hifi - som bare ikke har min store interesse mere.
har du hørt en CDS med de nævnte kabler i et Naim setup eller er det din teori ?
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dennis: gå ind til et par lokale butikker og lån noget af deres udvalg. det har jeg da gjort uden problemer...
|
| Til top |
|
| |
Dennis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
schrez skrev:
| dennis: gå ind til et par lokale butikker og lån noget af deres udvalg. det har jeg da gjort uden problemer... |
|
|
Ja, det lyder som en god idé 
Jeg får ikke noget responce fra Dansk HiFi Import, de havde ellers på deres hjemmeside nogle låne kabler fra Chord... (så må man jo lægge sine penge et andet sted...)
Det bliver en fed weekend, med en masse skiver i spillen, og forhåbentlig nogle fine kabler i mellem kasserne 
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
glæder mig til at høre hvad du får med hjem, og hvad resultatet af 'testen bliver'
det kan måske på forhånd være meget smart lige opstille et budget samt snakke med forhandlerne om deres bud i forhold til dine ønsker. personligt synes jeg det er en kabel jungle.
da jeg lavede samme nummer fandt jeg hurtigt ud af at der ikke nødvendigvis er sammenhæng mellem pris om 'god lyd' - egen definition - spændende hvad du siger
|
| Til top |
|
| |