Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 02:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: powerstrip og ati-kort (virtual desktop) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gadooble
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 03 December 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har endelig fået mig en comp der kan lege htpc. Nu har jeg mange steder hørt at det er ati der er bedst til 2d - fx dvd-film. Jeg købte derfor et billigt ati-kort (Radeon 9600 pro) og smed det i maskinen. Det virker fantastisk. Men nu da jeg ville til at sætte min comp og projektor op til 1:1 pixel mapping med powerstrip kommer problemet. Når jeg vælger 960*540 som resolution i PS og så går ind i advanced timing options er der kan valgt 640*480. Ati catalyst viser at det er 960*540, og det er også et desktop på 960*540 der er til rådighed. Men det fås kun ved at panne med musen. Det er ikke så fedt at se sine film på den måde.

Kort spurgt:

Hvordan fanden tvinger jeg mit grafikkort til bare at smide den opløsning ud jeg beder det om i stedet for det der virtual desktop-pjat?

Med håb om noget brugbart  :)

/hilsner

 



__________________
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?
It's the chain I go get and beat you with 'til you
understand who's in ruttin' command here.
Til top Vis gadooble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gadooble Besøg gadooble's Websted
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 07 December 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at lave din egen "skærm" driver i PS ?

__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
gadooble
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 07 December 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

jooo  jeg ved ikke helt hvad du mener - det er nok fordi jeg så ikke har prøvet det  :)  Jeg har været inde og pille lidt, men det må jeg da lige se på. Jeg har læst rundt omkring at folk brugte drivere fra andre fabrikanter, så jeg tænkte at det nok var det smarteste. Jeg skal have smidt signalet over i min Z1 som har 964*544 native. Det ville jo være sjovt med 1:1 pixel mapping, så pc'en kunne stå for al skalering :)

Takker.



__________________
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?
It's the chain I go get and beat you with 'til you
understand who's in ruttin' command here.
Til top Vis gadooble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gadooble Besøg gadooble's Websted
 
gadooble
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 10 December 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Update: Efter htpc/projektor/powerstrip-pilleri er det nu gået helt galt.

Start: Jeg kører 1280*960 på min monitor og 800*600 på min projektor. Jeg vil gerne have pj til at vise widescreen, så jeg skal have en anden opløsning så billedet ikke bliver deformeret. Xp:sp2/Radeon9600pro/Sanyo Z1

Jeg startede med at ville lave et 1280*720 (16:9) output fra mit Radeon9600pro. Ved alle ukorrente opløsninger endte jeg op med virtual desktop - og kun en effektiv billedflade på 640*480. Jeg læste lidt og prøvede så at lave en "custom driver" vha. Powerstrip. Det gjorde ingen forskel. Dog skete der det at jeg nu får virtual desktop på _alle_ opløsninger ud over 640*480. Jeg har prøvet at opdatere skræmdriveren tilbage til default/plug&play/sony og alle mulige andre og lige meget hjælper det. Jeg kan ikke få projektorens sekundære output over 640*480.

Slut: Jeg vil have 1280*720 eller 960*540 på den sekundære skærm (projektoren) så 16:9-formatet passer som det skal. Og det skal være hele billedet der vises :)

Er der en eller anden regkey der står forkert eller hur?

De fleste spil virker dog stadig, da de ikke bruger windows' driver.

Med håb om noget konstruktivt.

hmm tror lige jeg skal gi' mig selv en dumflad...

I ATI Catalyst er der et menupunkt der hedder "force".. havde ikke lige prøvet at trykke på den. Der kan man tvinge kortet til at smide den opløsning ud man vil - problemet er ikke løst, da det jo ikke var nødvendigt at bruge denne funktion før, men nu kan jeg da få den rigtige opløsning :)

/hilsner



__________________
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?
It's the chain I go get and beat you with 'til you
understand who's in ruttin' command here.
Til top Vis gadooble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gadooble Besøg gadooble's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes