Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 11:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Reference clock & opamps erfaringer. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 December 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Går og overvejer at prøve st mont. en LC Clock samt bedre opamps i min Sony DVP-s999ES.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer, da jeg aldrig selv har prøvet den type tweak.

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

Mdpdr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

hej chevy - jeg har fået opg. min Sony XA30 med en clock og opamps hos L/C Audio, og det var alle pengende værd.

Lyden er rolig og "klar" som om den spiller et hak langsomere og får det hele med. 

Nu er det efterhånden i cd sammenhæng en gammel svend og derfor havde jeg en audio note zero dac til låns fornyligt, men der var ingen "klar" forbedring til trods for Dac koster ca. 6,-  - de spillede så sige lige op - jeg kunne ikke finde den store forskel.

Jeg har været heldig med sonyen og opgraderingen, det er en herlig kombination, og det er da også min CD med denne opg. der indtil videre har overlevet længst i mit setup

hilsen

Mdpdr

Til top Vis Mdpdr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mdpdr

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har på tidligere haft en CDP-XA7ES som jeg også har hørt meget godt om i forbindelse med opgradering, men nåede aldrig selv at gøre erfaringer.

Jeg håber der kommer lidt mere feedback på dette indlæg, da jeg har planer om at gøre brug af LC's december tilbud.

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Så tog jeg turen op til LC, og fik mont. LClock XO3, AD8065 opamps (i sokkel, så vi hurtigt kunne prøve andre typer) samt bedre/større lytter i udgangen.

I den forbindelse kan jeg nævne at hvis man ejer en Sony DVP-s999ES afspiller gør man bedst i at benytte front udgangen fra SACD Multichannel delen, frem for den egentlige stereoudgang, da Sony har valgt at benytte noget bedre komponenter her. Det har Lars set hos flere mærker, og det er jo nok en form for markedsførings strategi, da det jo så er nemmere at "overbevise" folk om at de skal have en masse grej, så de kan afspille flerkanals SACD, fordi det lyder bedre. I virkeligheden er der bare sparet på komponenterne i stereo udgangen.

Effekten af ovenstående opgradering er blevet : mere ro, store lydbillede (i alle dimensioner), flere detaljer, mere dynamik.

Tak til Lars fra LC Audio for en super service.

Chevy

Mit Surround

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes