Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Bedste dvd til ca. 2K? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 December 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Min nuværende Pioneer DV444 har ikke progressiv scan, så jeg er nødt til at skifte den ud.

Jeg skal bruge den til film på projektor og til musik, og planlægger at købe en pioneer VSX-D814 receiver.

Jeg er blevet anbefalet Sony DVP-LS785V. Det skulle åbenbart være den bedste i den prisklasse, men hvad siger i andre? Sony'en koster ca. 1500, så jeg er int. i at vide om der er andre der er bedre eller lige så gode i den prisklasse, og også gerne hvorvidt de er nemme at gøre kodefri.

På forhånd tak

Jørn

Til top Vis Jørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørn

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 December 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Pioneer DV-575S vil jeg mene rangerer oppe blandt de allerbedste i prisklassen - den kan findes til under 2000 kr. og klarer stort set alt!

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 December 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Pioneer DV-575S vil jeg mene rangerer oppe blandt de allerbedste i prisklassen - den kan findes til under 2000 kr. og klarer stort set alt!

Jeg er så enig, Ronin... kig bare på diverse tests på nettet - for ikke at snakke om de specifikationer! Den æder ALT med hud og hår, og så har den jo nogle ganske fine konvertere

Desuden er det vel at foretrække at holde det indenfor ét mærke frem for flere...

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 05 December 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hej og dav.

Jeg siger Mææh og vil også anbefale Pioneer DC-575S

God kamp.

Guldlossen
Til top Vis GuldLos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GuldLos Besøg GuldLos's Websted

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

ups DV-575S selvfølgelig...
Til top Vis GuldLos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GuldLos Besøg GuldLos's Websted

Jørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004
Sendt: 05 December 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo godt med den Pioneer, men jeg har set den hedde både 575, 575-a, 575-s og 575-k - nu er jeg forvirret. hvad er egentlig forskellen?

Jørn

Til top Vis Jørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørn

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

forskellen er såmænd noget så vigtigt som farven... "S" er silver "k" er sort  og "a" har jeg ikke hørt om...

Guldlossen

DogHUNTER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 December 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hvis det ikke gør noget at det er brugt:

1. Sony 930

2. Philips 963

Kan fås for omkring de 2 K.

Til top Vis DogHUNTER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DogHUNTER

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 06 December 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Den er generelt rigtigt god, men lige præcis billedkvaliteten via progressive scan kan den ikke helt være med på. Sony'en er klart bedre hvad dét angår. Til gengæld får du ikke så mange features som på Pioneer'en. Jeg tør ikke sige noget om lydkvaliteten, jeg har ikke lyttet til Sony'en som CD-afspiller endnu, men jeg ville ikke blive chokeret hvis Pioneer'en var bedre på dét punkt. Forskellen i progressive scan er dog stor nok til at jeg vil pege på Sony'en som det klogeste valg, når progressive scan skal bruges.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 December 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg springer lige med her. Jeg overvejer køb af Sanyo Z3 projektor (hvis jeg får plads i min nye bolig). Min nuværende Pioneer DV-545 har jeg været meget tilfreds med. Specielt vigtigt er det at den æder ALT af diverse hjemmebrændte DVD medier. Men den har desværre ikke progressive scan eller component udgang. Spørgsmålet er om ikke det er værd at skifte til en afspiller med progressive scan?

Næste spørgsmål er hvor stor forskel der er på at køre via RGB component og DVI/HDMI?

Jeg har planlagt at sætte PC'en til via DVI. Kan man ikke bare få et DVI-til-HDMI kabel og bruge det?

Hvis jeg har PC tilkoblet via DVI, hvordan vil kvaliteten på DVD så være kontra DVD afspilleren på RGB?

Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 December 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jørn skrev:
Det lyder jo godt med den Pioneer, men jeg har set den hedde både 575, 575-a, 575-s og 575-k - nu er jeg forvirret. hvad er egentlig forskellen?

hej Jørn

De to varianter der findes hedder DV-575A-S (silver) og DV-575A-K (sort)

A'et i modelbetegnelsen betyder at det er en DVD-Audio/SACD afspiller. Der findes ikke en *DV-575 uden suffix, det må være nogen der har udeladt A'et fordi de mener at tallene alene er nok til at genkende modellen (...hvilket man roligt kan regne med, da der ikke er risiko for at forveksle den med en anden ud fra numrene)

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 December 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
Min nuværende Pioneer DV-545 har jeg været meget tilfreds med. Specielt vigtigt er det at den æder ALT af diverse hjemmebrændte DVD medier. Men den har desværre ikke progressive scan eller component udgang. Spørgsmålet er om ikke det er værd at skifte til en afspiller med progressive scan?

Hvis du ellers er tilfreds, og det kun er for at få progressive scan synes jeg du skal prøve at få demonstreret en hvilken som helst DVD-projektorløsning med og uden progressive scan. Det er nemlig ikke alle mennesker som opfatter det som en fuldstændig uundværlig forbedring (forskellen er lille). Så om det er prisen værd skal du selv vurdere. Det kan jo være det der gør, at du har råd til din drømmeprojektor lidt hurtigere, eller du har råd til den rigtige model.

per_zk skrev:
Næste spørgsmål er hvor stor forskel der er på at køre via RGB component og DVI/HDMI?

Det kommer an på kvaliteten af analogudgangen fra DVD'en og analogindgangen på projektor/skærm. Hvis disse er af 'standard' kvalitet er forbedringen til HDMI tydelig, men hvis analogudgang+indgang er af topkvalitet er forskellen ikke ret stor. Dog vil menuerne stå skarpere.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 December 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Philips 963SA og tøver ikke et sekundt med at anbefale den. Den har et helt suværent billede til prisen. Der er god progresive scan og den kan firmware opdateres til at levere 576P og 720P på component.

Den har ikke HDMI eller DVI, jeg ved ikke hvor meget det betyder her.

Tilmed lyder den meget flot og hvis den lige dæmpes i kabinettet bliver det virkeligt godt.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 December 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

per_zk skrev:
Min nuværende Pioneer DV-545 har jeg været meget tilfreds med. Specielt vigtigt er det at den æder ALT af diverse hjemmebrændte DVD medier. Men den har desværre ikke progressive scan eller component udgang. Spørgsmålet er om ikke det er værd at skifte til en afspiller med progressive scan?

Hvis du ellers er tilfreds, og det kun er for at få progressive scan synes jeg du skal prøve at få demonstreret en hvilken som helst DVD-projektorløsning med og uden progressive scan. Det er nemlig ikke alle mennesker som opfatter det som en fuldstændig uundværlig forbedring (forskellen er lille). Så om det er prisen værd skal du selv vurdere. Det kan jo være det der gør, at du har råd til din drømmeprojektor lidt hurtigere, eller du har råd til den rigtige model.

per_zk skrev:

Det kommer an på kvaliteten af analogudgangen fra DVD'en og analogindgangen på projektor/skærm. Hvis disse er af 'standard' kvalitet er forbedringen til HDMI tydelig, men hvis analogudgang+indgang er af topkvalitet er forskellen ikke ret stor. Dog vil menuerne stå skarpere.

Ok, men skal jeg så bruge S-video kabel eller hvad? Der er RGB udgang men kun via scart. Måske er det mere optimalt bare at køre via PC'en og DVI?

Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Sendt: 15 December 2004 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Synes det lød som en spændende tråd, så jeg læste med og nu er jeg hooked, jeg må have en DV-575.

Derfor har jeg kigget mig lidt omkring, og som altid er der nogle penge at spare hvis man er parat til lidt bøvl.

Man kan finde nogle ret gode priser i Tyskland.

EDIT: Linket ser ikke ud til at virke, så gå ind på http://preisvergleich.dhd24.com/ og søg efter dv-575
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 15 December 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

'har også en Pioneer DV 575-K (iøvrigt købt hos TC  ), men egentlig ikke det mit lille input handler om; det er forskellen på de forskellige tilslutnings-muligheder, d.v.s.  RGB og HDMI.

Havde før jeg besluttede mig for at købe Pioneer'en, "tilfældigvis" mulighed for at sætte den op imod en Arcam DV "et eller andet" ( den nye model; kr. 13.500 ), hvor Arcam kørte både via RGB samt HDMI ud på en projektor, og man kunne så selv skifte ml. RGB og HDMI.

Resultatet var at billedet blev lige en tand skarpere, og knap så flimrende via HDMI - men jeg sad altså også blot 3 m, fra det store lærred...................og selv på så kort afstand var forbedringen ikke "revolutionerende"

"Tilfældigvis" stod Pioneer'en lige ved siden af, og vupti, ombytning af to stik, og pioneer'en var tilsluttet...........og hovsa, Pioneer'en stod bare meget klarere, mere farverig og roligere end Arcamen....og prisforskellen er vist ganske udtalt.- Og det via den alm. RGB-udgang

(min) morale, er vel ganske klar; HDMI er ikke nødvendigvis ensbetydende med godt/bedre billede end via RGB ( selv om det i teorien er det )

( at så Arcamen spillede klasser bedre rent hifi-mæssigt i forhold til Pioneer, er en anden sag )

mvh

Jesper/Oldhifinut

PS. ang. indkøb i tyskland, så er besparelsen ikke SÅ stor igen når man medtager forsendelses-omkostningerne - og slet ikke når man hos TC får 3 års garanti, mod det ene år i tyskland

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

PS. ang. indkøb i tyskland, så er besparelsen ikke SÅ stor igen når man medtager forsendelses-omkostningerne - og slet ikke når man hos TC får 3 års garanti, mod det ene år i tyskland

Foretager man en huritg søgning og opretter en ordre hos en af de billigste, står den til 1200 kr. leveret. At der kun er 1 års garanti på i stedet for 3 betyder ikke så meget, når man næsten kan få 2 for de samme penge som den koster hos TC.

Dog vil jeg sige at det er en smags sig om man er villig til "alt-det-der-internet-bøvl" og jeg rynker ikke på næsten over folk som køber den lokalt (men for os studerende gør 800 kr. en stor forskel ;)).
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 15 December 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Nightreaver skrev:
Jesper Andersen skrev:

Foretager man en huritg søgning og opretter en ordre hos en af de billigste, står den til 1200 kr. leveret. At der kun er 1 års garanti på i stedet for 3 betyder ikke så meget, når man næsten kan få 2 for de samme penge som den koster hos TC.

Dog vil jeg sige at det er en smags sig om man er villig til "alt-det-der-internet-bøvl" og jeg rynker ikke på næsten over folk som køber den lokalt (men for os studerende gør 800 kr. en stor forskel ;)).

Ahrg, studerende eller ej, så er 800 kr. da immervæk en slat penge...men prisen må tilsyneladende være faldet i tyskland de sidste 2 måneder - for da jeg kiggede kostede den 159 Euro uden forsendelse, som vist androg kr. 2/300 kroner...............men prøv at kontakte TC.............måske de kan give dig et godt tilbud

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Her er lige et konkret eksempel:

digitalo.de koster DV-575'en € 153 + € 13,90 fragt til Dänemark.

Det bliver € 166,90 ~ 1250 DKK (med kurs 7,45)

easyrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2004
Sendt: 18 December 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvor meget skal man lægge i diverste test. Eksempelvis roses Cambridge Audio Azur 540D meget i forskellige tests og på HiFi klubbens hjemmeside. Det er en DVD afspiller til 2699. Den burde jo så være bedre end Pioneer DV 575 som tilsyneladende har mange tilhængere. Nogen der kender Cambridge afspilleren?

Til top Vis easyrider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af easyrider

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes