| Forfatter |
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe: ja de er dygtige de Italienere det er nogle vilde test den spilledåse får..
Mere interessant, hvem tror på tests efterhånden ? synes det er en kedelig tendens alt bliver rost til skyerne (ingen sammenhæng med testene af Pathos i øvrigt), og anmelderne der ejer udstyret efter endt test.. (¨dog ik så slemt i dk som andre steder)
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er dejlig læsning. Ærgeligt du ikke kunne få den til at spille med dit setup, men det har vi jo snakket længe om 
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke pointen med dit indlæg. SKal vi andre læse en test af en forstærker du har? Hvorfor ?
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske er han selv i tvivl om, -om den er god
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dige. Jeg synes det er en fremragende forstærker, og det synes jeg der var flere der skulle få øjnene op for. Efter den blev testet herinde tidligere i år, blev der snakket en del om den. Derfor finder jeg det naturligt at følge op det ved at lave et link til en anden test.
Jeg vil give live21 ret i at mange anmeldelser man læser rundt omkring er meget rosende. Men sådan er det vel - når man kommer op i en vis prisklasse, så er det vel de færreste produkter, der lyder af h... til. Kvalitetsspredningen bliver vel generelt mindre jo højere man kommer op. Til gengæld har jeg læst en del anmeldelser af forstærkere i 10.000 kr. klassen, som også bliver rost, men hvor anmelderen samtidig gør opmærksom på de mangler den har i forhold til dyrere forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Til gengæld har jeg læst en del anmeldelser af forstærkere i 10.000 kr. klassen, som også bliver rost, men hvor anmelderen samtidig gør opmærksom på de mangler den har i forhold til dyrere forstærkere.
|
|
|
Ja - det sjove er at de aldrig sammenligner med andre forstærkere i prisklassen .
Når der laves sammenligninger i anmeldelser så sammenlignes der altid med produkter, der er:
- Meget dyrere
- Meget billigere
- Udgået
- Af en helt anden "type" (f.eks. rør/transistor)
- Ikke forhandles i landet
Det har til det formål at undgå enhver fornuftig sammenligning, der kan gøre en producent (læs: annoncør) sur.
Desuden er konklussionen: Ingen produkter er bedre end andre - de er bare forskellige 
Underligt hvorfor jeg ikke læser anmeldelser mere 
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med dig Nørd, det virker som om at anmelderne prøver at undgå konflikt med fabrikant/importør....og så skal det jo være noget gylle. 
Pathos, var det ikke den der fik bøllebank af den lille grimme grå fra 1979? 
Men den er da flot hvis man vil have en expressomaskine stående i stuen og den lyder sikkert bedre  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nørd,
Nu ved jeg ikke hvor du læser anmeldelser henne, men hvem er "De" i din terminologi? Personligt tvivler jeg på at man kan generalisere anmeldelser og anmeldere i den udstrækning du gør.
Jeg ved heller ikke om man i det hele taget skal have et så komparativt sigte, når man laver en anmeldelse af f.eks en forstærker. Det er jo ikke en decideret duel- X vs Y, når man tester et enkelt produkt. Men rent faktisk synes jeg at "dueller" er meget underholdende at læse.
Men det synes jeg ikke ændrer på at, at formålet med en test, som den jeg refererer til, er at give andre et indtryk af de forcer og eventuelle svagheder et produkt har (i forhold til en given prisklasse og på forhånd veldefinerede præferencer) - ikke i forhold til et enkelt andet tilsvarende produkt, som jo er et meget diffust begreb indenfor hifi. Opfylder en anmeldelse disse kriterier, synes jeg de kan give et hint omkring de karakteristika det testede produkt har. Og mere skal man vel egentlig ikke tage det for, vel?
ps. mange af de test der er her på siden, synes jeg er meget velskrevne. f.eks. den om accuphase A60, bare for at nævne én.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Pathos, var det ikke den der fik bøllebank af den lille grimme grå fra 1979? 
Men den er da flot hvis man vil have en expressomaskine stående i stuen og den lyder sikkert bedre 
|
|
|
Hej groove,
jeg tror du er ude på dybt vand 
Pathos Acoustics er et meget lille firma, grundlagt i 1994.
Nu har jeg endnu ikke så mange år på bagen, så kan du ikke fortælle hvad der skete i 1979?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Malthe Han hentydede til den nazi grå nad 3020 duel.. men pathos nåede aldrig forbi kubikken..
Synes Nørd rammer det meget godt angående anmeldelser.. desværre kan de kun bruges til lidt let underholdning..
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Hej Nørd,
Nu ved jeg ikke hvor du læser anmeldelser henne, men hvem er "De" i din terminologi? Personligt tvivler jeg på at man kan generalisere anmeldelser og anmeldere i den udstrækning du gør.
Jeg ved heller ikke om man i det hele taget skal have et så komparativt sigte, når man laver en anmeldelse af f.eks en forstærker. Det er jo ikke en decideret duel- X vs Y, når man tester et enkelt produkt. Men rent faktisk synes jeg at "dueller" er meget underholdende at læse.
Men det synes jeg ikke ændrer på at, at formålet med en test, som den jeg refererer til, er at give andre et indtryk af de forcer og eventuelle svagheder et produkt har (i forhold til en given prisklasse og på forhånd veldefinerede præferencer) - ikke i forhold til et enkelt andet tilsvarende produkt, som jo er et meget diffust begreb indenfor hifi. Opfylder en anmeldelse disse kriterier, synes jeg de kan give et hint omkring de karakteristika det testede produkt har. Og mere skal man vel egentlig ikke tage det for, vel?
ps. mange af de test der er her på siden, synes jeg er meget velskrevne. f.eks. den om accuphase A60, bare for at nævne én.
|
|
|
Hej Malthek
Det var en generel betragtning - og ikke specielt møntet på testen af Pathos - som jeg faktisk synes spiller rigtig godt.
Men "De" kan snildt være "High Fidelity", "Stereophile", "SoundStage"...
Sjovt nok - så kan f.eks. What Hifi og HiFi+ være rimelig kritisk (Hvis det ikke lige appelerer til fodtramp) - der er jeg til gengæld ikke altid enig, men det er til at forholde sig til.
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |