Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Digitalt TV-signal 2006...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline
Sendt: 06 December 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har snakket med en del personer, som er MEGET bekymret for, at investere i et nyt fladskærms tv, idet nogle husstande IKKE vil kunne se TV efter når det "nye" digitale sendenet går i luften engang i 2006 eller hvornår det nu går i luften.

Jeg kan forstå, at dem som har kabel-tv blot skal ha´en såkaldt set-top boks for at kunne benytte deres gamle fladskærm/ billedrørs tv uden en digitale tuner indbygget.  Så vidt jeg er orienteret, så kan man endnu ikke købe fladskærms tv med indbygget digital tuner.

Men hvad med dem som bor i et parcel hus og kun har en sattelit-modtager, vil de også kunne benytte deres nyligt indkøbte fladskærm på det "nye" digitale sendenet?

Håber at nogen har viden på dette område.

På forhånd tak.

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 December 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:
Jeg kan forstå, at dem som har kabel-tv blot skal ha´en såkaldt set-top boks for at kunne benytte deres gamle fladskærm/ billedrørs tv uden en digitale tuner indbygget.  Så vidt jeg er orienteret, så kan man endnu ikke købe fladskærms tv med indbygget digital tuner.

Pioneers nyeste findes i XDE-versioner, der har både analog og digital tuner, incl. kortlæser til CA-modul. Sony har vist også noget med digitaltuner.

Sten skrev:
Men hvad med dem som bor i et parcel hus og kun har en sattelit-modtager, vil de også kunne benytte deres nyligt indkøbte fladskærm på det "nye" digitale sendenet?

Der vil komme nogle set-top boxe meget lig parabol/kabel-tv modtagere. Ifølge www.homecinemachoice.com har Sky i England meldt ud at programudbyderne kan vælge kun at lade HDTV være muligt på DVI/HDMI med HDCP, af rettighedsmæssige årsager. Det er altså en _ret_ god idé at sørge for at man køber en fladskærm med HDMI eller DVI med HDCP, hvis man udover det digitale tv i standard-opløsning vil være forberedt på HDTV.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 06 December 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Otto, TC.,

Tak, for den meget vigtige information. 

Med andre ord, så skal man virkelig passe på med ikke at købe katten i sækken... nu hvor det digitale sendenet snart er en realitet.

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Behold dine penge i lommen indtil det ligger helt fast, hvordan det digitale HD sendenet vil blive konfigureret. Det er først her i 2004 jeg har set fladskærms-tv i danske butikker med DVI/HDMI bøsning.

Fona/Merlin m.fl. har haft meget travlt med at sælge trendy 'fremtidssikre' fladskærme til danskerne som er alt andet end fremtidsikre. Mange af køberne til disse skærme må også selv tage en del af ansvaret, da mange bare er 'hooket' på at få den flade skærm og ikke har sat sig ind i den generelle udvikling i tv-verdenen og hvilke konsekvenser den evt. kan få for det produkt de lige har betalt +25.000 kr. for...

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

lars2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Sendt: 07 December 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er rimeligt indviklet hvad der er HD og ikke. Synes stort set alle påstår de er HD TV, hvilke næppe er korrekt.

Har selv tænkt mig at købe et philips 42pf9966, vil derfor så gerne høre om jeg brænder nallerne på dette tv med hensyn til HD ?

Fandt lige lidt specificationer:

Den nyeste HD-plasmateknologi, opløsning 1024 x 1024i
Display-type :  HD plasma-panel
Videoformater :  1920 x 1080i - 2Fh, 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh
Computer-formater :  640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz

Tuner/Modtagelse/Transmission
Antenneindgang :  75 ohm koaksial (IEC75)
Tunerbånd :  Hyperbånd, S-kanaler, UHF, VHF
TV-system :  PAL, SECAM
Videogengivelse :  NTSC, PAL, SECAM

Tilslutningsmuligheder
Tilslutningsfunktioner :  Cinema Link
Ext 1 SCART :  Audio L/R, CVBS-indgang/udgang, RGB
Ext 2 SCART :  Audio L/R, CVBS-indgang/udgang, RGB, S-Video (Y/C)
Ext 3 SCART :  Audio L/R, CVBS-indgang/udgang
Andre tilslutninger :  Analog audio L/R ud, Indgang til centerhøjttaler, Subwoofer udgang
Ext 4

Til top Vis lars2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars2004

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes