Forfatter |
|
Maestro Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg købte for ca. 2 mdr siden et philips 30pf9975 i tyskland. for øvrigt et fedt tv. efter ca 14 dages brug, slukkede det af sig selv og gik i standby. herefter kunne jeg ikke tænde for det med remoten. tv'et modtog sigtnal fra den, men reagerede ikke. efterfølgende kunne jeg heller ikke tænde det på kontakten. hver gang jeg prøvede, gik det over i standby. efter mange forsøg tændte det dog. det skal lige nævnes at der ikke noget "mønster" var, men at det kunne være tændt en hel dag uden problemer, for så den næste morgen (efter at have været slukket helt) ikke ville tænde igen. det skete under alle forhold - spil, dvd og satelit. efter at have haft disse problemer i en uge, kontaktede jeg philips med henblik på en løsning. de anbefalede mig at aflevere det til rep. i en butik som forhanlede philips. her blev det afleveret og sendt videre til elektronikcentret som har det nu ...... næsten 5 uger efter. de har skiftet en masse - uden held. har derefter snakket med philips da frustrationen blev for stor - de kan ikke gøre noget ..... det er jo afleveret til rep. og der tilsyneladende ingen tidsfrist for, hvor lang tid værkstedet må prøve at rep. det. f**k f**k f**k f**k, hvor er jeg bare p***ed off grunden til mit indlæg er ( foruden at få afløb fra mine frustrationer) at høre om der er nogen der har/har hørt om lignende problemer, samt evt. modtage gode råd om hvad pokker jeg kan gøre. er ikke meget for at sende et tv med periodiske fejl tilbage til tyskland.
MVH.
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
5 uger er for lang tid uanset hvad Philips siger. Der er ikke en decideret tidsfrist på reperation ifl loven, men de færreste ville kunne acceptere noget over 2-3 uger. Ring til Philips og sig det er for dårligt og få en løsning med det samme.
|
Til top |
|
|
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke en 'tidsfrist' når det gælder de produktgrupper man har svært ved at undvære? Mener det bl.a. kan dreje sig om køleskabe, frysere, mobiltfl. og tv, men er ikke sikker...
Se evt. om du kan finde noget herinde:
http://www.forbrugerstyrelsen.dk
og ja - det tager alt for lang tid - det skal du ikke finde dig i!
Pøj pøj.
vh Thomas
|
Til top |
|
|
Maestro Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har snakket med philips - de siger at de intet kan gøre ud over at sende det til rep, hvilket det er i forvejen. de siger ydermere at der absolut ingen frist er på en reperation, hvilket jeg har meget svært ved at tro. i princippet kunne elektronkicentret jo så ha' det inde i ubegrænset tid. det er simpelt hen for dårligt .... det er trods alt ikke noget noname produkt til ingen penge.
Mvh
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dels er Elektronikcentret meget langsomme og så har du købt det i tyskland så jeg tror ikke du kan stille store krav til Philips om noget som helst, det eneste du kan gøre er tit at rykke Elektronikcentret !
|
Til top |
|
|
Maestro Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
Dels er Elektronikcentret meget langsomme og så har du købt det i tyskland så jeg tror ikke du kan stille store krav til Philips om noget som helst, det eneste du kan gøre er tit at rykke Elektronikcentret ! |
|
|
det at jeg har købt det i tyskland burde ikke have noget at sige. philips har jo det de kalder en "verdensgaranti" så uanset, hvor man køber sit philipsprodukt, skulle man have de samme garanti/servicemessige rettigheder. og ja, jeg er i konstant kontakt med centret, men føler virkelig at der intet sker, hvilket der jo næsten heller ikke gør - tiden taget i betragtning.
Mvh
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
For det første: Verdensgaranti eller ej, så er det den tyske købelov man skal forholde sig til, ikke den danske. I disse EU tider burde der vel ikke være den store forskel, det skal jeg ikke kunne sige.
Bortset fra det: Dig og Philips kan ikke hænge hinanden op på noget som helst - du har ikke købt en vare af Philips, men købt en vare hos en forhandler, og det er denne forhandler der bærer ansvaret ved en reklamation. Philips er bare en tilfældig underleverandør. Dvs. forhandleren kan ikke nøjes med at henvise til Philips hvis du brokker dig til ham, og omvendt er det forhandleren der har et problem hvis du er utilfreds med reparationen - ikke Philips. Leverandørgaranti - tja, en garanti skal (iflg. dansk lov, jeg vil tro det samme gælder i tyskland) skal stille kunden bedre end loven foreskriver, og aldrig ringere. Udover dette kan garantien dække over hvad som helst, og så længe du ikke stilles ringere end lovens krav kan betingelserne for garantien udformes som man vil. Det er så et rigtigt godt spørgsmål om en langvarig reparation i et andet land er bedre eller ringere end dét man lovmæssigt set har krav på - nemlig at forhandleren udbedrer fejlen inden for rimelig tid. Det kan nemt være en formildende omstændighed at du har benyttet muligheden for at indlevere varen i et andet land - eksempelvis anses det som en formildende omstændighed hvis forhandleren har stillet et låneapparat til rådighed i reparationsperioden. Det er spekulationer, det afgørende er som sagt hvad den tyske lovgivning siger - og at du kun har én at klage til, nemlig forhandleren. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 03:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det at Philips tilbuder en verdensgaranti, og i vid udstrækning bruger det som salgsargument, gør at jeg mener Philips bør tage et ansvar i sagen. Her er der jo også tale om en fabriksgaranti fra Philips, som stadig dækker selvom forhandleren ophører med at eksistere.
Jeg synes du skal bede om, at få et navn på en ansvarlig overordnet hos Philips. Herefter skriver du et brev, hvori du sætter ham ind i hændelsesforløbet. Forklar ham, at du er skuffet over den lange reparationstid, og at du føler dig frustreret over ikke at kunne få oplyst en tidshorisont for reparationen. Fortæl at du har valgt Philips, fremfor andre billigere alternativer, for netop at undgå den slags problemer, du nu er løbet ind i.
Fortæl at du tidligere har haft Philips produkter, og at du indtil nu, har været meget tilfreds med Philips. Fortæl at du er overbevist om, at det du har oplevet, beror på nogle misforståelser, og at du ser frem til en snarlig løsning af problemet, så du atter kan blive en glad Philips kunde. Sig at du på forhånd takker for, og ser frem til, et snarligt svar. Hold hele dit brev i en ordentlig og venlig tone - det kommer man længst med. Afstå fra at bande og regere, og bruge farverige gloser. Hvis du begynder på det, bliver dit brev ikke taget alvorligt.
Held og lykke  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Maestro Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 10 December 2004 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kontakter philips igen ....... tak for alle svar.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Maestro Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 20 December 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tv'et er dd. stadig til reperation, og værkstedet har stadig ikke fundet fejlen .... utroligt !! Har kontaktet Philips, for at få navn på en der er ansvarlig for kundeservice, men kunne ikke få oplyst et navn. Philip's kundeservice virker fuldstændig ligeglade, og vil intet gøre for at hjælpe mig. Sidste udvej er vel forbrugerstyrelsen ?? .... Ringer i hvert fald til dem i morgen.
Konklusion : Jeg køber ALDRIG mere Philips produkter. Desuden ved jeg nu, hvor jeg IKKE skal aflevere produkter til reperation.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 20 December 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja af skade bliver klog, men sjældent rig.
Men køb din vare her i danmark næste gang, så er jeg ret sikker på at service niveauet også hæver sig.
Elektronikcentrert ejes mig bekendt af fona/tidl. Fredgaard, så jeg kan da godt forstå at det tager sin tid, for de har da sikkert massere af produkter købt gennem fona der også skal repares. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 21 December 2004 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maestro skrev:
Tv'et er dd. stadig til reperation, og værkstedet har stadig ikke fundet fejlen .... utroligt !! Har kontaktet Philips, for at få navn på en der er ansvarlig for kundeservice, men kunne ikke få oplyst et navn. Philip's kundeservice virker fuldstændig ligeglade, og vil intet gøre for at hjælpe mig. Sidste udvej er vel forbrugerstyrelsen ?? .... Ringer i hvert fald til dem i morgen.
Konklusion : Jeg køber ALDRIG mere Philips produkter. Desuden ved jeg nu, hvor jeg IKKE skal aflevere produkter til reperation.
|
|
|
Så er det vist på tide at vise tænder 
Jeg synes det lyder som en fin ide at ringe til forbrugerstyrelsen, for at høre hvad de har at sige til sagen. At Philips support ikke vil give dig en E-mail adresse på en overordnet, er da helt ude i hampen! Prøv at spørge igen, og hvis svaret stadig er det samme, så bed om at få navnet på den person du har talt med. Ring herefter til Philips´ hovednummer og prøv om du kan få oplyst en E-mail adresse og et navn på servicechefen på den måde. Hvis det heller ikke er muligt, så prøv at kontakte Philips via deres websted. (De har mulighed for dette under punktet kontakt på http://www.philips.dk/ )
En anden mulighed er, at blive ved med at ringe til både Philips support og Elektronikcentret flere gange dagligt, for at rykke for dit TV. Til sidst bliver de sikkert trætte af dig og får fingeren ud. Det er naturligtvis barnligt at gøre den slags, men Philips har selv bedt om det, ved at nægte at give dig navnet på en overordnet. Det er under lavmålet at behandle sine kunder på den måde 
Jeg kan kun tilslutte mig dit råd om ikke at benytte Elektronikcentret. Jeg har selv benyttet dem en enkelt gang for mange år siden. De skulle reparere en banal fejl på en video, hvor båndet satte sig fast ca. hver anden gang, man trykkede på eject. Det krævede 4 forsøg inden den var iorden, og det tog så lang tid, at det havde været hurtigere for mig at gå i lære som elektronikmekaniker, og så selv reparere min video når jeg var blevet udlært.

__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|