Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 08:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma burn in? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nikuku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2004
Status: Offline
Sendt: 09 December 2004 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Jeg skal enten have et plasma eller lcd tv. Problemmet er at jeg har hørt man skal gå efter lcd pga. burn in i plasma tc. Er det sandt, og hvor udbredt er det? Hvad vil i foreslå, plasma eller lcd`?
Til top Vis Nikuku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nikuku

tp acoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 December 2004 kl. 03:22 | IP-adresse registreret  

unskyld men Daaamn hvor er medierne dumme!!!

det kommer Helt an på hvor stort dit TV skal være... fra 15" til 30" skal du købe LCD da plasmaerne ikke findes i den størrelse og 30 og derover skal du købe Plasma... Burnin tid er slet ikke relevant på 4 generations skærme da de fleste har 6000 - 8000 timer ( og det betyder ikke at skærmen er DØD men at den er på Halv lys styrke) hvis du regner lidt på det og siger at du i gennemsnit ser TV i 3 timer om dagen det er henholdsvis 6 år og 8 år ved ikke med dig men det er ikke mange folk der har sit TV så langt tid. Hvis det var mig der skulle ud og Købe et nyt TV ville jeg vælge et Plasma fra NEC, JVC, Panasonic og hvis jeg havde Råd Pioneer. Pioneer er den bedste Skærm på markedet Lige nu…

Plasma ser bare bedre ud og er mere rart for øjnene… g lad dig ikke snyde af Pixelview og hvad reklamerne fortæller dig det har ikke noget med hvor god skærmen er men bare Philips måde at prøve at sælge i den ene ord prøver de at lægge en meget lang forklaring med hvordan den Skalere og lægger farver på altså lige Philips software

Men spædere omkring 20K på en 35” plasma og omkring 30K på et 42”-43” noget andet er at du skal gøre op med dig selv om du skal ha’ en højt opløselig skærm eller en Lavt opløselig skærm.

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig

MvH Thomas.

Til top Vis tp acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tp acoustics

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 09 December 2004 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Burn in KAN være et problem på plasma skærme, jeg er ikke helt enig i det tp acoustics skriver, nu har jeg selv et Pioneer PDP og der står faktisk i manualen at man bør unlade at lade det samme billede stå i timevis, jeg forstår det sådan at hvis man fx. spiller det samme spil på skærmen i mange mange timer, så kan der komme burn-in på skærmen. Men det kan forholdsvis nemt fjernes med at sætte et hvidt billede på og så lade det stå et stykke tid.....anyways, burn in _kan_ være et problem, men er det sikkert ikke for de fleste.

tp acoustics skriver desuden at du bør vælge plasma hvis du vil over 30", der er vi nok heller ikke helt enige, jeg synes fint man kan vælge LCD i 32"/37" versioner, tjek især Philips 9986 LCD skærm med ambi-light, den er lækker synes jeg.

Til gengæld er vi stort set enige om det andet  jeg kan også meget bedre lide at se på PDP skærme end LCD skærme, men der er jo mange der køber LCD så det må være en smagssag, jeg synes bare at billedet virker en anelse unaturligt på en eller anden måde, jeg kan ikke forklare det.

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

Nightwalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg gerne erklære mig enig i tp acoustics synspunkter.  Den eneste størrelse med en reel valgmulighed er dog også 37", hvor LCD skærmene efterhånden er kommet ned i en anstændig pris.

I en direkte sammenligning bør der dog ikke være tvivl om plasma vs. LCD. Alene LCD skærmens store problemer med sort-visning - og nej det ligner ikke engang sort - er IMHO en klar diskvalifikation. Plasmaskærmene fra både Philips og Panasonic er lysår foran LCD i 37" størrelsen.

Med hensyn til burnin så oplyser Panasonic, at deres seneste PW7 har nye forbedringer på dette punkt. Herved skulle burnin - ifølge Panasonic - ikke være et større problem end på CRT fjernsyn... hvilket ved alm. brug = ikke eksisterende. Kigger man på AVforums, hvor de engelske brugere har haft adgang til PW7 siden sommerferien, er burnin-problemet reelt heller ikke til diskussion længere.

Så Nikuku... drop bekymringerne og gå på jagt efter en fladskærm. Er du på udkig efter noget over 32" så hedder det plasma (Panasonic, Pioneer, NEC) - fra 32" og nedefter hedder det LCD (Philips, NAD evt. B&O)

Lad være med at bekymre dig for meget om højopløsning/lavopløsning. Prisforskellen er stadig for stor og behovet for højopløsning for lille. Hvis vi imod forventning skulle få højopløsningsfjernsyn inden for 2-3 år kan du til den tid købe et nyt langt bedre og billigere fjernsyn end det du kan få idag. Så kan du jo passende smide dit lavopløsningsplasma ind i soveværelset. 

Nightwalker
Til top Vis Nightwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwalker

mac_allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Jeg troer at de fleste som incl mig selv overvejre ny teknologi som LCD og Plasma,
og skal jeg være ærligt så er jeg faldet for Pioneer 435 XDE, Men bare risikoen for en burn in er nok til at overveje noget andet f.eks Philips 37PF9986 (LCD) I min øjne er risikoen stort ved køb af en plasma skærm, Men kan læse eksempler på 10 min. TTV samt station logo som er for lyse mm. Jae så ved man ikke om man har smidt sin 50k ud af døren.

I mine øjne skal man ikke være bange for et produkt, hvis det ikke kan bruges til alm brug, så burde man gå langt uden om.  Og det tyder desvære på at det gældne for plasma.  også selv om plasma har nogle fordele.  frem for LCD

Eks. på en fed LCD skærm fra Philips

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17554& ;KW=philips&PN=0&TPN=1

Til top Vis mac_allan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mac_allan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes