Forfatter |
|
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har modtaget følgende info:
Sanyo have identified a problem with the HDMI input on their Z3, they are arranging for them to be collected and returned to customers as they need to update the software.
Er der andre der har fået lign. info? - nogen der kender til problemets art?
Venligst Bjarne
__________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
marlowe Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har læst om problemet på avsforum. (Den officielle z3-tråd). Det er noget med, at z3 pludselig kun viser 16 farver ved visse opløsninger, når signalet sendes via HDMI.
(Har ikke en z3, men venter at få en - angiveligt med ny FW - i løbet af en uges tid).
Hvordan checker man i øvrigt FW på Z3?
Venligst,
Søren
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mojn!
Jeg har taget et kig på avsforum - tråden der bedst beskriver problemer (inkl fotos) er denne: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?threadid=46772 4
Der er tale om to problemer:
- projektoren skifter til 4 bit farve

- projektoren hænger og skal koldstartes efter 20-50 minuttes brug

Disse symptomer optræder kun ved brug af HDMI porten. Der skulle angiveligt være lavet en firmware der retter problemet, men hvordan præcist den distribueres ved jeg ikke. Personligt har jeg ikke oplevet problemerne (pal, dvi>hdmi, 5 m dvi>hdmi kabel, denon 1910 dvd)
Bjarne __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke oplevet nogen af de nævnte problemer, vores Z3 har tit kørt hele dagen via HDMI uden problemer. Men jeg tager fat i importøren og siger til når jeg ved noget, de plejer at være meget hjælpsomme hvad sådan noget angår. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stadig ingen andre der har hørt noget om Sanyo's indsamling og opdatering af Z3'eren? - min forhandler skriver at de kommer og henter den, opdaterer den, og afleverer den igen... Hvis jeg er den eneste der har fået den besked, vækker det da en smule mistanke synes jeg nok ;-)
Med venlig hilsen Bjarne __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvem din forhandler er, men den danske distributør kender intet til sagen. Om det skyldes at alle dem der er kommet til DK har en nyere software som ikke har problemet ved jeg ikke - men jeg kan sige at jeg aldrig har hverken observeret det eller hørt fra kunder der har. Importøren vil tjekke op på sagen hos Sanyo, og han giver mig besked hvis der skal foretages noget. Indtil da må jeg formode at Z3'ere solgt i Danmark ikke har behov for denne opdatering. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nuvel - har dobbelttjekket med nexnix.co.uk - min forhandler - og DHL afhenter projectoren i dag - heldigvis uden omkostninger for mig. Ifølge http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&postid= 4810957#post4810957 har andre også fået indkaldt deres Z3 til opdatering, både i Californien og Tyskland. Min Z3 er levereret fra UK, men jeg har altså ingen problemer oplevet med HDMI porten, hverken i 576/720 eller 1080p. Ærgeligt at ingen ved hvordan man kan se firmware versionen på Z3'eren... Og træls at jeg skal undvære min projektor - den er nu fed 
Med venlig hilsen Bjarne
__________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået følgende mail:
Citér:
Dear Sir
I can confirm that your projector was rec'd at Sanyo yesterday PM.
The firmware upgrade has been made and DHL are scheduled to collect the unit today.
With good luck, it should be back with you before Christmas.
Best wishes
Dick
|
|
|
Ooooh - det bliver spændende... En hel jul uden hjemmebio vil da ikke være til at bære... __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom DHL endelig forbi med min nye bedste ven Sanyo havde kun projektoren en enkelt dag til firmware opgradering, men pga julen har den været hele 6 dage i transit. Nuvel, nu står den på sin plads, desværre iskold - så jeg vente lige en times tid eller to med at tænde den.
Der er endnu ikke nogen der har fundet ud af hvordan man finder ud af hvilken firmware version en Sanyo Z3 har, vel ???
Med venlig hilsen Bjarne __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
Maximreality Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 28 December 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
Der er endnu ikke nogen der har fundet ud af hvordan man finder ud af hvilken firmware version en Sanyo Z3 har, vel ???
Med venlig hilsen Bjarne
|
|
|
Jo da!, hold knapperne "Select" og "Input" på selve projektoren inde i ca. 5 sek, så kommer der en service menu frem med firmware version, for at komme ud igen tryk en gang på power knappen
mvh
Rasmus
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tak for info :-) Så kan jeg tilføje at min firmware version 1.01. __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|