| Forfatter |
|
Thomas C Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen.
Jeg har et spørgsmål ang. lens shift på projektorer.
Jeg er klar over at denne tråd hører hjemme i en anden kategori - men jeg havde lige brug for at indsætte et par barnetegninger, så derfor bliver spørgsmålet lige placeret her - håber admin kan leve med det .
Spørgsmålet går i al sin enkelthed ud på fgl: Med lens shift flytter man billedet vertikalt og/eller horisontalt. Men i forhold til hvad - dvs. hvad er nulpunktet??
Nr. 1: Er det som nedenstående (den gule trekant) hvor der projekteres lige meget på hver side af projektoren set fra siden?

Nr. 2: Eller er udgangspunktet som nedenstående tegning, hvor billedet holder underkant med projektoren?

Min logiske sans siger at det må være nummer 1 der er gældende - mener det mon sådan..... __________________ Biorytmer....er det ikke noget med en amp og subs??
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har tilladt mig at flytte tråden.. skal du have uploadet flere billeder, så send dem evt til mig, så skal jeg uploade dem i tråden..
|
| Til top |
|
| |
Thomas C Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til Witzel.
Så er tråden hvor den hører hjemme. __________________ Biorytmer....er det ikke noget med en amp og subs??
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det afhængere af projektoren. Fx projekterer min Sanyo Z3 ligefrem, dvs uden lensshift er centrum af billedet lige ud foran linsen - vist nok dit billede 1.
Jeg mener at huske, at Panasonic AE500, som ikke har lensshift, projekterer lidt op, så bunden af billedet er lige ud foran linsen - vist dit billede 2.
Så det varierer altså. __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
Thomas C Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg skal beklage kvaliteten af billederne.
mmm....ja det netbjarne skriver var jeg faktisk bange for. Det gør jo straks tingene mere komplicerede. Jeg har som mange andre kig på AE-700 vs. Z3. Som bekendt er der nogen forskel på "performance" mht. lens shift på de to modeller. Men hvis de ikke som udgangspunkt projekterer billedet ens, er en sammenligning udelukkende på tallene umulig....eller hvad? __________________ Biorytmer....er det ikke noget med en amp og subs??
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas C skrev:
| mmm....ja det netbjarne skriver var jeg faktisk bange for. Det gør jo straks tingene mere komplicerede. Jeg har som mange andre kig på AE-700 vs. Z3. Som bekendt er der nogen forskel på "performance" mht. lens shift på de to modeller. Men hvis de ikke som udgangspunkt projekterer billedet ens, er en sammenligning udelukkende på tallene umulig....eller hvad? |
|
|
Begge tager udgangspunkt i midterpositionen. Helt præcist, så kan AE700 placeres i en valgfri højde der svarer til højden af billedet (den skal altså hænge "inden for billedet"), uanset om den vender på hovedet eller ej. Dens lens shift virker dog som en "cirkel", dvs. hvis du bruger lens shift til siderne (hvor den ikke har ret meget at give af) kan du ikke få den helt ud i yderenderne op og ned.
Z3 kan hænge inden for hele billedets bredde, og op til en halv billedhøjde over overkanten eller en halv billedhøjde under underkanten af billedet, igen uafhængigt af om projektoren vender på hovedet eller ej. Vertikal og horisontal er uafhængige, du kan altså gå ud i yderpositionerne på begge. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Ries Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thomas C Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak til Otto.
Helt kanon - lige hvad jeg havde brug for. __________________ Biorytmer....er det ikke noget med en amp og subs??
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas C skrev:
| Halt kanon - lige hvad jeg havde brug for. |
|
|
Kun halvt kanon?? (Undskyld!! ) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Thomas C Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev stavningen lige rettet - men det er måske kun halvt kanon såfremt det Ries nævner er fakta.... __________________ Biorytmer....er det ikke noget med en amp og subs??
|
| Til top |
|
| |