11/9: Billede af ny receiver og nye bio "reklame skilte" (s. 57)
10/9: Ny Receiver , Denon AVR-2807
19/8: Sammenligning af screenshots fra sp 5700 og z4.
19/8: Nye screen shots og umiddelbar vurdering af Z4 vs. SP 5700.
17/8: Ny PJ en Sanyo PLV-Z4
11/5: Nyt HDMI kabel fra Nordost, vundet på www.biojensen.dk
5/2: "Ny" Projektor....og flere film...
28/1: Ny Star Wars plakat, og flere film...billede s. 49.
12/1: Nye phonokabler således at jeg nu kan høre SACD, billede s. 44.
8/1: Genreinddeling og opdatering af filmsamlingen, billede s. 43
17/12: Montering af 2 stk. body shakers, billede på s. 42.
26/11: Ny DVD, Denon 3910..
28/10: Vurdering af ND filter i brug med mit setup....flere screenshots.
24/10: Billeder af ND (Hoya) filter, incl. montering på PJ, opdatering af filmsamligen.
15/9: Nye screenshots.
11/9: Opdatering af filmsamlingen, samt billede af samme.
10/9: Billede af ny projektor
10/6: Billede af ny plakat og nyt mini projekt, samt filmsamlingen opdateret
28/5: Screen shots (sammenligning ml. DVD og VHS)
22/5 Ny udsmykning og hylde...
7/5: Nyt rack, opdatering af filmsamlingen..
6/5: Ny udsmykning i biffen..
30/4: Nyt effektforstærker Rotel RMB 1075 samt opdatering af filmsamlingen
9/4: Flere bananstik og opdatering af filmsamlingen
3/4: Nye plakater, kabler og bananstik, samt opdatering af filmsamlingen.
24/3: Link til min filmsamling... (side1, 20 og 36)
19/3: "midtvejs opsummering", billede fra stuen, samt anskaffelse af en lydtryksmåler...
11/3: Ny DVD 2910 (ombytning), samt hardware og bio billeder (side 18)
8/3: Nyt kabel til center HT, og billede af min nye effektforstærker (side1)
7/3: Nye RCA kabler ankommet, skift tilbage til spikes
5/3: Ny effekt forstærker, og billeder (side17)
BILLEDER side: 1, 2, 4, 5, 7 (DIY lærred opstramning), 8 (fra www.biojensen.dk ), 9 (vibrationsdæmpning i PJ loftophæng), 10 (sammenligning af gråt/hvidt lærred), 12, 13, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 27, 31, 32
Efter at have set mange af jeres bud på en hjemmebio, så tænkte jeg at jeg også ville fremvise min, og få nogle kommentarer med på vejen.
RUMMET:
Over etagen i en lejlighed. 56 m2 (8x7m), med skrå vægge. Det anvendes ligeledes som bibliotek og PC rum, men biffen er det som har prioritet.
Her kan man så både se en af Fronterne, og samlingen af film, (638 stk. pr. 22/6-05)
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Squadron%20C ommander
de fleste køber jeg på nettet i Canada.
Det anderledes lys skyldes at jeg har fået andre lamper med softtone pærer i. Det blev jeg nødt til efter jeg havde købt den fjernbetjente lysdæmper (kunne kun trække 180 w). Synes egentlig at lyset er blevet bedre, og så er det ret fedt at man ikke skal rejse sig for at slukke eller tænde....
Plakaterne som der 7 stk. af i rummet er nogen som min kone skaffer fra sit arbejde i den lokale biograf, så de skiftes ud jævnligt.
Billede:
Projektor: Infocus SP 5700. Er skiftet ud med en Sanyo Z4 (se s. 52)
Ud-skiltet (som der naturligvis er lys i når projektoren er tændt) har jeg fundet på et loppemarked til 25 kr....
Lærred: Quality Screen 135" 16:9, hvid dug.
Man kan her også se sub og center..
Det her er så et billede af BHT, som naturligvis sidder stik modsat af lærredet (sweet spot er ud for døren og der er ca. 2 meter mellem sweet spot og døren, afstanden mellem de 2 HT er ca. 1,8 meter)
9/1: Her er så et billede af hvordan det ser ud når UD skiltet er blevet centreret (så D.J. ikke får flere ticks end højst nødvendigt), og indrømmet det ser meget bedre "UD"
Her er lærredet i aktion (jeg synes egentlig at det er et kanon godt billede).
7/1-05: Har justeret farve mætningen lidt gennem de sidste par dage, og synes faktisk at det er blevet noget bedre....
DVD: Denon DVD-3910.
Konsol: Playstation 2, ny model.
Kabler:
Billede: DVD->projektor: HDMI (Wyre Wizard fra NordOst); PS2 ->projektor: Component (Supra, AV-3)
Lyd: DVD->forstærker: coaxial (IXOS XHD608); Effekt-> for forstærker (Tara Labs Prism 3300i/2200i); PS2-> forstærker: optisk digital; Sub->forstærker: SOMMER Cable med Profigold stik; Højttalere: Tara Labs Prism Klara/Oelbach 1053 (2x4mm2)
Lyd:
Receiver/forforstærker: Denon AVR-3801. Er skiftet ud med en AVR-2807
Effektforstærker (til fronterne): Rotel RB-1080 (THX Ultra)
Effektforstærker (til resten): Rotel RMB-1075 (THX Ultra)
Front: B&W DM604 S2.
Center: B&W LCR6 S2.
Bag: B&W DM601 S2.
Bag center; B&W DM600 S3.
Sub: B&W ASW 1000.
Ja det er så "hardwaren" som jeg er rigtigt godt tilfreds med.
Skiltene her er placeret lige over "hardwaren" og de er købt på nettet hos en tysk forhandler (en del billigere end hvis de skulle købes hos DTS eller Dolby). www.laserhotline.de
Alt i alt er jeg godt tilfreds, og jeg har en kone som er (næsten) lige så vild med film som jeg er og det er jo godt....
På ønskelisten er måske en Rotel forforstærker (når de nye lydformater kommer (DTS HD/DD+) .