| Forfatter |
|
brevis Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at købe en Duallayer DVD-brænder. Duallayerskiverne er stadig så dyre, at jeg kun vil brænde DVD film på singlelayer 4,7gb skiver.
så er spørgsmålet: Følger Dolby Digital lydsporerene med, hvis man laver en kopi af en original DVD på en 4,7gb singlelayer skive??????
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan selv bestemme hvilke lydspor der skal med, jeg bærnder altid kun dts sporet med eller dolby digital, hvis der ikke er dts.
Prøv clonedvd2, det er super til det __________________
|
| Til top |
|
| |
brevis Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
octo skrev:
|
Du kan selv bestemme hvilke lydspor der skal med, jeg bærnder altid kun dts sporet med eller dolby digital, hvis der ikke er dts.
Prøv clonedvd2, det er super til det
|
|
|
Bruger du også 4,7gb singlelayer skiver? Og i så fald, er der da nævneværdige kvalitetstab? Og hvilken brænder har du?
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jes jeg bruger singlelayer, har en gammel btc 4x der kun undersøtter dem. Om der er kvalitetstab, kommer meget an på hvor lang filmen er, og hvor mange lydspor man vil have med. Dts fylder mest, derefter kommer dolby digital, 2 ch fylder næsten ingenting. Hvis man som mig ripper med dts, kan man have omkring 90 min. uden filmen bliver komprimeret. Derfor er det også bedst ikke at tage intro og menuer med osv..
Kvaliten er god nok op til lidt over 2 timer, har selv nogle på 2 timer og 10 min som stadig er fine. Om man kan se kvalitetsforskellen vil være meget op til udstyret, mig som har et dårligt tv og dårlig dvd, kan jeg stort set ikke se forskel selvom den er komprimeret en del. Der er også muligheden for bare at splitte filmen op i 2 disc, det har jeg dog aldrig gjort.
Du skal også være opmærksom på at nogle maskiner er ret sarte med brændte dvder, specielt også hvilke mærke medierne er. Min "dyre" marantz kan ikke spille brændte hvor imod min billige mustek ikke har nogle problemmer ligegyldigt hvor billige dvder jeg bruger. jeg bruger Princos uden print (blank), de er billige og virker fint for mig. __________________
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket program bruger i til at brænde med?
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger som nævnt clonedvd2, det kan brænde komprimere og alt hvad man har brug for. Sammen med det bruger jeg anydvd som bare kan køre i baggrunden, det tager sig af kopibeskyttelsen alternativt kan man også rippe filmen med dvd-decrypter og derefter bruge clone.
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|

Alt afhængig af hvilket progam du bruger til at lave en backup af dine film kan du selv vælge/fravælge hviket materiale du vil beholde/kopiere.
Mht. kvalitetstab afhænger det af den originale films størrelse samt hvor "hårdt" du vælger at komprimere. Altså et eks. kunne være: Filmen fylder 3.5Gb og ekstramateriale 1.5Gb=5Gb hvilket jo ikke er usædvanligt da de fleste film i dag er duallayer altså 2*4,7Gb=9.4Gb.
Du vælger så efterfølgende hvor meget ekstramateriale du vil have med på din backup. Ligeledes vælger/fravælger du lydspor (DD&DTS osv.)
Alt afhængig af hvad du vælger vil du altså enten kunne lave en 100% backup af selve filmen men må så fravælge noget ekstramateriale eller et lydspor som fx. DTS (fylder en del mere en DD). Eller gå på "kompromis" og lave en 80% backup af filmen og derved give plads til fx. DTS lydspor og ekstramateriale __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nero Recode er også genial til det.
|
| Til top |
|
| |
brevis Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
octo->tak for dine svar
Hvad med kopisikring. Er du stødt på DVDer der ikke kunne kopieres, eller er det bare et spørgsmål om software?
Bruger du DVD-R eller DVD+R. Jeg har fundet nogle skiver for omkring 2kr/stk, det er sgu da billigt når der kan være 4,7gb på. Mener du pris og kvalitet hænger sammen for disse medier.
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
brevis skrev:
|
octo->tak for dine svar
Hvad med kopisikring. Er du stødt på DVDer der ikke kunne kopieres, eller er det bare et spørgsmål om software?
Bruger du DVD-R eller DVD+R. Jeg har fundet nogle skiver for omkring 2kr/stk, det er sgu da billigt når der kan være 4,7gb på. Mener du pris og kvalitet hænger sammen for disse medier.
|
|
|
Ja pris og kvalitet hænger ofte sammen, men medie-markedet er lidt en jungle, da en god kvalitet ikke sikrer at den kan afspilles på alle maskiner. Ydermere er det ikke alle brændere der kan brænde på alle medier. jeg bruger disse, det er - http://www.mediecentralen.com/index.php?page=products&pr oduct_id=67
MHT. kopisikring så har næste alle dvder det, du kan omgå det ved at bruge anydvd eller dvddecrypter(besværligere). __________________
|
| Til top |
|
| |
brevis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået anskaffet mig en brænder og nogle skiver. Og straks opstår der problemer.
Jeg har en film liggende som fylder 700MB. Jeg vil gerne brænde den på en DVD skive på 4,7GB. Hvis jeg i Nero vælger at brænde en DVD, siger den at filen fylder mere end 2GB, og hvis jeg vil brænde SVCD siger programmet at skiven kun er 800MB.
Forstår i hvad jeg mener
Håber nogen kan fortælle mig hvordan jeg brænder en film på 700MB, på en DVD skive med Nero.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det blevet lovligt at brænde dvd film? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Anders111 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr>> Der gælder vel samme regler som med Cd'er... Man må gerne kopiere sine egne til eget forbrug. Dvs. lave backup af filmene...
Er det ikke sådan det er?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders111 skrev:
|
Ikke Slipsefyr>> Der gælder vel samme regler som med Cd'er... Man må gerne kopiere sine egne til eget forbrug. Dvs. lave backup af filmene...
Er det ikke sådan det er?
|
|
|
Ikke med dvd film mig bekendt og for mig lyder det som om han har noget liggende på sin pc fra nettet han har taget og vil brænde og det er i hvert fald ikke lovligt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Jehg Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg laver kopier af mine børnefilm, så går de originale ikke i stykker/bliver ridset når de selv lægger i eller tager ud, til det bruger jeg dvdshrink http://www.dvdshrink.org/what.html tryk derefer på where, her kan man vælge en dansk version. Programmet er shareware og jeg har ikke været ude for at det har fejlbrændt eller er gået ned.
Jehg
|
| Til top |
|
| |
brevis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fuldt lovligt at lave en kopi af en købt DVD. Det er ligeledes lovligt at brænde en fil på 800MB man har liggende på sin PC. Hvis slipsefyren har flere anklager er du velkommen til at kontakte mig.
Men er der ingen der kan svare på mine spørgsmål? Som har haft samme problemer med Nero.
|
| Til top |
|
| |
Jonny Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da altid lovligt at lave en sikkerhedskopi
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
brevis skrev:
|
Det er fuldt lovligt at lave en kopi af en købt DVD. Det er ligeledes lovligt at brænde en fil på 800MB man har liggende på sin PC. Hvis slipsefyren har flere anklager er du velkommen til at kontakte mig.
Men er der ingen der kan svare på mine spørgsmål? Som har haft samme problemer med Nero.
|
|
|
Jeg anklager ikke nogen, det har vi domstolende til jeg spørger bare om det er lovligt det du foretager dig, for hvis det hele bare er lovligt, hvad har vi så en antipiratgruppe for mon.
Kopier du bare trygt videre, personligt ville jeg bare ikke eje en kopi af noget da originalerne altid har den bedste kvalitet.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
brevis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jehg skrev:
|
Jeg laver kopier af mine børnefilm, så går de originale ikke i stykker/bliver ridset når de selv lægger i eller tager ud, til det bruger jeg dvdshrink http://www.dvdshrink.org/what.html tryk derefer på where, her kan man vælge en dansk version. Programmet er shareware og jeg har ikke været ude for at det har fejlbrændt eller er gået ned.
Jehg
|
|
|
Tak for det. Men kan du også brænde andre filer fra din harddisk med dvdshrink.
Jeg har lige sat en DVD til at brænde. Det tager lang tid, hvor lang tid tager det for dig??
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
=> brevis
Hvilket format er filmen på de 700 mb i?
- BR
|
| Til top |
|
| |