Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 December 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

hejsa

nu har jeg læst en del indlæg om netkabler og det lyder som en rigtig god investering og jeg kan sagtens se fornuften i det. Jeg er selv ejer af en denon avr-3805 og jeg er rigeligt glad for den men at betegne den som high-end vil nok være lige i overkanten.

Vil jeg få meget ud af at opgradere mit netkabel og i så fald hvilket netkabel kan i anbefale? Jeg er ikke meget for at gøre-det-selv så det ville være en klar fordel for mig hvis kablet er termineret

mvh soma

Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 December 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Prøv at sende en privat besked til gli. Han hjælp mig, da jeg skulle have et netkabel

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 December 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg jo ikke hvilke interconncet kabler du kører med, men du bør efter min mening lægge en god portion penge her før du investerer i netkabler . Effekten er større pr. investeret krone , men dermed ikke sagt at et godt netkabel er en dårlig investering. Der bør bare kigges på de andre led i kæden først. Dine HT-kabler bør også stå foran netkablerne i opgraderingsrækkefølgen  

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Nu ved jeg jo ikke hvilke interconncet kabler du kører med, men du bør efter min mening lægge en god portion penge her før du investerer i netkabler . Effekten er større pr. investeret krone , men dermed ikke sagt at et godt netkabel er en dårlig investering. Der bør bare kigges på de andre led i kæden først. Dine HT-kabler bør også stå foran netkablerne i opgraderingsrækkefølgen  

Jeg skal til at investere i en ny dvd afspiller, højst sandsynlig denon 3910. Her er planen at det er denon-link der skal være led mellem den og forstærker (er denon-link også god til stereo??)

Nå men ud over det så er mine højttalerkabler taralabs prism biwire kabel. 

Jeg tænkte på Jorma's JPC2,5 netkabler til omkring 800 kr. Hvad siger i til det? Virker det som en fornuftig opgradering?

mvh soma

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 15 December 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Alt efter elektronikken har jeg nu nogle gange oplevet større forbedring med et godt netkabel end med bedre højttalerkabler.. Størst effekt oplever jeg på digitalt udstyr og udstyr med switchmode strømforsyning.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2004 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Alt efter elektronikken har jeg nu nogle gange oplevet større forbedring med et godt netkabel end med bedre højttalerkabler.. Størst effekt oplever jeg på digitalt udstyr og udstyr med switchmode strømforsyning.

både ja og nej. på ICEpower ser det da ud som om SM forsyningen er af så høj kvalitet, at effekten af "dyrt" net kabel, er minder end på andre apprater. = test er et must, fordi selv apparatet kan være af en kvalitet, der ikke retfærdiggøre at det er der, man først skifter ud.

jeg ville ALDRIG bruge x antal kr. på et net kabel, UDEN at hører det først.

på nogen apparater er effekten stor, på andre tæt på ligemeget.

men check evt. med Ghammel & Suhr, han låner vist gerne ud. og på min DAC var effekten STOR. med hans net kabel.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 December 2004 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal have noget der rigtig virker så køb en EXpower box , den har 5 udtag .

Der er langtfra så stor forskel på netkabler her hos mig efter jeg har fået sådan ind .

Men på en af mine cd maskiner den er meget følsom over for hvad netkabel jeg bruger selvom det går gemmen EXpower.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 16 December 2004 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Hvis du skal have noget der rigtig virker så køb en EXpower box , den har 5 udtag .

Der er langtfra så stor forskel på netkabler her hos mig efter jeg har fået sådan ind .

Men på en af mine cd maskiner den er meget følsom over for hvad netkabel jeg bruger selvom det går gemmen EXpower.

det er nok rigtig, at en form for "filter" inden, reducere effekten af bedre net kabler. men hvad koster sådan en fætter?

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 16 December 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

jensen skrev:

det er nok rigtig, at en form for "filter" inden, reducere effekten af bedre net kabler. men hvad koster sådan en fætter?

20K, desværre

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 16 December 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

det kan man godt nok købe mange fede net kabler for

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Soma skrev:

Acer skrev:

Jeg skal til at investere i en ny dvd afspiller, højst sandsynlig denon 3910. Her er planen at det er denon-link der skal være led mellem den og forstærker (er denon-link også god til stereo??)

Nå men ud over det så er mine højttalerkabler taralabs prism biwire kabel. 

Jeg tænkte på Jorma's JPC2,5 netkabler til omkring 800 kr. Hvad siger i til det? Virker det som en fornuftig opgradering?

mvh soma

Jeg kører selv med Jorma JPC2,5 som dog ikke er helt brændt ind endnu

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 16 December 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
både ja og nej. på ICEpower, har vi da pt ikke kunne hører om der sad det ene eller andet på.

Det er rigtig nok.. Forskellen fra Cardas netkablet til G&S's var faktisk lig nul.. Utroligt, men sandt..

Jeg var til gengæld lamslået over forskellen med og uden det dyre Synergistic Research kabel som vi for længe siden prøvede på en DAD 2408 da High Fidelity var hjemme hos mig. Utroligt som "støjen" forsvandt. Der var også en effekt ved at benytte det på mit aktive delefilter, men ikke nær så markant som da det sad på DAC'en.

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

men jormas JPC2,5 netkabel går fint sammen med en denon 3805?

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 December 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

>nu har jeg læst en del indlæg om netkabler og det lyder som en rigtig god investering og jeg kan sagtens se fornuften i det

Ikke for at hive PA dummere... tråden frem ved at komme med min holdning til power cords ( = skeptisk!) vil jeg da gerne henvise til følgende link:

http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-article-b lind-test-power-cords-12-2004.html

samt nævne at 800kr for noget der - i tilfælde der er noget om snakken - forbedrer lyden meget lidt, er bedre brugt på andre ting til anlægget. Eller endnu bedere på akustikken i din stue.

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 December 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

LarsChristensen skrev:

>nu har jeg læst en del indlæg om netkabler og det lyder som en rigtig god investering og jeg kan sagtens se fornuften i det

http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-article-b lind-test-power-cords-12-2004.html

Hej !

Kan ikke læse dette sprog

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

kim borne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 December 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

kabler kan du ikke undvære i et hifi-an-læk, og så er det op til dig selv, hvor avancerede og dyer de skal være. i til behørsjunglen findes der talrige andre eksempler på grej, hvor man kan diskutere hvad det egentlig forbedrer -ud over producentens og forhandlerens økonomi så husk H. C Andersens eventyr om kejserens nye klæder. et videnskabeligt udseende tæller ikke hvis du ikke oplever en forbedring der for er det altid klogt at handle et sted, hvor du har ret til at returnere en vare

Til top Vis kim borne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim borne Besøg kim borne's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Soma skrev:
men jormas JPC2,5 netkabel går fint sammen med en denon 3805?

Tja, du kan prøve . Jorma giver 14 dages returret på kabler i standardlængder , men spil det endelig til før du dømmer det....ca. 100 timer skal det have, men det begynder at lyde "rigtigt" efter ca. 50 timer   

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

LarsChristensen skrev:

samt nævne at 800kr for noget der - i tilfælde der er noget om snakken - forbedrer lyden meget lidt, er bedre brugt på andre ting til anlægget. Eller endnu bedere på akustikken i din stue.

Det har du helt ret i....at smide 800 spir efter et netkabel er tåbeligt hvis man har et skod interconnect til kr. 200,- . Så er pengene bedre brugt andre steder i kæden .

Mit Jorma forbedrer især "klarheden" i lyden, dvs. bl.a. stemmer er langt klarere end før og bassen er blevet strammet lidt op, men det er lidt svært at bedømme det fordi jeg på næsten samme tid også skiftede mit interconnect til noget guf                      

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Mit interconnect bliver højst sandsynligt denon-link. Med mindre det ikke klarer stereo særlig godt men så må jeg ud og investere her også. Men udgangspunktet er selvfølgelig at resten af kablerne kan følge med. Jeg har et taralabs signalkabel som jeg i sin tid gav 6-700 kr for men det blive på nuværende tidspunkt brugt til mellem tv og reciever.

I øvrigt så er det en god ide lige at prøvekøre det som i siger

mvh soma

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Har stikdåser ikke også stor indflydelse i denne sammenhæng? Nytter det noget med et godt netkabel hvis stikdåsen ikke er af tilsvarende kvalitet? Og hvad med resten af el installationerne?

mvh soma

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum