Hej alle.
I weekenden lånte jeg en denon 3805 og en marantz SR5500 med hjem. Men jeg kunne ikke få DTS til at virke på begge 2. Min dvd afspiller er en pionner 626D. Den fungerer fint i DTS med min reciever, pioneer vsx 709RDS.
Jeg forbandt de 2 recievere med mit ixox coax kabel, som jeg også bruger til min pioneer reciever uden problemer.
Med lidt hjælp herinde fra, kom vi frem til at det måske var opsætningen af dvd-afspilleren der ikke var sat rigtig op. Sagen var bare, at jeg ikke havde ændret noget, fra da jeg koblede dvd'en fra min pioneer reciever, og satte den til denonen og bagefter marantzen.
Men det kan jo være at den skal indstilles til noget andet med de nye reciever end med den gamle.
Nedenstående er de valgmuligheder jeg har når jeg går ind i dvd'en setup menu:
Menu overskrift:..........Valgmuligheder:
1 Dolby digital ->.........Dolby digital,...... dolby digital -> PCM
2 DTS out ->...............On,.....................Off
3 96 khz ->.................96 khz til 48,........96 khz
4 MPEG Out ->.............MPEG, ................MPEG -> PCM
5 Digital out ->............DTS,.................. Off
JEg har valgt følgende:
1. Dolby digital
2. On
3. 96 Khz
4. MPEG
5. DTS.
JEg har valgt ovenstående, og det er det der fungere med min pioneer reciever, men ikke med hverken denonen eller marantzen
Er der nogen der kan fortælle ming om jeg skal vælge andet??
Jeg har jo ikke mulighed for at høre om det virker, for jeg har jo afleveret de 2 recievere. Jeg skal derimod ned oh købe en SR7500 i morgen, og så vard et jo rart hvis I kunne fortælle mig hvad jeg skal ændre inde i dvd'ens setup menu, så jeg ikke skal til at rode med det i timevis i morgen, som jeg gjorde i weekenden
.