Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 22:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Lang reparations tid (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 December 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Den 12/10 2004 sendte jeg min Harman Kardon AVR 5550 til reparation. Den skulle have skiftet et par dioder som blinkede istedet for at lyse, hvilket vel burde være en rimelig simpel repararion.

Idag den 15/12, stadig i 2004, sidder jeg stadig uden min forstærker, på trods af et løfte om at det ville tage en 14 dages tid inc. transport frem og tilbage, samt efterfølgende utallige løfter om at den nok ville være klar til weekenden.

Jeg har vel haft ringet til dem 4-5 gange og er hver gang blevet lovet at den var lige på trapperne, og at de kun lige ventede på dioderne skulle komme hjem fra Frankrig, men der er bare ikke sket noget.

Jeg har undersøgt hva jeg kan gøre, men som jeg ser det er det eneste jeg har ret til, at lade handlen gå tilbage, eller forlange en ny, og da de ikke har en tilsvarende model på lager, så står jeg sikkert uden forstærker i endnu længere tid, hvis jeg overhovedet kan få samme model.

Nu skal det så lige siges at jeg nok heller ikke har presset voldsomt på for at få dem op i omdrejninger. Jo, jeg har da ringet mange gange til den, for at høre hvor den blev af, men jeg har ikke forlangt af dem at de ex får den lavet inden for 14 dagen eller lader handlen gå tilbage. Grunden til det er at jeg ved at jeg kommer til at vente endnu længere på at få en ny, end på deres reparation. Eller det vil sige, det havde jeg ihvertfald troet. Havde jeg forlangt at lade handlen få tilbage for en månedstid siden, så havde jeg sikkert haft en ny nu.

Er der nogle som har et råd til hva jeg kan gøre? Personlig har jeg opgivet håbet om at se min forstærker i dette år, og mon ikke den efterfølgende render ind i en del forsinkelse pga små ferier, så er jeg heldig har jeg den vel engang sidst i januar.

Dette har været min første oplevelse med reperation af HiFi, så jeg skal ikke kunne sige om det er unormalt at skulle vente 3-4 måneder på en simpel reparation af en forholdsvis ny forstærker. Jeg fryger meget den dag hvor den for en alvorlig fejl.

Til top Vis kasper_lk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_lk

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

ingen som kan hjælpe mig?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 December 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

har du fået udleveret en reparationseddel hvor der står hvor langt tid reparationen vil tage? normalt reparation tager op til 3 uger, og dne med at diderne skal bestilles hjem fra frankrig lyder som en dårlig undskyldning, så sjældne er grønne dioder heller ikke..

hvad angår reparationstider, så hedder det sig af manglen skal være afhjulpet indenfor rimelig tid. og 2 måneder må siges at være rimelig tid, endda for langt tid.

Forbrugerstyrelsen skrev:

Køberens mangelsbeføjelser

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

1. afhjælpning af mangelen,
  2. levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
  3. et passende afslag i købesummen eller
  4. ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.

Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen. 
   Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet. 
   Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed. 
   Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.

kilde: http://www.forbrug.dk/erhverv/love-og-regler/forbrugerlove/1 3/koebeloven/

Sagt på en anden måde.. du bør kunne kræve erstatning for for den lange reparationstid. Forstærkeren er ikke livsnødvendig, men dog noget man bruger i hverdagen. Jeg går ikke udfra at du har fået en låneforstærker i mellemtiden.
Men du kan roligt "puste" dig lidt op, og få det værksted til at få fingeren ud af endetarmen, der er gået ALT for langt tid.

hvad harman's repcenter angår, så har jeg benyttet mig af det en enkelt gang, og der var reparationen hurtig og effektiv. der gik 2 uger fra jeg afleverede maskinen i butikken til jeg havde den hjemme igen.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Med erstatning, hva mener du så? Penge tilbage, ny forstærker eller noge helt 3?

Jeg har aldrig hørt om harman's repcenter. Har du et eller andet på det, et tlf nr eller en url til en side. Kunne jo være rart at have til en anden gang.

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Lad os nu bare sige at det ender med at jeg må forlange en ny, og de ikke kan skaffe den samme model. Er jeg så nødtil at tage til takke med en af de nye modeller? Jeg kan selvfølgelig altid forlange mine penge tilbage, men så står jeg jo stadig uden forstærker, og jeg syntes ikke det ser ud til at der er så mange forhandlere som har den model mere.

Kan jeg evt forlange at de også tager min DVD30 tilbage? altså forlange dem begge ombyttet til de nye modeller? nok tvivltsomt.

Lad os bare sige at de vil bytte dem begge. Så er problemer bare at den nye tilsvarende på prisen er AVR 430, men på spec er de ikke ens.
Den smider mindre watt ud og har så vidt jeg kan se heller ikke HDCD.
AVR 630 som har HDCD for jeg jo under ingen omstændigheder overtalt firmaet til at bytte den til, så jeg ender jo faktisk med et produkt som er ringere.
Det skal lige siges at jeg ikke har set ret meget på de nye forstærker så jeg ved ikke om de spec passer helt.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 18 December 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

du kan forlange at de betaler en form for "kompensation" dvs en del af de penge tilbage, eller at du får alle dine penge tilbage (hæve købet).. du kan ikke forlange at de også tager din dvd30 tilbage, det er ikke den de har til rep.

hvis de vil ombytte forstærkeren, så skal de være til samme model som den der er til rep. ikke en 430, eller en 630 for den sags skyld, det SKAL være en 5550. og da de er svære at opdrive, så er det nok ikke sandsynligt at forhandleren vælger den udvej.

mht harmans repcenter, så har jeg ikke et tlf nr. men jeg ved at alle H/K produkter købt hos autoriserede danske H/K forhandlere, skal indenfor garantiperioden repareres af Harman selv. Hvorfor ved jeg ikke, men det må de om..

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Tak for svar... Nu må vi se hva der sker når jeg ringer til dem på mandag

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg snakket med dem. Det viser sig så at det ikke kun de små lys den er galt med, men derimod hele surround modulet som skal skiftes, hvilket lød til at blive en dyr fornøjelse...

Jeg sidder og bliver helt glad for at jeg ikke bare lod den køre med de små blinkende lys.

Stadig surt med den lange reparations tid, og de venter stadig på reservedele til den  hvem der bare havde kendt til harman's repcenter inden jeg sente den ind. Bare underligt at firmaet ikke selv benytter sig af harman's repcenter.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 December 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja reparationer kan nogen gange tage lang tid.

Havde engang en Philips VHS-maskine med et defekt nicam-modul. Værkstedet kunne ikke udbedre fejlen, så den blev sendt til Philips-fabrikkerne. De kendte godt til fejlen, men havde heller ikke mulighed for at udbedre fejlen. Derfor fik jeg af butikken mulighed for at få pengene tilbage, eller få en tilsvarende model.

Hele seancen tog 3-4 måneder.

I forbindelse med reparationer, er det vigtigt hele tiden at få nogle aftaler og følge op på tingene. Man skal være venlig og have tålmodighed, det kommer man længst med. Husk på, at det altsammen som regel ender godt. Enten får du repareret enheden, får en tilsvarende model eller også får du pengene tilbage. Alle andre muligheder skal du ikke acceptere.

mvh

Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 20 December 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

kasper_lk skrev:

Så fik jeg snakket med dem. Det viser sig så at det ikke kun de små lys den er galt med, men derimod hele surround modulet som skal skiftes, hvilket lød til at blive en dyr fornøjelse...

Jeg sidder og bliver helt glad for at jeg ikke bare lod den køre med de små blinkende lys.

Stadig surt med den lange reparations tid, og de venter stadig på reservedele til den  hvem der bare havde kendt til harman's repcenter inden jeg sente den ind. Bare underligt at firmaet ikke selv benytter sig af harman's repcenter.

hvem har du handlet hos?

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Har handlet hos Audio Sound og har indtil reparationen været godt tilfreds med dem.

Jeg købte Harman Kardon AVR5550, DVD30, JBL Northridge E90, E250P, EC25 og E10 igennem dem.
Jeg fik en pæn rabat og fik efterleveret mine E10'er uden ekstra porte da de kunne sende det andet til mig med det samme, og så ville levere E10'erne efterfølgende. Supert.

Der var heller ingen problemer da jeg ringede til dem om den AVR'en havde problemer. De sendte en postkvitering, eller hva det nu hedder, til mig, så jeg ikke selv skulle betale porto. Igen supert.

Eneste jeg har på dem at klage over der den lange reparations tid.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 21 December 2004 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

kasper_lk skrev:

Har handlet hos Audio Sound og har indtil reparationen været godt tilfreds med dem.

Jeg købte Harman Kardon AVR5550, DVD30, JBL Northridge E90, E250P, EC25 og E10 igennem dem.
Jeg fik en pæn rabat og fik efterleveret mine E10'er uden ekstra porte da de kunne sende det andet til mig med det samme, og så ville levere E10'erne efterfølgende. Supert.

Der var heller ingen problemer da jeg ringede til dem om den AVR'en havde problemer. De sendte en postkvitering, eller hva det nu hedder, til mig, så jeg ikke selv skulle betale porto. Igen supert.

Eneste jeg har på dem at klage over der den lange reparations tid.

jeg tror det er årsagen til at reparationstiden er så lang.. Audiosound.dk handler så vidt jeg ved, i tyskland og kan derfor sælge deres produkter noget billigere end de fleste andre danske forhandlere.
Dvs når noget går i stykker, har de to valg, de kan udføre rep selv eller sende den til deres forhandler i tyskland og lade ham reparere den.
Uanset hvad vil det betyde en længere rep.tid, da delene skal skaffes fra tyskland, da harmans danske repcenter ikke vil sende reservedele til ikke autoriserede forhandlere..

iøvrigt flot service at de bare sender en postkvittering..

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Men skulle det ske igen, så kan jeg vel altid selv vælge at sende den ind til harmans danske repcenter?

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Wee... De skulle få den klar til at kunne sende den imorgen, så jeg har den torsdag  glæder mig som et lille barn

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 21 December 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

kasper_lk skrev:
Men skulle det ske igen, så kan jeg vel altid selv vælge at sende den ind til harmans danske repcenter?

ja, og selv betale.. med mindre du er meget heldig at de vil lave den på garantien.. Mener at alle forstærkere er registeret på serienummeret for hvilket land den er købt i, eller rettere: leveret til.

Kduus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Samme fine service fra audiosound.dk her, de svarer altid på en mail. jeg sendte min denon 3803 derind, for over en måned siden og jeg fik at vide igår at de vil sende mig en sony noget, fordi den var helt galt med maskinen og det kom til at tage lang tid=mange penge. Det er fandme lækkert bare sådan med en erstatning. Forstår ikke hvorfor du ikke fik den istedet du har da åbenbart ventet noget længere tid???

Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
Til top Vis Kduus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kduus

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Tja... Nu får jeg den forhåbentlig på torsdag, og så er jeg glad igen

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Nu vi er ved det... Er der så nogle som kan fortælle mig hvilken fejl det kan have været på surround modulet, og om jeg evt kan risikere at det er noget jeg vil få problemer med igen? Tænker her mest på om det kan være noget jeg selv har foråsaget på en eller anden måde.

Det eneste problem der var med den var at indikatorne for surround valget blinkede. Det havde altså ingen indvirkning på lyden.

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Jaja... Så meget for løftet om at jeg ville have min forstærker idag.

Om det så der dem som stadig roder med den, eller om den er strandet på et postkontor skal jeg så ikke kunne sige. Gider snart ikke ringe og spørge efter den mere, da de gang på gang lover at den er der inden weekenden. RIGHT!!!

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Havde jeg nær sagt, og så var posten her så blev det alligevel jul

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne