| Forfatter |
|
flyoak Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har tidligere set en tråd med link til et smart agregat til at styre fræseren når man skal undersænke enhederne. Jeg kan ikke finde tråden. Er der nogen der kan være behjælpelige med et link, eller hvor man kan købe sådan en i århus området.
På forhånd tak og god jul.
Flyoak.
|
| Til top |
|
| |
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg ved ikke om man kan købe en, men du kan selv lave en følg denne anvisning.
Du skal bruge en plade ca. 200 x 300 x 10 mm samt en skydelære/målebånd
1. Til din overfræser er der et rundt styr nede ved fræserjernet, til dette styr, bore du et hul midt i pladen med samme diameter som styret.
2. Du måler derefter, hvor stort et hul du vil bore. eks Ø 90 mm, du tager så radiusen 45 mm, af de 45 mm tager du radiusen fra fræser jernet fra (Eks. Fræser jern Ø12/2 = 6 mm) 45 mm - 6 mm = 39 mm
3. Du måler nu 39 mm ud fra midten af styr hullet og bore et Eks. M 6 hul i pladen, finder en Skrue med M6 gevind og sætter den i hullet
4. Du finder midten på det hul du vil fræse, Bore et 6 mm hul. (husk at undersænkningen skal laves inden hullet til enheden laves)
5. Sæt nu pladen med skruen i hullet, put overfræseren i styrhullet og sæt højden, fræs rundt og du har hullet.
6. Du kan med fordel få en til at lave en plade med en masse huller lagt ud med 3 mm afstand (på en NC/CNC fræser) når du har den kan du bare veksle mellem hullerne samt diameteren på fræseren.
Hilsen Kim J
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flyoak Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for hurtigt svar.
Flyoak.
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX
Kan man købe den eller lign i Danmark? Har nemlig selv ledt efter noget lignende.
__________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også anbefale diy metoden, den virker perfekt og er noget billigere end at bestille hjem fra usa.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
DarkWing skrev:
| Jeg kan også anbefale diy metoden, den virker perfekt og er noget billigere end at bestille hjem fra usa. |
|
|
Til alle overfræsere medfølger et lille "styr" til skabelonfræsning. Skabelonen laver man selv efter den aktuelle enhed. Ved runde enheder laves forsænkningen med cirkelstyret inden man fræser igennem (selve hullet) Selv lavprisfræsere fra Aldi indeholder de nødvendige stumper
keine hex
|
| Til top |
|
| |
gasjack Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige tilføje et link her
Det er ganske vist på svensk, men meget brugbart til hvordan man selv laver sådan et cirkelstyr eller hvad man nu skal kalde det.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasjack skrev:
Vil lige tilføje et link her Det er ganske vist på svensk, men meget brugbart til hvordan man selv laver sådan et cirkelstyr eller hvad man nu skal kalde det. |
|
|
Normalt medfølger der et cirkel-styr til overfræseren, og som regel kan der uden ændringer af tilbehøret udføres cirkel-fræsning i diskantstørrelse, så hvorfor dog købe eller fremstille noget der følger med fræseren
|
| Til top |
|
| |
gasjack Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm til min gjorde der ikke, eller også har jeg bare ikket opdaget det.
Men hvad kan man også forlange til 137,- i HN
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sq noget af et arbejde at lave og hjælper vist ikke efter hvad jeg kan se på problemet med at fræse runde huller.
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
DarkWing skrev:
| Jeg kan også anbefale diy metoden, den virker perfekt og er noget billigere end at bestille hjem fra usa. |
|
|
Til alle overfræsere medfølger et lille "styr" til skabelonfræsning. Skabelonen laver man selv efter den aktuelle enhed. Ved runde enheder laves forsænkningen med cirkelstyret inden man fræser igennem (selve hullet) Selv lavprisfræsere fra Aldi indeholder de nødvendige stumper
keine hex
|
|
|
Det er vist langt fra alle fræsere hvor der medfølger sådan et styr, det er jo ikke alle der køber nye smarte fræsere i aldi 
Og efter som der bliver spurgt om hvor man køber et så er det nok fordi han ikke har et i forvejen.
|
| Til top |
|
| |
schifferer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også bare købe en Festool, der fås et styr som ekstra udstyr.
< name=comparefrm =shop_vergleich.cfm?itemplateversion=4003 method=post>
 |
Fræsecirkel OF-FZ 1300 Cirkel af acrylglas, to centrerlejer, indstillelig skala, til montering af Festool overfræsere OF900, OF1000, OF 1010, OF2000 cirkel-Ø: 50 - 1300 mm
|
487663
|
|
< = value=146 name=frm_cb_146> |
 |
Cirkelanslag SZ-OF1000 til fræsning af cirkler, kredse og ornamenter på overflader og kanter Blisterpakning cirkel-Ø: 153 - 760 mm | >
Lækkert værktøj der koster en halv bondegård.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
DarkWing skrev:
bjørn skrev:
DarkWing skrev:
|
|
keine hex
|
|
|
Det er vist langt fra alle fræsere hvor der medfølger sådan et styr, det er jo ikke alle der køber nye smarte fræsere i aldi 
Og efter som der bliver spurgt om hvor man køber et så er det nok fordi han ikke har et i forvejen.
|
|
|
Jeg har endnu ikke set/hørt om en overfræser hvor det nævnte tilbehør IKKE fulgte med. At der samtidigt kan tilkøbes div. tilbehør er en anden sag
Min egen overfræser (overkommelig model fra B&D) er ikke fra Aldi, men købt gennem en god bekendt der handler med den slags
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
|
Jeg har endnu ikke set/hørt om en overfræser hvor det nævnte tilbehør IKKE fulgte med. At der samtidigt kan tilkøbes div. tilbehør er en anden sag
Min egen overfræser (overkommelig model fra B&D) er ikke fra Aldi, men købt gennem en god bekendt der handler med den slags
|
|
|
Tror det er ret normalt at det er extra udstyr, især til dyre modeller.
Mine to overfræsere har nok over 15år på bagen og har ikke lige planer om udskiftning, kvalitet holder. 
|
| Til top |
|
| |