Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mellemtoner til AudioScan II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tonnilerche
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 21 December 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle..

Sad og legede lidt med min nye ( gamle ) forstærker ( Luxman R-1050 )..

Og synes bassen var lidt sløj i det.. så skildte mine højttalere ad, for at fjerne noget af det der uld der ligger og fylder.. Samt jeg fjernede luftgitrene, så der er rent hul.. Dette gav en ganske fin bass osv..

Men til mit egentlige spørgsmål / problem:

Jeg havde som sagt skilt dem ad, og opdagede så at mellemtonerne ikke var tilsluttet delefilteret :/ 

Tænker så "jeg må da lige lodde dem på igen".. Som sagt så gjort.. MEN.. Mellemtonerne skrattede kraftigt, når jeg fx spillede en sang som gik fra en lavt toneleje op i et højt toneleje.. Så jeg estimerer de er KAPUT..

Så nu tilspørger jeg jer; findes der nogle steder man kan skaffe et par friske ( eller brugte, bare de virker ), mellemtoner til et par AudioScan New York II - højtalere ??

Specs på dem:

AudioScan - New York II

Belastning kontinuerlig: 120w

Belastning Peak: 190w

Frekvens: 35-20.000 hz

Impedans: 8 ohm

Drift-effekt 1.5w

Harmonisk forvrængning: 1.0

 

.....

 

Som i nok ser, så er jeg temmelig uvidende omkring alt sådan noget her.. Så håber på nogle gode svar :)

Grunden til jeg gerne ville have et par friske mellemtoner i, er fordi jeg har hørt at sådan en gammel Luxman-forstærker skulle yde godt i mellemtone-området..

 

 

MvH Tonni Lerche



__________________
Er stadig n00b til det med lyd!
Til top Vis tonnilerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonnilerche
 
SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 22 December 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Du kan kontakte RCE elektronik i Aalborg og tale med Pozzelllt - hans mobil er 30291851.

Han kan være behjælpelig med erstatning el. evt rep af dine mellemtoner - sandsynligheden for at finde et sæt nye er meget minimal idet højttalerne er fra midt i `80 erne og audioscan jo er lukket desværre.

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted
 
tonnilerche
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 22 December 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

oki.. vil jeg da gøre så..

 

tak for svaret :)



__________________
Er stadig n00b til det med lyd!
Til top Vis tonnilerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonnilerche
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes