Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 07:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere skratter/knaser lidt.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SyncMaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 21 December 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Har for nyligt købt et sæt B&W DM602 S3.. De spiller skidegodt, bortset fra at engang imellem syns jeg at det lyder som om at de skratter/knaser meget lidt.. Især ved starten af numrene..

Det er bestemt ikke alle numre - så ved ikke rigtig. Kan det være en fejl i højttalerne? For enten er en diskant i stykker, eller også er den ikke, right?

En diskant kan da ikke være "lidt" i stykker vel?

 

Ved godt at Denon og B&W ikke er den bedste cocktail..



__________________
Amp: Denon PMA 680R
CD: Denon DCD-485
Speakers: B&W 602 S3
Til top Vis SyncMaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SyncMaster
 
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 21 December 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

hej syncmaster.

er det kun diskanten eller er det begge enheder som gør det.

måske er det dit potentiometer som har støv

prøv evt med noget musik hvor der er toner som klinger ud.med et instrument.

er det på alle indgange der er det problem.

mvh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 21 December 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Prøv også at se om kabler er monteret ordentlig fast i terminalerne.

ps: Denon/B&W kombinationen er udemærket, sålænge højttalerne får effekt nok.



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 21 December 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hov! Den oplevelse har jeg også haft med mine nye...og tænkte
også på det, da jeg hørte demo-højtalerne - men slog det hen
med at det var indspilningen. Mon det er ved visse indspilninger? De
gengiver jo alt disse små sataner
Til top Vis LarsS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsS
 
SyncMaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 21 December 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Takker for svarene alle sammen..

*LarsS*

Har jeg også på fornemmelsen.. Kan faktisk godt være indspilningen som bliver gengivet bedre.. Har altid haft forholdsvis dårlige højttalere, så det kan sikkert godt være derfor! Har du lige købt dem eller hvad?

 

*Jannick*

De sidder helt fast, som de skal. Det er forresten Tara Labs - Omni..

Har bare hørt at Denon/B&W bliver lidt lyse i det..?

 

*HIFI*

Har jeg ikke prøvet.. Vil da lige prøve det når jeg får tid!

 

 



__________________
Amp: Denon PMA 680R
CD: Denon DCD-485
Speakers: B&W 602 S3
Til top Vis SyncMaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SyncMaster
 
LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 21 December 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Ja, SyncMaster, har lige købt dem i dag. De spiller på livet løs lige
nu. Det er noget af en 'eyeopener' med den detaljerigdom. Det ender
sikkert med, at jeg får lyst til en dyrere forstærker senere hen.

Jeg er slet ikke nået til standere, nyt højtalerkabler/plugs endnu. Det
kommer hen ad vejen.
Til top Vis LarsS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsS
 
SyncMaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 21 December 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

LarsS skrev:
Ja, SyncMaster, har lige købt dem i dag. De spiller på livet løs lige
nu. Det er noget af en 'eyeopener' med den detaljerigdom. Det ender
sikkert med, at jeg får lyst til en dyrere forstærker senere hen.

Jeg er slet ikke nået til standere, nyt højtalerkabler/plugs endnu. Det
kommer hen ad vejen.

 

Hvis du vil høre dem folde sig ud, skal du prøve Hevia.. Det første nummer på cd'en.. HELT UTROLIGT så godt de spiller!



__________________
Amp: Denon PMA 680R
CD: Denon DCD-485
Speakers: B&W 602 S3
Til top Vis SyncMaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SyncMaster
 
denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 22 December 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

hej syncmaster.

er det kun diskanten eller er det begge enheder som gør det.

måske er det dit potentiometer som har støv

prøv evt med noget musik hvor der er toner som klinger ud.med et instrument.

er det på alle indgange der er det problem.

mvh kenn

 

hvis det er potentiometer så kan det laves for 200kr.....det har min far lige fået gjordt ved hans (meget) gamle luxman og nu spiller den bare fint igen... 

Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes