Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 12:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: surround køb med DAB? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 December 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har gået og kigget på en ny surround reciever, og overvejer om man evt kan få disse med DAB også? Jeg har gået og kigget på kan ikke rigtig finde det nogen steder?

Jeg har selv kigget lidt på Harman Kardon måske AVR 430/630, kan ikke helt se forskellen imellem dem udover udgangs effekt. Disse har 7.1 som vel må være nok til de nye formater selvom jeg nok pt beholder mine 5.1 sæt højtalere.  Er der noget andet i denne kategori jeg bør kigge på istedet og hvordan er Harman Kardon i kvalitet?  Derudover har HK også en serie der hedder DPR1005/2005 og her står der digitale reciever? Hvad er forskellen og kan jeg bruge det til noget?

Jeg vil gerne have en ordenlig reciever som jeg kan nyde godt af mange år fremad som også har lidt klasse og kvalitet.

Håber på lidt hjælp fra et godt forum.

MVh

René

Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 December 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke set nogen surroundreceivere med DAB indbygget. I det hele taget er det ret få producenter, der overhovedet har lavet DAB-radioer bygget sammen med andre apparater endnu. B&O har et musiksystem, der kan fås med DAB og Arcam kommer snart med Solo - een boks med cd, stereoforstærker, FM og DAB i een (så vidt jeg har forstået).

Jeg tror grunden til dette er, at surroundreceivere fra de store mærker gerne skal kunne sælges over det meste af kloden, og uden for England og andre dele af Europa er der ikke så mange steder, der har DAB-dækning i stort format. Jeg tror heller ikke det er ret langt fremme i USA.

Men hvis du køber en surroundforstærker fra Harman/Kardon, kan du få en matchende FM/DAB-tuner til godt 3.000. Sådan een har jeg fået for nylig og den fungerer helt fint.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

De digitale receivere, du nævner, kan ikke noget anderledes end de andre modeller rent funktionelt. De bruger blot digitale forstærkertrin i stedet for analoge. Jeg har endnu ikke set nogen tests af dem, så om de er bedre ved jeg ikke.

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 December 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

>Vanderlay, ok jamen måske man bør gøre det istedet. Hvad med Harman Kardon er det kvalitet eller bør jeg hellere vælge andre mærker som Yamaha eller Denon? Synes bare meget godt om HK design.

\René

Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg tror sådan set alle de mærker du nævner, er af ret god kvalitet, og om folk vælger det eller det andet, afhænger for det meste af, om de bedst kan lide lyden af den ene eller den anden.

Jeg er ikke ekspert på området, men generelt er opfattelsen vist, at Denon-forstærkere lyder mere lyst, mens Harman/Kardon er mere varme så at sige. I hvert fald er der en del der foretrækker Harman, hvis det primære er musik, og omvendt Denon eller Yamaha, hvis filmlyd er det primære.

Et andet mærker, der kan overvejes, er Marantz, der generelt også karakteriseres som varme eller bløde i lyden.

Det afhænger meget af, hvilke højttalere og hvilke ører, det skal kombineres med, men der er vist ikke noget af du nævner, hvor man går decideret galt i byen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes