Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Problem med Subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen

Jeg har lige "opgraderet" fra en H/K AVR-7000 til en H/K-AVR-7500, hvilket har givet mig følgene problem med min subwoofer (Jamo 3015THX).

Når jeg ser film og der er en forholdsvis stille periode så slukker subben, den tænder også fint igen når der er brug for den, men problemet er at den giver et lille knas når den slukker. jeg havde ikke dette problem med min AVR-7000 for der slukkede  den ikke for den før jeg slukkede forstærkeren.

Jeg har dog fået den ide at jeg kunne sende et svagt signal ind via den ekstra indgang den har for at holde den tændt men jeg ved ikke hvordan dette kunne løses det skal jo ikke være et signal der kan høres.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

easyrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2004
Sendt: 27 December 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis der er mulighed for det, så prøv at tænde permanent for subben, frem for at den står i standby. Hvis der ikke kommer noget LFE signal i et stykke tid så slukker den i standby og tænder måske heller ikke så hurtigt som den burde.

Til top Vis easyrider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af easyrider

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 December 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Den kan desvære kun tændes i standby, det var dog ikke noget problem på min gamle forstærker da den åbenbart sendte et signal til den heletiden. men tak for forslaget.

Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

mentor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2004
Sendt: 31 December 2004 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Måske kunne problemet løses, hvis du ændrede delefrekvensen og satte den til en lidt højere frekvens (enten på sub'en eller din forstærker). Det er umiddelbart ikke den bedste løsning for det samlede lydbillede, men jo højere frekvens jo mere signal vil der uvægerligt blive sendt til din sub og den vil måske undgå at gå i dvale...
Til top Vis mentor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mentor

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 December 2004 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

Du kan prøve to ting ( grunden til at den nok slukker er, at den ikke kan "mærke" signalet - for svagt)   1: sætte en splitter på ved forstærkerens udgang og så en igen( som samler det) ved indgangen, derved opnår du et dobbelt så stort indgangssignal ( husk at subben så skal skrues ned)   og 2: ( og nemmest) prøv at hæve subniveauet på forstærkeren og skru det respektivt ned på subben. Begge disse ting vil hæve signal størrelsen, der kommer ind i din sub ( uden at ændrer på lyden og delfrekvensen ) og måske kan din sub så mærke signalet konstant - specielt hvis du gør begge ting samtidig og dermed får et markant større signal ind i subben - prøv det og giv en melding om det virker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes