| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inspireret af de mange tråde om bl.a. Denon DCD3560 kunne det være godt med en liste over de aldrende topmodeller der er værd at gå efter på brugtmarkedet grundet deres gode lydkvalitet. Vi kender allerede Denons DCD3560, S10 og S1. Derudover er der jo Denon DVD A1 som godt nok er en DVD, men den skulle spille kanon. Så kom ud af busken og list de topmodeller som er værd at gå efter op til ca. 8-10k på brugtmarkedet __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
SONY CDP-X505ES har altid været min favorit. Den spiller røven ud af bukserne på de fleste nye maskiner. Og den holder evigt (næsten). Det gør de gamle Denon-modeller desværre ikke... De har laser-problemer!
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Teac P500 med ny netdel, clock og digital udgang fra Harmony Design er bestemt heller ikke at foragte. Det er dog "kun" et drev for dem, som ikke ved det.
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Parasound CD/P 2000¨ Opbygget på et CEC-fabrikeret bæltedrev. God og (på brugtmarkedet) billig CD maskine. Bør kunne fås til max 6.000,-
Har som de fleste CEC drev jeg har prøvet, det problem at det kan have svært ved at læse hjemmebrændte cd´er. Men det betyder jo ikke noget i dette forum af lutter retskafne mennesker .
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
SONY CDP-X505ES har altid været min favorit. Den spiller røven ud af bukserne på de fleste nye maskiner. Og den holder evigt (næsten). Det gør de gamle Denon-modeller desværre ikke... De har laser-problemer!
|
|
|
Findes der ikke også en Sony 707-model ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er modellen over 505 og kostede ca det dobbelte. Den vandt vist
EISA prisen i 94 (eller en eller anden pris som årets cdafspiller)
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, Sony 707ES og også 779ES ville være mine Sony bud. Og så XA 5 og XA7ES som drev er de fremragende.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Definitivt Denon DCD-3560 og S-1. Begge disse modeller kan gandske enkelt forvandles til uber-highend-maskiner ved en enkel bypassing av analogdel +"litt til". Deres laserproblemer er svært overdrevne, pass bare på at laseren justeres riktig ved isættelse, så holder den i ti år.(som i min spiller)
Spillere som S-10 har inget i denne kategori at bestille. Hvis målet er den gode CD-lyd er det ikke blandt Sonys modeller man skal lete, til det spiller de for kornet og uoppløst.
Mvh. RS
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Panasonic's og Pioneer's topmodeller, er der noget guf i dem ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denons gamle topmodeller stiller i egen klasse; deres drivverk er å ligne med de gamle vinyl-rigger; vibrasjonsfrie og børsteløse motorer med totalt jevn gange, nær uslidelige. Dengang var Denon en meget tung og seriøs aktør, ikke som i dag. De besat også en unik kompetanse på emnet digital lyd, noget de "tog helt ud" på overnevnte modeller. Øvrige producenter, selv Accuphase, er å regne som amatører på den tiden. I dag har imidlertid situasjonen endret seg meget.
Mvh. RS
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Hvad med Panasonic's og Pioneer's topmodeller, er der noget guf i dem ? |
|
|
Panasonics modeller har utrolig meget luft i toppen, da de var de første til rigtigt at bruge 1-bit konvertere. Samlekvalitet er vist også OK.
Pioneer er totalt overset som CD fabrikant. Deres omvendte løbeværk - stable platter - kører bare derudad og er næsten umuligt at slide op. Det gør også sliddet på laseren meget lavt. Lyden er som standard rigtig god Pga. deres Legato Link der giver bedre impulsresponse (faktisk en teknologi som Wadia plagierede 100%). Du bør dog vælge topmodellerne for at få de bedste komponenter i analogdelen - det kan virkelig høres.
Jeg kan anbefale PD-95, PD-S904, PD-S901, PD-S802 og PD-S06 (de tre sidste har jeg selv haft). Og der er sikkert også andre der er OK. Bar gå efter Stable platter og et 9' nummer i starten. Og kig selvfølgelig også på alder, stand og pris.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, Pioneer PD-95 er afgjort en kandidat i kategorien - det er en glimrende afspiller, som under de rette omstændigheder, spiller helt forrygende godt selv den dag i dag.
Løbeværket i netop den maskine nyder høj status idag som drev - den er bare ikke så let at støve op! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Marantz.....var deres aldrende maskiner til noget ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en PD-S802 stående under sengen som backup og til lyttebøffer, kan jeg opgradere den med fordel? Nogen der kender gode fifs?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
En Technics sl-p1200 http://www.niji.or.jp/home/k-nisi/sl-p1200.htm (har selv en), synes jeg stadig er rigtig god at lytte til. Det er selvom den blev udviklet tilbage i midtfirserne (købte den i 1990). En tung og dyr sag, og har aldrig fortrudt købet. Det var dengang Technics lavede produkter til slutbrugeren, som var værd at samle på, men det er en helt anden snak.
Den er nok lidt svær at finde på brugtmarkedet.
mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Hvad med Marantz.....var deres aldrende maskiner til noget ?  |
|
|
Jo da, Marantz CD-11, CD-15 og CD-16 samt Limited Edition-udgaverne er ret eftertragtede, men der er heller ikke mange af dem at støve op! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
| Jeg har en PD-S802 stående under sengen som backup og til lyttebøffer, kan jeg opgradere den med fordel? Nogen der kender gode fifs?/Præsten |
|
|
Hvis du skifter opamps (tjek f.eks. www.lcaudio.dk), parallel-kobler udgangskondensatorerne med 1-2uF polypropylen og fjerner mute-transistorerne, så får du et kæmpe løft i lyden.
Dette virker på stort set ALLE CD-afspillere (og DVD også)
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accuphase DP 65, 65V, 75 og 75V....det er guf, Proceed eller Mark Levinson er superbud også.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
|
Accuphase DP 65, 65V, 75 og 75V....det er guf, Proceed eller Mark Levinson er superbud også.
Mvh
|
|
|
Ja, savle savle ....der kan man virkelig tale om rigtige konger....jeg tror mere mit budget egner sig til kronprinser såsom Denon DCD S1, S10 Mk. II eller måske DVD A1. Brugtpriserne på de hammer lækre Accuphaser ligger vel selv i dag omkring 15-20k hvis den skal være i Mint Condition ? Gider sgu ikke noget med ridser i, så har folk ikke passet ordentligt på de fine sager og så kan det være ligemeget __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jada, der er mange smukke gamle CD-spillere. Og vist kan de gandske enkelt oppgraderes. Men bland nu ikke sammen; efter å have rodet rundt i utallige prestigemodeller har jeg aldrig fundet nogen der kommer i nærheden av hvad man finder ved at simpelthen bypasse analogdelen i hhv. Denon DCD-3560 og DCD-S1.
Mvh. RS
|
| Til top |
|
| |