| Sendt: 30 December 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er igang med at sætte min HTPC op. Jeg kører XP media center på ASUS motherboard med inbygget lydkort og coax udgang.
Det sidste lange stykke tid har jeg så bokset med lydkortet. Mit problem er at få lyden ud digitalt så min forstærker (H/K AVR 130) kan forstå at det er dolby digital. Jeg har prøvet med en masse forskellige codecs med AC3 filter o.s.v men når jeg afspiller fra media center virker det bare ikke. lyden kommer, men ikke som dolby digital. Hvis jeg bruger en anden afspiller kan jeg sagtens få det til at virke.
Nå fint, så bruger jeg da bare et andet lydkort jeg har liggende, nemlig et ekstern Hercules Game Theater XP, det må vel også gi' en bedre lyd... Problemet er så at hvis jeg sætter lydkortet op til at bruge optisk udgang, virker det fint i film, men der kommer overhovdet ingen analog (windows og musik) lyd??? Det kommer så på den analoge udgang, men det er jo lidt ufedt at skulle trække flere kabler til forstærkeren og vælge en anden indgang når man vil høre musik!
Det blev til en lang smøre, håber det er til at forstå hvad mit problem er, og at der er nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre. Eventuelt ved at pege på et helt tredje ekstern lydkort der kan det hele!!!
På forhånd tak
Svend-Erik Dahl
|