Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 08:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Lydkvalitet på musik DVD’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 31 December 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en DVD maskine for mest at høre/se musik koncerter men syntes egentlig at kvaliteten på lydsiden er lidt tynd nogen gange.

Af musik DVD'er har jeg bla. Eagels, Enya,Eric Clapton,Simon and Garfunkel nogle er ældre indspilninger i PCM stereo måske er det årsagen, har dog også prøvet Chesky Sara K. her var det noget bedre.

Muligvis at min Pioneer DV717 mangler lidt selv om den er modificeret noget, i forhold til min CD syntes jeg der mangler opløsning og et bredere lydbillede.

Hvad er jeres oplevelse med musik DVD'er? 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 December 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Metallica: Cunning Stunts + S&M har fremragende lydkvalitet. Samme gælder for Slayer: War on the Warfield og Rammstein: Live aus Berlin.

Kan også anbefale Kim Larsen: Det var en torsdag aften..

Alle disse omtalte er 5.1 dolby sporet..

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 December 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:
Af musik DVD'er har jeg bla. Eagels, Enya,Eric Clapton,Simon and Garfunkel nogle er ældre indspilninger i PCM stereo måske er det årsagen, har dog også prøvet Chesky Sara K. her var det noget bedre.

Ofte er DVD-udgaverne mindre "redigerede" end tilsvarende CD'er, hvilket ikke nødvendigvis er en fordel. Bortset fra det, så er det _netop_ PCM der vil give dig den bedste basale lydkvalitet (bare kun i stereo), da dette lydspor i princippet svarer til CD. Dolby Digital og DTS giver mulighed for surround, men er digitalt komprimeret på samme måde som MP3. Dette vil i sig selv give en forringelse af den basale lydkvalitet.

Udover dét, så lyder det som om du bruger to forskellige apparater til CD og DVD - hvordan er din DV 717 koblet til, digitalt eller analogt - og har du prøvet bare at spille den samme CD på de to afspillere?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 December 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, DV717 er koblet analogt til min Namit forforstærker lige som min Onkyo DX6770 så jeg bruger de indbyggede konvertere i begge maskiner.

Ja jeg har prøvet at spille den samme CD i begge maskiner DV717 er mere tam og kedelig i lyden.Det sjove ved det er at på en ældre Sony tv, bare med tv lyden gør den det nogenlunde men det er jo heller ikke så afslørende.Jeg har også lyttet til et par af de billige modeller på markedet og her er min Pioneer klart at fortrække,det værste jeg har oplevet var med en billig model det spillede som om der var et gardin foran højtalerne,i øvrigt et tilbud til ca.1000kr med en masse film til (jeg kunne aldrig finde på at bestille en sådan)

Det jeg mener er at det ikke helt er ordentlig HIFI der mangler det som skal til,måske meget sigende de oplevelser til udstillinger jeg har haft,er også noget i retning af hvor er den forfinede HIFI oplevelse det er mest bulder og brag man oplever (messen i Odense var lidt skuffende)

Det skal siges at jeg har oplevet et par gode flerekanals optagelser bla. i Skive hvor det var Infinity MTS Prelude og Marantz DV12S2 der leverede oplevelsen så må man sige at det begynder at blive spændende.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes