| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen, Vandpytten.
Lige et par supplerende oplysninger til de forklaringer du fik i min mail. Dengang jeg sendte den afsted, var jeg ikke helt klar over hvorvidt din afspiller havde Progressive Scan, eller ej. Dit indlæg her fortæller at det har den, så det burde altså ikke være déri problemet ligger.
Det medfølgende adapter-kabel, som du nævner i indlægget, er ganske rigtigt til brug ved tilslutning fra en DVD-afspiller. Ved PC-tilslutning skal man anvende en helt anden kabeltype, med et D-Sub-stik i begge ender. Jeg tør næsten ikke spørge, men - øh - er du helt sikker på om Component-stikkene i adapter-kablet er korrekt tilsluttede? Hvis bare ét af stikkene med f.eks. grøn eller blå farve sidder i det forkerte "hul", er der dømt sort skærm. Og det kan jo nogen gange være lidt svært at skelne imellem de to farver, når man står og roder med at få kablerne tilsluttet i en dårlig belysning ....... 
Ellers er der så næsten kun den mulighed tilbage, at TV'et ikke selv kan genkende det signal det modtager, og at du bruge AV-tasten. Apparatet burde ganske vist ikke ha' problemer med at finde ud af, hvilken indgang der er i brug, men nogle af indgangene understøtter jo mere end én slags signaltype - muligvis i en prioriteret rækkefølge, kunne jeg forestille mig.
|