Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Selvbyg Subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
theman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har erhvervet mig en Boston RS (RallySeries) 12 basenhed på 12", 4 Ω og 400W (peak input power)!

Denne bas er højst sandsynligt tiltænkt en bil, men da jeg ingen har tænkte jeg på om det kunne lade sig gøre at bygge en subwoofer ud af den.

Jeg har et par udemærket DUX højtalere, men jeg tænkte at det da kunne være fornøjeligt at prøve at bygge noget ud af denne bas jeg har i overskud.

Vil det overhoved være muligt at bygge noget med en hæderlig lyd og bas med sådan en basenhed? - Eller bør jeg hellere sælge/give den til en brian?

Er der nogle der har et forslag til en bygningskonstruktion, eller som har nogle links til nogle sider omkring dette?

Mit budget vil nok ikke være særligt stort da det nærmest bare skulle være et forsøg på at bygge en subwoofer med en ok lyd! Og desuden mit første selvbyggerprojekt.

Mvh. Peter
Til top Vis theman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af theman

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Under alle omstæmdigheder, skal du have fat i en forstærker til din subwoofer og sådan en koster hurtigt lidt penge, så måske din plan omkring et ikke særligt stort budget allerede kulsejler her?

Er ikke klar over hvor meget der forlanges af en forstærker for at kunne drive enheden, så jeg ikke nogle bud på en sådan!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har de relevante data på enheden, er det umuligt at forudsige hvordan den vil fungere, og om den overhovedet er egnet til formålet.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes