Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Den Nye B&W serie (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da håbe for B&W at det er sæt pris der er tale om i aktiklen om den nye 800 serier, ellers tror jeg ikke de for slogt mange i danmark.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Priserne er for et sæt!

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Det er sæt prisen, dog ikke ved centerhøjtalerne.

Men alligevel er prisen steget ganske betydeligt. Mine N802 stod til 70K og nu vil de have 90K for de nye med lidt diamant !!!!!

Glæder mig til at høre om de er de 20K mere værd. Det bliver der sikkert en masse diskusion ud af.

Som ejer af Nautilus højtalere er det selvfølgelig rart at de nye er en del dyrere, for så holder brugt prisen et godt niveau i mange år.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Jeg mener også det burde have flytte sig lidt design messigt, så føler folk også det for noget for pengene, alle kan jo lodde lidt på delfilteret og putte et par nye enheder i gamle kasser. 
Wink

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jeg synes lige det er værd at nævne, at de mange udviklingstimer koster.

Og glem ikke at diskantmodulet, i følge B&W selv, koster 1000 gange mere at fremstillende end tidligere!!!

Det forklarer måske den højere pris???

NOTE: Jeg forsvarer ikke produkterne, men prøver blot at kaste lidt lys over tingene!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Jeg synes lige det er værd at nævne, at de mange udviklingstimer koster.

Og glem ikke at diskantmodulet, i følge B&W selv, koster 1000 gange mere at fremstillende end tidligere!!!

Det forklarer måske den højere pris???

NOTE: Jeg forsvarer ikke produkterne, men prøver blot at kaste lidt lys over tingene!

Så længe vi taler om sætpriser tror jeg heller ikke der er nogen der klager, men det med designet mener jeg at det må der være rart at men også kan se forskel på ny og gammel modeller.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Det ER sætpriser
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:

Administrator skrev:
Jeg synes lige det er værd at nævne, at de mange udviklingstimer koster.Og glem ikke at diskantmodulet, i følge B&W selv, koster 1000 gange mere at fremstillende end tidligere!!!Det forklarer måske den højere pris???NOTE: Jeg forsvarer ikke produkterne, men prøver blot at kaste lidt lys over tingene!

Så længe vi taler om sætpriser tror jeg heller ikke der er nogen der klager, men det med designet mener jeg at det må der være rart at men også kan se forskel på ny og gammel modeller.

hvorfor , det er da kun nice at se nogle ikke gør det , hvis resten virker og er flot hvorfor så lave det om .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
DKMIK skrev:

Administrator skrev:
Jeg synes lige det er værd at nævne, at de mange udviklingstimer koster.Og glem ikke at diskantmodulet, i følge B&W selv, koster 1000 gange mere at fremstillende end tidligere!!!Det forklarer måske den højere pris???NOTE: Jeg forsvarer ikke produkterne, men prøver blot at kaste lidt lys over tingene!

hvorfor , det er da kun nice at se nogle ikke gør det , hvis resten virker og er flot hvorfor så lave det om .

Jeg kan godt se fornuften i det men det er ikke altid fornuften der råder i den prisende, jeg tror også det er et spørgesmål pregstige, ups det er sidste nye model du har der, det kan godt være jeg tager fejl.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Men alligevel er prisen steget ganske betydeligt. Mine N802 stod til 70K og nu vil de have 90K for de nye med lidt diamant !!!!!

Som nævnt i et andet svar er der sket mere end "blot" nye diskanter, som i sig selv er ganske dyre. Ifølge det tyske Audio, der både tester dem og har et interview med B&W, er der sket følgende ændringer:

• Diamant diskant, med anden placering ift. den originale (diamanten er længere fremme).
  • Mellemtoneenhedens hus minder om Signature-versionen af FST-enheden (mindre luftmodstand).
  • Basenhederne er helt nye, med ny membran.
  • Gennemgribende ændret delefilter, naturligvis en tilpasning til de nye enheder.
  • Forbedret matrixstruktur i baskabinettet, med deraf følgende færre vibrationer.
  • Forbedret (kan også ses på designet) basrefleksport i bunden.
  • Hele konstruktionen er ca. 90% ændret, og følgelig kan den originale N802 ikke opgraderes. Der er egentlig tale om en helt ny højttaler, ikke en MK2 (hvorfor det så også kan undre at de kalder den 802, men det er vel for at blive i nummerrækken).

Ifølge Audio er 802D (99 point) tydeligt bedre end de originale 802 (95), og kun et enkelt point efter 800, som de jo ligner rent konstruktionsmæssigt i bunden (basrefleksporten).

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Kim,

Ja jeg har også hørt om alle ændringerne som du nævner. Dog er jeg da også klar over hvor meget sådan nogen kan blæses op hvis man vil det. Det kaldes markedsføring!!! Ikke at det gøres her, det vil jeg først kunne afgøre efter at jeg har lyttet til dem.

Derfor så glæder jeg mig til at høre med mine egne ører om alle disse forbedringer har båret frugt og at det kan høres og at jeg definerer det i min lytteverden til at være af det bedre.

Så klubben, skynd jer at få dem hjem, så kommer jeg og lægger ører til diamanterne *S*

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Personligt syns jeg det er fedt de er gået væk fra den Alu Diskant, dog var den nu ikke så slem i N-serien, men i de mindre modeller...damn, men det er self. min mening..

Det Surround sæt der bliver vist, havde jeg da bestemt ikke noget imod at have stående

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Se på hvad Thiles diamantdiskant koster i løs vægt (er det ikke noget med 40000)
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
Classe skrev:

Som nævnt i et andet svar er der sket mere end "blot" nye diskanter, som i sig selv er ganske dyre. Ifølge det tyske Audio, der både tester dem og har et interview med B&W, er der sket følgende ændringer:

• Diamant diskant, med anden placering ift. den originale (diamanten er længere fremme).
  • Mellemtoneenhedens hus minder om Signature-versionen af FST-enheden (mindre luftmodstand).
  • Gennemgribende ændret delefilter, naturligvis en tilpasning til de nye enheder.
  • Forbedret matrixstruktur i baskabinettet, med deraf følgende færre vibrationer.
  • Hele konstruktionen er ca. 90% ændret, og følgelig kan den originale N802 ikke opgraderes. Der er egentlig tale om en helt ny højttaler, ikke en MK2 (hvorfor det så også kan undre at de kalder den 802, men det er vel for at blive i nummerrækken).

Ifølge Audio er 802D (99 point) tydeligt bedre end de originale 802 (95), og kun et enkelt point efter 800, som de jo ligner rent konstruktionsmæssigt i bunden (basrefleksporten).

Til de mere tekniske interesserede har vi opdateret nyhedsartiklen, og lagt en såkaldt "development paper" ud til download.

Check nyheden:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=915&zoneid=1

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Dav

jeg syntes det er er fedt, at der er nogen tilbage der ikke kun tænker på at alt nyt skal være billigere.

om de er fulde af løgn og bare score kassen er mig ligegyldigt. de har smidt nogen udvikling´s kroner i deres nye serie, og om de er 20K mere hver, koster 20K mere at fremstille, eller 20K minder har ingen indflydelse på lyden.

det er da godt der stadigvæk udvikles med andre mål, end billigere produkter.

og man er da lidt dum hvis man ikke smutter inden om HK og giver dem et lyt.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
Classe skrev:

Ja så skulle den have haft et andet nummer måske men har den jo sådan set også med D.

Men ok ikke kun dem der gør det vienna har også lige gjort det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

jeg synes ikke prisstingen er så slem. men hifiklubbens prispolitik er slem.

et sæt 802 diamond koster 12000 us som omregnet i danske er 65611,20 i dagens kurs.

hvordan den er så billig over there, når man tænker på den skal fragtes helt der over fra uk i forhold til en sviptur til dk, kan man jo tænke lidt over ???

90000 i dk  66000 i usa, tja det koster nok ikke 24000 extra for at sende den til dk.

det er ihvertfald ikke b&w´s skyld, at de er så dyre i dk.

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hmm er det mig eller er har billedet en fejl:

HTM1D
Er seriens bedste centerhøjttaler og benytter sig for første gang af 800 seriens berømte Marlan hoved. Den er udstyret med 2 x 8” basenheder, 1 x 6” kevlar mellemtone og 1 x 1” Diamond Dometweeter

Sidder der ikke 3x8" i HTM1D ??? vildre center skal man vist lede længe efter

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:

jeg synes ikke prisstingen er så slem. men hifiklubbens prispolitik er slem.

et sæt 802 diamond koster 12000 us som omregnet i danske er 65611,20 i dagens kurs.

hvordan den er så billig over there, når man tænker på den skal fragtes helt der over fra uk i forhold til en sviptur til dk, kan man jo tænke lidt over ???

90000 i dk  66000 i usa, tja det koster nok ikke 24000 extra for at sende den til dk.

det er ihvertfald ikke b&w´s skyld, at de er så dyre i dk.

det er nok fordi der ikke er nogen fordyrende mellemled i dk

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

sjovt nok er pristigningen 10 % i andre lande

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave