| Forfatter |
|
JimmyS Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, min gamle cd-afspiller er stået af ..
Nu vil jeg gerne have en DVD, der også kan bruges som cd-afspiller....
Så er mit spørgsmål :
Er det egentlig ikke ligegyldigt hvor god audio-delen er i DVDén, når jeg anvender et optisk kabel til min reciever ? Så er det vel reciveren der er vigtig (Yamaha RX-V2500)
Jeg ved godt at DVD-audio og SACD ikke kan anvende det optiske kabel, men det er vel også det eneste ?
Har kigget på Yamaha s550 / pioneer 575..
Problemet med pioneer er, at den tilsyneladende ikke kan læse DVD+R (Som min philips optager i) eller kan den ????
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo tildels har du ret, men hvorfor dog ikke købe en brugt cd-afspiller de er jo stadigvæk dvd maskinerne langt overlegne.
under alle som stændigheder skal du da forresten hellere kører coax kabel mellem dvd og forstærker istedet for optisk. bare lige en side bemærkning.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmyS
Det er meget godt med alt det MIX BIX.
Men jeg har testet nogle af dyre maskiner, priser fra 20 - 30.000 kroner, som uden undtagelse kunne afspille CD og DVD.
Det kan siges kort, hvis du går efter ordentlig lyd til HiFi, så glem alt om det, de måler sig ikke med en god CD.
Du må ud og have gang i begge dele.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes altså godt at du kan bruge en DVD-afspiller til begge dele, uden at det går hen og lyder dårligt.
Man behøver altså ikke at have begge dele stående, så at sige at en brugt CD-afspiller er en ny DVD-afspiller langt overlegen, det er vist en anelse overdrevet __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
JimmyS Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
under alle som stændigheder skal du da forresten hellere kører coax kabel mellem dvd og forstærker istedet for optisk. bare lige en side bemærkning.
Nicolai
|
|
|
Hmm. Hifi klubben anbefalede mig et optisk kabel ...
|
| Til top |
|
| |
JimmyS Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
|
Jeg syntes altså godt at du kan bruge en DVD-afspiller til begge dele, uden at det går hen og lyder dårligt.
Man behøver altså ikke at have begge dele stående, så at sige at en brugt CD-afspiller er en ny DVD-afspiller langt overlegen, det er vist en anelse overdrevet
|
|
|
Ja, jeg vil også have en der kan begge dele.....
Jeg kan da godt forstå at der er nogen der køber både til det ene og det andet, men det kommer selvfølgelig også an på ens behov, samt - i mit tilfælde - det som amerikanerne vist kalder WUF (Wife usage factor)
Forstået på den måde, at konen skal helst kunne betjene det, og kunne leve med udseendet
Nogen der kan svare på mine spørgsmål ?
Jeg kan stadig ikke forstå hvad en dvd/cd afspiller gør andet et at dreje skiven, og læse signalet, når selve behandlingen (P.g.a. optisk kabel) foregår i recieveren er det vel dens kvalitet der er vigtig ?
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder underligt at de anbefaler dig et optisk kabel jeg vil mene et coax kabel er bedre til enhver tid(selvfølgelig afhængig af kable kvaliteten)
Til Wisard: jo jeg syntes stadigvæk en brugt CD er en ny DVD overlegen. du kan få rigtig mange lækre CD maskiner til 2000-4000kr alt efter hvad ens krav er. men du kan f.eks finde en Denon DCD S10MK1 til typisk 3500kr, der får du virkelig en lækker maskine og det var kun et eksemple der er mange i forskellige mærker osv. jeg vil mene de CD maskiner som du finder til 3000-4000kr brugt tæver enhver DVD afspiller til 10000kr i CD lyd.
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.....
Jeg er enig med Toftdahl
Men en Denon DVD A-11 eller 3910 er nu er godt kompromis
jeg vil også selv vælge 2 maskiner (dog den ene HTPC)
men det skal ligesom stå mål med resten af anlæget så CD+DVD ikke bliver dyrere end resten
|
| Til top |
|
| |
JimmyS Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Nicolai18]
lyder underligt at de anbefaler dig et optisk kabel jeg vil mene et coax kabel er bedre til enhver tid(selvfølgelig afhængig af kable kvaliteten)
Tara Labs mener jeg .... 400 kroner for 2 meter ...
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hmm. Hifi klubben anbefalede mig et optisk kabel ...
[/QUOTE]
Coax-kabler har større båndbredde, men støjer ( elektrisk, altså!). Det kan i uheldige opstillinger (læs: de fleste opstillinger hvor grejet står tæt pakket i et rack, og hvor kablerne holder bunkeorgie) give sne på tv'et samt sus og knas ved brug af andre signalkilder.
en optisk forbindelse har lavere båndbredde, men dækker stadig langt ud over det hørbare område. Og så er der absolut ingen udstråling fra kablet.
Ideelt set er en koaksial forbindelse nok det optimale, men hvis prisen er at det introducerer støj andre steder i anlægget, er den optiske løsning ofte at foretrække.
Hvis der på din Yamaha-receiver er en direct/pure direct- indgang, som går uden om receiverens signalbehandling, bør du prøve at benytte denne med et godt phonokabel. Der kan være meget at hente i forhold til at bruge receiverens indbyggede konverter(e).
Hvilken prisklasse befinder vi os i når du skal ud og kigge ny (eller brugt) afspiller? Det vil gøre det nemmere at give et bud eller 2.
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
JimmyS Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par tusinde kroner ....
Min filosofi er, at en afspiller der i dag koster 2000 kroner er ligeså godt som en der kostede 5000 for 1-2 år siden, så jeg vil hellere skifte igen om et års tid eller 2...
Har i øvrigt en Yamaha RX-V 2500 reciever, Dali 7A som front, B&W CC 6s2 center, og B&W 600 S3 som baghøjttalere
Jeg er ikke Hifi ekspert, men det lyder fint til mit behov, og egentlig var jeg godt tilfreds med min 10 år gamle philips cd-afspiller (CD-950), men nu stod skuffen af .... øv.
Som DVD-afspiller bruger jeg p.t. min Philips DVDR 725, men jeg vil tro at en decideret DVD-afspiller er bedre ....
Den skal så kunne afspille DVD+, og så have en lyd der ikke er dårligere en min 10 år gamle cd-afspiller - så er jeg tilfreds....
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det kun er skuffen der er stået af, kan du, forsigtigt!, fjerne tandhjulene der opererer skuffen, og sætte et lille fikst håndtag på. Så har du en manuelt betjent lukkemekanisme og kan bruge et par tusinde til god musik og en flaske Ribena.
Hvis den ide ikke lige tænder, har Hifiklubben et medlemstilbud på denon DVD-1400 til ½ pris, 2.000,-... den lyder hæderligt og har et glimrende billede.
Den er til både dvd-a og sacd, og så spiller den osse dvd+R.
god fornøjelse.
Brok
PS. Hvis du vælger løsningen med et håndtag på skuffen, så poster du lige et billede, ikk'? __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
JimmyS Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
hvis det kun er skuffen der er stået af, kan du, forsigtigt!, fjerne tandhjulene der opererer skuffen, og sætte et lille fikst håndtag på. Så har du en manuelt betjent lukkemekanisme og kan bruge et par tusinde til god musik og en flaske Ribena.
Hvis den ide ikke lige tænder, har Hifiklubben et medlemstilbud på denon DVD-1400 til ½ pris, 2.000,-... den lyder hæderligt og har et glimrende billede.
god fornøjelse.
Brok
PS. Hvis du vælger løsningen med et håndtag på skuffen, så poster du lige et billede, ikk'?
|
|
|
Ja jeg havde overvejet at fjerne tandhjulet, men så tror jeg ikke at skuffen holdes ordentligt på plads .....
Tak for hintet med Denon, det vil jeg kigge lidt på ... Den kostede 4000 da jeg var i HIFI klubben for et par måneder siden .....
|
| Til top |
|
| |
JimmyS Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh hvor er denon 1400 til 2000 kr. ?
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=JimmyS]
Et par tusinde kroner ....
Min filosofi er, at en afspiller der i dag koster 2000 kroner er ligeså godt som en der kostede 5000 for 1-2 år siden, så jeg vil hellere skifte igen om et års tid eller 2...
filosofien med at en maskine som kostede 5000 for et par år siden skulle blive slået er urealistisk, ihvertfald hvis du kigger på CD maskiner der er der ikke sket noget snare tværtimod. men hvad dvd maskiner angår er det rigtigt nok at maskinerne bliver bedre og bedre men efter min erfaring er det især på billed og funktions siden de bliver bedre jeg syntes ikke der sker nær så meget på CD lyd siden i dvd maskinerne især ikke i de lidt billigere..
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmyS skrev:
|
Øhh hvor er denon 1400 til 2000 kr. ?
|
|
|
Du skal gå ind og melde dig til cybertainment. Det er gratis og så kan du logge dig ind via Hifiklubbens hjemmeside. Så finder du tilbudet der
mvh soma
|
| Til top |
|
| |
easyrider Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvd afspillere og cd afspillere gør vel andet end blot at spinne skiven rundt og aflæse indholdet. I beskrivelsen af de enkelte afspillere gøres der meget ud af nævne hvilke konvertere der sidder i maskinerne. Dette er vel ikke helt ligegyldig? Og bl.a. derfor kan man forvente hørbare forskel på de forskellige afspillere.
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
Til Wisard: jo jeg syntes stadigvæk en brugt CD er en ny DVD overlegen. du kan få rigtig mange lækre CD maskiner til 2000-4000kr alt efter hvad ens krav er. men du kan f.eks finde en Denon DCD S10MK1 til typisk 3500kr, der får du virkelig en lækker maskine og det var kun et eksemple der er mange i forskellige mærker osv. jeg vil mene de CD maskiner som du finder til 3000-4000kr brugt tæver enhver DVD afspiller til 10000kr i CD lyd.
Nicolai
|
|
|
Kan de cd-afspillere du nævner så afspille formater som DVD-audio og SACD? Mange nyere DVD-afspillere skal ikke så langt op i pris før de understøtter disse 2 (samt mange andre).
Men det kan da godt være at en cd-afspiller vil være bedre, jeg har bare svært ved at høre den store forskel? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
phoegh Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Primare V25 som kører både CD og DVD. Den kan du købe brugt et par år gammel til ca. 4.000 kr. og den spiller altså CD virkelig godt. DVD afspilleren gør det også udmærket, men den kører ikke de nye formater, der skal du op i en helt anden prisklasse hvis du skal have en kombineret maskine som har en god kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
JimmyS Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
god fornøjelse.
Brok
PS. Hvis du vælger løsningen med et håndtag på skuffen, så poster du lige et billede, ikk'?
|
|
|
Tak for inputtet ... Jeg har købt en Denon DVD 1400, men får den først leveret i løbet af ugen 
Virkelig et godt køb til 2000 kr. !
|
| Til top |
|
| |