Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Ringenes Herre DVD 12disc pakke pris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

LINK er der nogle der har set den billegere et andet sted?

HamDenFede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Nope, ikke hvis det skal være med danske tekster!

Ellers kan de findes til ca. 18£ pr. film hos cdwow, reg 2 men uden danske tekster.

Beezer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Axelmusic.dk har den uden danske undertekster til 799kr.
Til top Vis Beezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beezer

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

One word: Amazon :)
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

De er billigere at købe hver for sig hos Axelmusic - boksen sparer intet og giver ingen fordele sammenlignet med de separate. 1 og 2 kan købes for 179,95 pr. stk og 3´eren til 249,00, så det må vist siges at være det billigste indtil nu af dem jeg har set!

Om et stykke tid kan man alligevelkøbe selve boksens indpakning til en slik rundt omkring, så hellere vente på den.

http://www.axelmusic.dk/productDetails/794043554926

http://www.axelmusic.dk/productDetails/794043650420

http://www.axelmusic.dk/productDetails/794043693229

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hvis det er for at se den i en version hvor der måske få sig et fraklip eller to ind? for at få en anden oplevelse af historien..?

Vil jeg anbefale at man prøver at købe bogen!? så er der en helt ny og meget større oplevelse af historien, for her kan man da blive helt slugt af den, og syntes at filmen en noget let fortalt.

Og så er der også lidt penge til overs

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hos Amazon.co.uk gav jeg 533 kr i alt for trilogien special extended edition. Det er bare uden danske undertekster
Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Hvis det er for at se den i en version hvor der måske få sig et fraklip eller to ind? for at få en anden oplevelse af historien..?

Vil jeg anbefale at man prøver at købe bogen!? så er der en helt ny og meget større oplevelse af historien, for her kan man da blive helt slugt af den, og syntes at filmen en noget let fortalt.

Peter

Med så meget ekstra tid lagt til filmene er det lidt mere end et par enkelte småklip der er at se i dem, men det er da rigtigt - bøgerne er et must, og overgår som i så mange tilfælde filmene, men jeg synes ikke at filmene er så let fortalte at de ikke fungerer. Sådan er kriterierne bare for filmproduktionerne, og hvis de skulle følge bøgerne ville vi få film der er betydeligt længere end folk gider at sidde i biograferne og se.

Men det kunne da være fedt...

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
CPH-R skrev:

Peter

Med så meget ekstra tid lagt til filmene er det lidt mere end et par enkelte småklip der er at se i dem, men det er da rigtigt - bøgerne er et must, og overgår som i så mange tilfælde filmene, men jeg synes ikke at filmene er så let fortalte at de ikke fungerer. Sådan er kriterierne bare for filmproduktionerne, og hvis de skulle følge bøgerne ville vi få film der er betydeligt længere end folk gider at sidde i biograferne og se.

Men det kunne da være fedt...

Du har da helt ret. Men jeg er ikke helt enig i at den er godt fortolket som film!? der mangler da et par hoved personer fra bogen? og hele stykket omkring sproget og alfabetet og hvorfor de forskællige lande er i krig, syntes jeg er drejet til en skurk.

Nej jeg tror at min foragt ligger i at film selskaberne! efter min mening driver for meget plat på loyale fans!? når en film er god og får mange fans, er der nærmest ingen ende på hvor mange versioner den skal komme i? jeg husker alle de T2 bokse og Star Wars bokse der er kommet.

Og jeg ved godt at folk bare kan lade være med at købe dem, og det drejer sig om at tjene penge...Meen det IKKE særligt flinkt mod ens loyale fans? Og dog den ene stemte de da stadig ind, trods han blev ved med at udgive nye versioner så helt tosset er de nok ikke

Så måske FRODO bliver deres næste president

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

betydeligt længere er vist lidt en underdrivelse, bare forløbet på de første 200 sider i "første Bog" i Eventyret om ringen frem til de møder Aragorn på den stejlende pony ville fylde mange timer, der er eks. væsner i en sød lille gravhøj (dyssegæster) og den gode hr Bombadil og fru Gyldenbær (som nemt kunne fylde det meste af en film) der er udeladt.

men filmen gør til gengæld universet tilgængeligt for mange.

som det er sagt før, bio. versionen er for mennekser, extended versionen for fans 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Du har helt ret - der mangler nogle personer og historien samt ikke mindst verdenen er skruet for let sammen og er samtidig gjort for "lille", men jeg synes dog at Peter Jacksons udlægning af det er god nok - det ER svært at skrue så meget sammen til film. Jeg tror dog næppe at der kommer flere versioner af dem med tiden - helt fra starten blev det jo udlagt at Extended ville komme, og en af de triste grunde til at filmene blev kortet så meget ned ligger jo som en væsentlig faktor hos det prøvepublikum de inviterer ind for at se de første versioner. De sorterer sommetider ting fra hvor man undres - spørg dog fansene istedet og lad dem se dem - de skal nok sælge godt alligevel.

Men du har ret - i mange tilfælde bliver der drevet plat på fansene med adskillige forskellige versioner. Jeg tænker med gru på Saving Private Ryan der i løbet af kort tid kom i ikke mindre end 4 forskellige versioner - penge, penge, penge!

Nå, det var vist rigeligt off-topic!

Beezer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

De er billigere at købe hver for sig hos Axelmusic - boksen sparer intet og giver ingen fordele sammenlignet med de separate. 1 og 2 kan købes for 179,95 pr. stk og 3´eren til 249,00, så det må vist siges at være det billigste indtil nu af dem jeg har set!

Om et stykke tid kan man alligevelkøbe selve boksens indpakning til en slik rundt omkring, så hellere vente på den.

http://www.axelmusic.dk/productDetails/794043554926

http://www.axelmusic.dk/productDetails/794043650420

http://www.axelmusic.dk/productDetails/794043693229

Damn... Nu er der ikke tilbud længere, så prisen er 220kr. for I og II og 250kr. for III. I alt ca. 690kr.

Til top Vis Beezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beezer

Jules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

De skulle bare have vist de korte i biografen og udgivet de lange på DVD. Det havde været en prisværdig forretningsstrategi. De håbede nok på at mange ville købe DVD'erne 2 gange.

Det er en svinestreg de har tjent mange penge på. Prøv at tænke på, at de på denne måde har kunne holde LOTR aktuel i 4 år.

Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick

Jules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Citér:
Dog vil jeg anbefale at hjemmebio-folkene holder sig fra den danske version, da den lider af dårlig pitch correction.

Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?

Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jules skrev:

Citér:
Dog vil jeg anbefale at hjemmebio-folkene holder sig fra den danske version, da den lider af dårlig pitch correction.

Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?

Anmeldelse fra filmz.dk:

"Audio
Det der skulle have været ren lykke, har desværre udviklet sig til ren elendighed, som kun ren ondskab som Sauron kan tænkes at stå bag. Der er tre lydspor, alle på engelsk. Dolby Surround 2.0, Dolby Digital 5.1 EX, og DTS6.1.

Ved første "øjekast" er lyden mikset alt for lavt, hvilket resulterer i at man er nød til at skrue højere op for sit system end normalt... og her viser lydmixets sande (og grimme) ansigt sig. Der er med jævne mellemrum små hop i lyden, som et resultat af dårlig Pitch Correction. (Pitch Correction er nødvendig for at man kan konvertere fra NTSC til PAL) Problemet virker mere udpræget på DTS sporet end på Dolby Digital sporet, og i øvrigt også meget værre end på den første udgivelse.

En sammenligning med Region 1 versionen af denne DVD viser at der ikke er samme problemer med den version. Lyden på den amerikanske version er mere fuld og dynamisk og har ikke samme problem med at lyden hopper.

Det er en skam med disse problemer, for ser man bort fra dem er det et flot lydspor hvor der konstant er gang i surroundhøjtalerne. Subwooferen kommer også på overarbejde (hvis ellers man har skruet op for at kompensere for det lave mix).

Uheldigt at det der skulle have været årets fedeste udgivelse bliver ødelagt af fejl i lyden, specielt når det drejer sig om en udgivelse til omkring 450,- kr. Så burde sagerne være i orden!

Rating 3/6"

Udover ovenstående er dynamikken meget flad og høje frekvenser (især fra centerhøjttaleren) hyler til tider

Der er også denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4047&KW =d%E5rlig+dts

Men i tråden er brugerne umiddelbart ikke klar over at der er forskel på R1 og  R2 versionen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes