Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Tv in er sort hvid (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej,

har et lille problem.

Jeg har en dejlig denon reciver og har samlet min computers tvout og min dvd i reciveren og så et enkelt kabel til mit fjernsyn. Billedet står klart og godt når jeg ser en af de to ting på mit fjernsyn, men det er i sort hvid. Efter at have søgt på nettet forstår at dette er typisk i hvert fald for tvout i computeren direkte til fjernsynet ved et ældre fjernsyn. I så fald skal man købe et color fix. Mit fjernsyn er et gammelt Goldstar så dette er nok også problemet ved mig. Har det en betydning at det kører over reciveren eller skal jeg bare købe et fix og så smække det på på kablet fra reciveren til fjernsynet?

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Mon ikke du fodrer dit gamle tv med et NTSC signal i stedet for PAL ???
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jo jo det hjælp. Har dog en del problemer med at få min denon 1604 til styre billedet fra min dvd og computer, så indtil videre må jeg bare have dvden direkte til fjernsynet. Mit næste problem er dog at hvis jeg sætter den på PAL står farverne meget dårligt. Generelt står billedet mere uklart end ved ntsc eller pal60.
Nu er min dvd af den billige type, men det kan da ikke passe det skal være så dårligt i farver når nu det er udemærket i sort hvid....
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

jeg må hellere uddybe lidt. Den dårlige farve kan især ses ved underteksterne, istedet for bare at være helt hvide, står de lidt dansende og hoppende og med en blålig flimrende nuance over dem. Er det bare en kombination af min dårlige dvd, fjernsyn og de 10 meter kabel der er mellem dem?

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart kan jeg forestille mig, at det er din DVD-afspiller der er problemet. Det kan du jo konstatere ved at prøve at tilslutte den til et andet TV.

Man kan få DVD-afspillere meget billigt. Det er utroligt at det kan lade sig gøre at købe en DVD-afspiller til under 300 Kroner. Problemet er blot at de ingenting er værd. Billedet er støjfyldt og dårligt, og ofte er lyden ude af sync

Hvis man er på udkik efter en billig DVD-afspiller, så vil jeg anbefale man kigger på Argon 2005, som forhandles af HiFi-klubben. Den koster Kr. 799 hvilket selvfølgeligt er mere end de allerbilligste, men til gengæld er den også meget bedre.

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg også det er. Har lavet en lille test hjemme ved mig selv. Satte min dvd til mine forældres fjernsyn og også min lillesøsters. Begge steder er det specielt blå farve som næsten flyder ud over hele skærmen. Specielt steder hvor der er grønt og blåt. Satte derefter mine forældres dvd til mit fjernsyn. Her var billedet en lille smule dårligere end på deres fjernsyn (de er ellers tussegamle begge to), men meget bedre end på mit eget fjernsyn. Deres dvd er en Lumatron. Så vidt jeg ved ikke noget fantastisk mærke, men åbenbart noget bedre end mit Startech (ikke overraskende)

Den eneste kombination jeg ikke fik prøvet var mit lange (10m) s-video kabel. Gad nemlig godt at vide om det ville forringe billedet (ja, altså teoretisk, men gør det også faktisk?).  Grunden til denne forbindelse og ikke scart er at min reciver, Denon 1604, kun understøtter svideo. Har dog ikke fået alt det til at virke endnu :D

Det ser ud til jeg skal i HIFIklubben. Hvad mener I?

Maximreality
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

QUOTE=Deathie]

Hej,

har et lille problem.

Jeg har en dejlig denon reciver og har samlet min computers tvout og min dvd i reciveren og så et enkelt kabel til mit fjernsyn. Billedet står klart og godt når jeg ser en af de to ting på mit fjernsyn, men det er i sort hvid. Efter at have søgt på nettet forstår at dette er typisk i hvert fald for tvout i computeren direkte til fjernsynet ved et ældre fjernsyn. I så fald skal man købe et color fix. Mit fjernsyn er et gammelt Goldstar så dette er nok også problemet ved mig. Har det en betydning at det kører over reciveren eller skal jeg bare købe et fix og så smække det på på kablet fra reciveren til fjernsynet?

[/QUOTE]

Hvilket signal fordrer du dit fjernsyn med? (og via hvilket kabel?, scart?, composite?)

Hvilket signal fodrer du din receiver med? (composite eller s-video?)

Det kan være dit fjernsyn som ikke understøtter s-video signal.....

Til top Vis Maximreality's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximreality

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Maximreality: Det var fordi jeg fodrede mit gamle fjernsyn med ikke pal signaler.

Forbindelsen er S-Video, men det bliver lavet om via en s-video-> scart på grund af det er den eneste indgang på mit fjernsyn.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes