Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Spørgsmål til System audio Sub 175 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

hej jeg har et par spørgsmål om min ny anskaffet System Audio sub 175??

første: da bas-enheden har meget stor vandring så tænkte jeg på om det beklædnings-stof der sidder foran den kan ødelægge enheden, når bassen arbejder meget så står beklædningen og bevæger sig meget????

andet: hvad er lyd forskellen på tryk-kabinet og basrefleks-kabinet??? lige nu bruger jeg den som tryk-kabinet, så hullet i bunden er dækket ??? hvad er bedst??

skal subben spilles til ligesom mine System audio højtalere ??? og hvor langtid??

hvilket musik/film mener i er godt at indstille subben med ??

Vil lige sige at jeg bruger det mest til film, så hvilken type passer bedst til det ??

mvh morten

Steph.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hej Iceman24

Jeg fandt dette på SA hjemmesiden.

unik mulighed for tilpasning til din stue

Den runde bundplade under SE175 kan drejes - og forvandle subwooferen fra basrefleks til trykkammer.

Stuer på under 20 kvm. er akustisk vanskelige, for en almindelig aktiv subwoofer. Bassen bliver normalt for buldrende. Ved at omdanne SubElectro 175 til fungere efter trykkammerprincippet, har du langt større chance for, at nyde en tør, præcis og dyb basgengivelse i en lille stue.

Vi anbefaler, at du eksperimenterer med placeringen og indstillingen af din subwoofer. Intet (næsten) er så lækkert, som lyden af en subwoofer, der virkelig "integrerer sig" med klangen fra dine øvrige højttalere - og tilfører krop, størrelse og tyngde til gengivelsen. SubElectro 175 er i stand til at gøre dette job. 

Ellers vil jeg følge din tråd da jeg selv er meget interesseret i en sa175 til mine sa1280. Håber at der kommer nogle gode svar. Jeg har nemlig problemer med gipslofter og hårde gulve der har "Ødelagt" den ellers så gode lyd i mine 1280er. Siden vi købte nyt hus med sort 40 m2 stue.

Hilsen Steph.

Til top Vis Steph.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steph.

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

iceman24 skrev:
hej jeg har et par spørgsmål om min ny anskaffet System Audio sub 175??

første: da bas-enheden har meget stor vandring så tænkte jeg på om det beklædnings-stof der sidder foran den kan ødelægge enheden, når bassen arbejder meget så står beklædningen og bevæger sig meget????

andet: hvad er lyd forskellen på tryk-kabinet og basrefleks-kabinet??? lige nu bruger jeg den som tryk-kabinet, så hullet i bunden er dækket ??? hvad er bedst??

skal subben spilles til ligesom mine System audio højtalere ??? og hvor langtid??

hvilket musik/film mener i er godt at indstille subben med ??

Vil lige sige at jeg bruger det mest til film, så hvilken type passer bedst til det ??

mvh morten

Se nu ved jeg jo godt, at du ikke har haft din sub så forfærdelig længe.

Men kan du komme med nogen input til, hvordan den gør det, ved musiklytning?

Jeg overvejer alvorligt at anskaffe mig en, som supplement til mine standerhøjttalere. Den skal kun bruges til musik.

Men der er tilsyneladende ikke rigtig nogen der kender noget til den.

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg prøvet lidt forskelligt...

min stue er på ca 35 kvm men delt i midten med en bue, så i hver side er der ca. 70 cm mur og en åbning på ca 2,5 meter...

her er et par billeder så i kan se hvordan det står

det stump væg der deler stuen i to er ved siden af højtaleren(1280) og suben

og her kan i så se muren lidt bedre

med tryk-kabinet: her er den KANON til musik spiller meget præcis, med en rigtig god bund. dejlig stram og kontant bas.... og til film spiller den også virkelig godt med godt tryk på bassen, kan mærkes i sofaen der er virkelig detaljer med når den spiller..

nu er jeg så ved at prøve den som bas-refleks kabinet og der flytter den virkelig luft, den går virkelig ned i de dybe toner, stadig med fuld kontrol over bassen... jeg vil sige der er meget gang i denne sub når man bruger refleks kabinet...

JEG ER VILD IMPONERET OVER AT EN 8" ENHED KAN SPILLE SÅ GODT OG GÅ SÅ DYB OG STADIG HAVE FULD KONTROL OVER HELE BAS OMRÅDET....

jeg har en kammerat der har HELE JAMO's D8-serie også  D8 Sub'en og han var vildt imponeret over hvor godt SA 175 spiller både til musik og film.... Og den passer kanont til SA 1280mkII højtalere og min center er SA 520AV

JEG HAR IKKE RIGTIGT PRØVET AT SPILLE MUSIK MED DEN SOM BAS-REFLEKS...

hvis i gerne vil ha uddybbet noget så sig endelig til....

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Hey,

Det er lækkert at se folk der er glade for deres ting

Jeg ville nok prøve basrefleks til musik også, for at prøve det. Det er så uhyggelig svæt at sige det ene er bedre end det andet på forhånd. Men enheden har i hvertfaldet xmax til at gøre det rigtig godt i lukket kabinet.

Den SLS subenhed har gjort et godt indtryk på rigtig mange mennesker rundt omkring. Men pas på ørene, de har en laaaang vandring, taget pris og størrelse i betragtning. Kender en der har 2x12" af dem i hver højttaler. Mener han også er herinde et sted....

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes