| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
PayPal er åbenbart ikke så sikkert som man troede, og det værste er vel at det er PayPal der er skurken:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID =26517
Og så tager de sig oven i købet betalt for at føre pengene tilbage, man skulle tro at de gjorde det for at kunne beregne sig disse penge.
Jeg håber ikke at dette er for meget OT, men det er vel næsten ens pligt at advare potentielle sælgere mod denne "service" 
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim og alle jer andre,
jeg læste arktiklen tidligere i dag og undrede mig over problemet, jeg har nemlig aldrig selv haft problemer med Paypal, som jeg bruger til at betale når jeg handler på Ebay. Det har altid været nemt, hurtigt, perfekt!
Jeg læser på artiklen, at det er en handel, der iflg. Paypal er uautoriseret, det er spændende hvad de mener med det, og det kunne være, jeg ved det ikke, om Paypal er brugt på en måde som de ikke vil bruges på, eller de er underlagt en lovgivning der kræver at de stiller krav til dokumentation for overførsler. Og så er det jo ikke deres problem, at pengene kommer igennem. Men det er jo bare mine spekulationer. Jeg kan ikke forstå, hvis det skulle være i paypal´s interesse få skrammer i troværdigheden på grund af så få penge.
Hvis der er nogen der har dårlige erfaringer med Paypal vil de så skrive et indlæg, jeg har nemlig lidt på fornemmelsen at artiklen er en storm i et glas vand. Der er også i dag på Computer World Online en artikel mere om "sagen", hvor bankernes brancheorganisation og E-wire, som iflg. artiklen er et dansk netbetalingsfirma, er "forargede" over paypals forretningsmetoder. Jeg selv er ofte forarget over danske bankers forretningsmetoder, jeg har faktisk sparet penge og besvær ved at bruge paypal.
Jeg læser Computer World Online hver dag, det er ofte helt tydeligt at artikler er plantede af nogen der har en interesse heri, og journalisterne er ikke de mest kritiske.
Men vil i ikke komme med personlige historier om paypal så man kan se om det er et enkelt tilfælde, eller om der generelt er problemer med dem?
VH Torben
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har benyttet PayPal ifm. køb af magasinet "Audio Perfectionist" 2 gange uden problemer...
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
torben kbh. skrev:
|
Jeg læser på artiklen, at det er en handel, der iflg. Paypal er uautoriseret, det er spændende hvad de mener med det, og det kunne være, jeg ved det ikke, om Paypal er brugt på en måde som de ikke vil bruges på, eller de er underlagt en lovgivning der kræver at de stiller krav til dokumentation for overførsler.
|
|
|
Ifølge artiklen fax'er sælger jo netop den efterspurgte dokumentation til PayPal. Men måske de ikke har modtaget den, jeg har aldrig selv været tryg ved fax. Det værste er så at sælgeren ikke kunne komme igennem til dem via hverken telefon eller e-mail, og derved hverken kan få årsagen til afvisningen at vide, og heller ikke får mulighed for at forklare sig.
Der har åbenbart også været andre tilfælde, og så er det at jeg synes at det begynder at være lidt mærkeligt, men det kan selvfølgelig være tilfældigheder.
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har benyttet Paypal et utal af gange. Både til betaling og til at modtage penge igennem. Jeg syntes det virker yderst professionelt og er ligeledes af det indtryk at computerworld ikke ligefrem er de sværeste at trække lidt rundt i managen. Om ikke andet giver jeg thumbs up til paypal til andet er bevist!
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Det værste er så at sælgeren ikke kunne komme igennem til dem via hverken telefon eller e-mail, og derved hverken kan få årsagen til afvisningen at vide, og heller ikke får mulighed for at forklare sig.
[/QUOTE]
Jeg spekulerer i, om kommunikationen fra paypal ikke er standard/automatik, som ikke er kan håndtere "ikke-standard problemstillinger", for det skal der jo trods alt "manuel" stillingtagen til. Nogle e-firmaer mener at it-opsætninger kan klare alle kunderelationer. Jeg havde selv et issue ifbm. ebay, jeg var udsat for fraud fra en ukendt, hvor jeg var noget utryk ved at have med en "maskine" at gøre. Men efter en dags tid fik jeg dog mails fra et rigtigt meneske.
Kim, det er en rigtig god tråd du har startet op, jeg håber der kommer mange flere paypal erfaringer frem.
VH Torben
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt PP et utal af gange - det har altid været 100% problemfrit.
/HC
|
| Til top |
|
| |
Dion Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg solgte mine ATC domer til en gut i England hvor vi blev enige om at betalingen skulle foregå via PayPal. Jeg oprettede mig og han overførte det aftalte beløb - så godt så langt - Enheder blev sendt og alt burde jo så være i den skøneste orden ! Nej problemmet kom da jeg skulle lave en withdraw til min private bank konti - Sydbank. For at gøre historien kort nåede jeg at prøve 3 gange og hver gang gik det galt og PayPal lavede en såkaldt reverse. jeg talte med dem flere gange i telefonen og de blev ved med at sige at mit konto nr ikke var korrekt. Hvergang kostede mig ca 250 kr i diverse veksle gebyr mm og jeg nåede op på ialt at betale 900 kr for at få mine penge. Min egen bank var ikke til den store hjælp først efter nogle gange fik jeg Sydbank til at indrømme at de faktisk ikke tillod disse former for penge overførelser - de ville kun acceptere Swift koder. For at få mine penge over førte jeg dem til min kolegas PayPal konto og derefter lavede han en withdraw til hans bankkonti - Han bruger den danske bank !
PayPal er nogle skurke når tingene ikke lige køre så er de ikke til megen hjælp og de tjener her mange penge i veksle gebyr og kurs gevinster.
http://www.paypalsucks.com/
- Dion
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dion,
surt at spilde så mange penge på ingenting. Det kan godt være jeg læser din historie forkert, men var forklaringen miseren ikke, at Sydbank ikke tillod overførslen, og at fejlen ikke ligger hos Paypal. For havde du selv haft Den Danske Bank, var det så ikke gået uden problemer? Men jeg kan høre at man skal være godt forberedt når man skal modtage penge.
VH Torben
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Paypal er ekstremt dyre - efter min mening, men de kan jo ikke gøre så meget ved det når en given bank ikke kan tage imod pengene.
P
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Du skriver at PP er dyre, hvad koster det? Når jeg køber på ebay og betaler gennem PP med VISA er det gratis for mig ifht. PP, men jeg betaler den alm. kurtage for omveksling til min egen bank på 1% af beløbet. Men derfor kan sælger jo godt blive charget af PP.
Til sammenligning skal jeg betale 100 kr. i banken for at sende en international check + 1% i kurtage.
VH Torben
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv har jeg lige betalt med paypal til en grim tysker.. men han valgte ik at svare på mine mails og efter en uge anullerede jeg betalingen (hehe så skrev tyskeren) 717 euro i alt, har ik set hvor meget jeg mister men mon ik det trods alt er en slat.. alligevel er jeg nu glad for jeg ikke overførte pengene direkte til ham..
i morgen ved jeg hvor meget det har kostet
|
| Til top |
|
| |
Dion Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torben
Det er helt korrekt at det var lige så meget Sydbanks fejl men jeg mener bare at PayPal bør kunne forklare årsagen til fejlen og ikke bare sige at konto nr var indtastet forkert. Oven i dette konvereter de pengene frem og tilbage med deres kurser. Her burde de ha været mere kundevenlige men på den anden sige hvordan skulle de kunne betjene de mange kunder de har og som andre også har skrevet går det jo godt langt de fleste gange. Sydbank har jo åbenbart valgt ikke at godtage overførelser på denne måde, måske de ikke har viden til det rent sikkerheds mæssigt og derfor helt afviser.
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dion,
ja det mener jeg også de bør kunne forklare, og så bør de være rigtig gode til at fortælle hvordan man skal bruge dem for at det kan fungere, og som du skriver så er det meget svært uden at lave personlig manuel behandling af kunderne. Hvis rent webbaserede løsninger skal fungere uden nogen manuel behandling overhovedet så skal det åbentbart være ekstremt enkelt at bruge. Og det bliver åbentbart komplekst for os kunder lige så snart den webbaserede løsning har en grænseflade til at andet system som en tilfældig bank.
Det ville være meget nemmere hvis vi PP bare var vores allesammens bank :-)
Vh Torben
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
torben kbh. skrev:
|
Hej Peter,
Du skriver at PP er dyre, hvad koster det? Når jeg køber på ebay og betaler gennem PP med VISA er det gratis for mig ifht. PP, men jeg betaler den alm. kurtage for omveksling til min egen bank på 1% af beløbet. Men derfor kan sælger jo godt blive charget af PP.
Til sammenligning skal jeg betale 100 kr. i banken for at sende en international check + 1% i kurtage.
VH Torben
|
|
|
Jeg husker ikke præcist priserne, men deres gebyrer for fejl i overførsler er tydelivis dyr. Derudover napper de ikke fra ham som overfører, men derimod 3% eller deromkring fra modtageren. Derfor er det almindeligt på ebay at skulle lægge 3% oven i købsprisen hvis man betaler med paypal.
Men i mange tilfælde er det billigere end banken....... De er dog også temmelig dyre efter min mening.
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
Dion Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Check lige denne mail som jeg modtog igår fra PayPal - Nu er jeg meget spændt på hvormeget de refundere !
Dear Dion
We would like to inform you that we have been experiencing problems whilst processing withdrawal requests. During this time, any request to withdraw funds from your PayPal account to your Danish bank account was unsuccessful.
We are pleased to confirm that this problem has now been rectified and that you will now be able to withdraw funds to your Danish bank account. Also, all charges that were posted to your PayPal account in relation to unsuccessful withdrawals will be refunded within the next few days.
We appreciate the inconvenience that this may have caused you and please be assured that we have made considerable efforts to rectify this situation as soon as we became aware of it. If you wish to contact us about this, please reply to this email or contact our customer service centre at +1-402-935-2081.
Yours sincerely,
PayPal Customer Support
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle, Spændende læsning.... .
Jeg kender ikke så meget til PayPal, men noget typer på, at det en muligt, at købe en dims på nettet, betale med PayPal, og så trække sine penge tilbage. Dette er selvfølgelig et tænkt eksempel, men står man som sælger ikke ganske svagt i en sådan sag?
Et eller andet har jeg overset, men hvad?  __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
soli Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået tilbage hele beløbet, var lidt sur da jeg ikke kunne overføre til min egen bankkonto og skulle betale gebyr, men nu har de heldigvis tilbage ført pengene.
Så nu står konto jo i plus, så nu skal der handles 
/soli
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
PINK skrev:
|
Hej Alle, Spændende læsning.... .
Jeg kender ikke så meget til PayPal, men noget typer på, at det en muligt, at købe en dims på nettet, betale med PayPal, og så trække sine penge tilbage. Dette er selvfølgelig et tænkt eksempel, men står man som sælger ikke ganske svagt i en sådan sag?
Et eller andet har jeg overset, men hvad? 
|
|
|
Det er jo hele fordelen ved kreditkortbetalinger, at man kan trække sin betaling tilbage hvis sælger ikke leverer varen. Dette er også muligt med PayPal. I sådan en situation er der selvfølgelig involveret "manuelt" arbejde, så prroceduren er selvfølgelig ikke skudsikker, og det kan blive nødvendigt med egentlig sagsbehandling. Det kan jo ikke være anerledes, når der netop skal være en mulighed for som køber at påberåbe sig misligholdelse fra sælgers side.
IMHO er PayPal en fremragende facilitet - de fungerer som brokere mellem forskellige kreditkort/banker og sparer - specielt ved internationale handler - brugerne for enorme gebyrer for internationale bankoverførsler. __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Pas på med at tro at man er beskyttet af almindelige kortregler ved betaling via Paypal - det er man ikke!!
Jeg gik selv i den tro at jeg var sikret, men efter at have læst en
artikel i JP hvor både Danske Bank og PBS udtaler at hvis man ikke kan
udsætte noget på transaktionen med Paypal, så kan kortholder ikke få
sine penge igen ved at gøre indsigelse. Og man kan jo netop ikke
udsætte noget på transaktionen med Paypal, da det er en selv der har
sagt god for at overføre pengene.
Hvis man har købt adgang til jp.dk kan man læse hele artiklen her:
http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2835632
Ved normale kortbetalinger på internettet er man beskyttet og kan gøre
indsigelse hvis varen ikke bliver leveret, MEN betaler man via et
mellemled som f.eks. Paypal eller Bidpay, så er der ikke noget at
gøre...jo Paypal har en buyer protection, men prøv at søge på "hate" og
"Paypal" på Google, det er ikke rar læsning.
Jeg har brugt og bruger stadig Paypal, men jeg køber aldrig for mere end 500,- af gangen. Indtil nu er jeg ikke blevet snydt.
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |