Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Microsoft Media Center 2005 - 2 signaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
phsc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Det er nu lykkedes mig at få Microsodt Media Center Edition 2005 op at køre i et testmiljø. Efter at have forsøgt med forskelligt hardware-og software, måtte jeg ty til Microsofts egen liste over godkendte komponenter....

Derefter kastede jeg mig over at få EPG til at virke, under Webguide2 og Smartguide, og takket være Thomas' omfattende vejleding på www.thegreenbutton.com lykkedes det!! (Tak Thomas!)

Nu er mit problem imidlertidigt at jeg skal sætte det i produktion, og der har jeg 2 TV signaler: Et fra en analog antenne og et digitalt fra en sattelit reciever. Hvor de analoge signaler ligger på de 3 første pladser på fjernbetjeningen/TV'et (DR1,TV2 og Kanal DK) og alle de forskellige digitale sattelitsignaler er samlet på knap/plads 4.

Nu er mit spørgsmål så: Kan jeg få EPG (med Webguide2/Smartguide) til at virke efter hensigten med 2 forskellige signaler i det setup? Her tænker jeg specielt på det faktum at alle de digitale sattelit-programmer er samlet under ét...

Og hvordan gør jeg hvis jeg alternativt dropper det analoge signal helt...

Har I nogle gode forslag?

-Philip

Til top Vis phsc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phsc

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hej Philip

Jeg har ikke så mange gode forslag lige nu, men vil blot tilslutte mig dit spm. Jeg er næsten lige så langt som dig, mangler nolge få detaljer vedr. Beo4 fjernbetjening, og EPG. Herefter er mit næste step at tilslutte min Force satellit modtager til den ledige S-video indgang på mit Hauppauge MCE 500 kort.

Hvordan gør man det ?

Er der nogen der har det oppe at køre ?

mvh

Torben

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

phsc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hmm... Jeg overvejer 2 tunere til at styre de 2 signaler. Denne her til de sattelit signalet:

http://www.ebuyer.com/customer/products/index.html?action=c2 hvd19wcm9kdWN0X292ZXJ2aWV3&product_uid=12356&_LOC=UK  

Hvis den vel og mærke kan have vores nordiske satkort (Via/Canaldigital) i...

Er det løsningen og er den mon kombatibel med MS MCE 2005

-Philip

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Techno283,

Jeg har lige modtaget et Hauppauge PVR500 tunerkort. Da jeg lige nu kører Showshifter med et PVR150 og Showshifter ikke kan køre dual tuner, tænkte jeg på om du har fået det til at virke 100% med MCE2005??

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

phsc skrev:
Derefter kastede jeg mig over at få EPG til at virke, under Webguide2 og Smartguide, og takket være Thomas' omfattende vejleding på www.thegreenbutton.com lykkedes det!! (Tak Thomas!)

Det var så lidt . Men det er altså Reinhard, som har lavet SmartGuide, der skal takkes.

phsc skrev:
Nu er mit problem imidlertidigt at jeg skal sætte det i produktion, og der har jeg 2 TV signaler: Et fra en analog antenne og et digitalt fra en sattelit reciever. Hvor de analoge signaler ligger på de 3 første pladser på fjernbetjeningen/TV'et (DR1,TV2 og Kanal DK) og alle de forskellige digitale sattelitsignaler er samlet på knap/plads 4.

Hmm... kan du få disse signaler ind i MCE? Jeg mener... mig bekendt kan MCE ikke skifte mellem forskellige imputs på samme kort (antenne vs. composit). Men hvis jeg forstår dig ret, så får du 3 kanaler ind via de 3 første kanaler, og resten på kanal 4? Har du ikke muliged for at får alle kanaler ind på kanel 1, så du kan bruge MCE's IR blastere til at sifte kanaler.

phsc skrev:
Nu er mit spørgsmål så: Kan jeg få EPG (med Webguide2/Smartguide) til at virke efter hensigten med 2 forskellige signaler i det setup? Her tænker jeg specielt på det faktum at alle de digitale sattelit-programmer er samlet under ét...

Mig bekendt bliver MCE bliver nød til at have 1 kanal for hver kanal du vil have EGP for. Så det er egentlig ikke et probelm i WebGuide/SmartGuide... men i stedet en begrænsing i MCE. Jeg tror du skal lege med IR Blastere... evt. med noget 3parts software, som kan reagere på forsekllige IR imputs, og intiligent sende disse signaler til dine eksterne devices. Men det bliver nok svært.

phsc skrev:
Og hvordan gør jeg hvis jeg alternativt dropper det analoge signal helt...

Ja så bør du kunne bruge MCE's IR Blastere til at skifte kanal på din sattelit reciever. Jeg har ikke prøvet det (jeg har kabel tv)... men det er jo en af de ting som MCE supportere. Så det bør jo stå i hjælpen

Venligst Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

phsc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas,

Well, desværre ikke, men det er en længere historie; Jeg har installeret IHC Net og desværre står sat-receiveren i skabet hvor IHC tavlen står, og bruger en IR blaster der... Men måske skal jeg prøve....Vender lige tilbage på den. Jeg tror du har ret; det er den eneste løsning.

I mellemtiden har jeg et andet MCE 2005 problem, som jeg ikke kan få bugt med, men som jeg vist ikke står alene med:

Når jeg vælger "Live TV", så fryser billedet efter 15-25 sek. og meddelsen "loss og signal" står tilbage. Det sker både på sattelit og analogt signal... Og faktisk også selvom jeg trækker antennestikket ud af boxen; så er der 15-25 sek. "sne" og så fryser billedet.

Jeg har læst mig lidt omkring, og det ser ud til at det burde være et driver problem. Men jeg har opdateret med sidste nye MCE drivere, så er er lidt lost..

Mit setup er:

1.6 Ghz Pentium 4

256 MB RAM

GeForce FX 5200 Grafikkort (med sidste nye drivere)

Haupaugge Win TV-PVR usb2 (med sidste nye MCE drivere)

phsc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

phsc skrev:

Hej Thomas,

Well, desværre ikke, men det er en længere historie; Jeg har installeret IHC Net og desværre står sat-receiveren i skabet hvor IHC tavlen står, og bruger en IR blaster der... Men måske skal jeg prøve....Vender lige tilbage på den. Jeg tror du har ret; det er den eneste løsning.

I mellemtiden har jeg et andet MCE 2005 problem, som jeg ikke kan få bugt med, men som jeg vist ikke står alene med:

Når jeg vælger "Live TV", så fryser billedet efter 15-25 sek. og meddelsen "loss og signal" står tilbage. Det sker både på sattelit og analogt signal... Og faktisk også selvom jeg trækker antennestikket ud af boxen; så er der 15-25 sek. "sne" og så fryser billedet.

Jeg har læst mig lidt omkring, og det ser ud til at det burde være et driver problem. Men jeg har opdateret med sidste nye MCE drivere, så er er lidt lost..

Mit setup er:

1.6 Ghz Pentium 4

256 MB RAM

GeForce FX 5200 Grafikkort (med sidste nye drivere)

Haupaugge Win TV-PVR usb2 (med sidste nye MCE drivere)

LØST!!!!!   Det viste sig at TV Tuneren - Haupaugge Win TV-PVR usb2 - ikke har det godt med USB ver. 1. efter opgradring af USB porten til 2.0 kører det igen...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes