Jeg er ved at anskaffe mig et surround system og vil gerne have nogle råd da jeg ikke ved så meget om det. jeg har et sæt mission 75 højtalere som jeg gerne vil bruge som front højtalere men ellers skal jeg anskaffe alt nyt. jeg vil gerne kombinere mit system så det kan bruges til både surround og også er godt til musik/cd afspilning. jeg vil lige sige at jeg kun får lov til at have et surround system hvis mine kone accepterer designet. dvs højtalere i sort træ (som matcher mine mission højtalere) og receiver/dvd som ikke ligner "et japansk vulkanudbrud". budgettet er vel ca 15-20k. jeg har set på følgende:
front: mine nuværende mission75
bag: kef Q1
center: kef q9c
sub: kef psw1000.2
receiver: harman kardon avr430
dvd: harman kardon dvd 22
nu har jeg en masse spørgsmål som jeg håber en eller anden kan hjælpe med:
a. hvordan ser ovenstående sammensætning ud ? er mission ok med kef ? eller kan ma få mission surround højtalere i danmark der matcher mine ?
b. er kef et godt valg ? eller er der noget bedre til samme pris
c. er harman kardon et godt valg ? eller er der noget bedre til samme pris
d. er dette et godt valg når det både er til musik og surround
e. er avr430 kraftig nok til at kunne bruges ved en fest i en stue på ca 40 m2
f. kan man spille cd'ere på harman kardon dvd22'eren så lyd kvaliteten er i orden
g. dvd22'eren er jo ikke en dvd optager. er det realistisk kan man få en dvd afspiller OG optager OG cd afspiller i en enhen i god kvalitet til det hele ?
h. jeg har set et udtryk der hedder "thx select verified". hvad betyder det og hvor vigtigt er det (jeg tror ikke harman kardon avr430 har dette ?)
i. har set nogle dvd afspillere er "kodefri". hvad betyder det og er det vigtigt ?
j. har som alternativ set pioneer vsx-ax3-s. hvordan er den i forhold til harman kardon ?
k. hvis vsx-ax-s er god findes der så en pioneer dvd afspiller/optager der passer i design til receiveren (konen's krav!) som også er god til dvd'ere ??
l. er kef psw1000.2 sub'en god nok sammen med resten af kef højtalerne
jeg håber en eller flere kan hjælpe mig.
på forhånd tusind tak