Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 00:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Gode råd please (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Qvick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at anskaffe mig et surround system og vil gerne have nogle råd da jeg ikke ved så meget om det. jeg har et sæt mission 75 højtalere som jeg gerne vil bruge som front højtalere men ellers skal jeg anskaffe alt nyt. jeg vil gerne kombinere mit system så det kan bruges til både surround og også er godt til musik/cd afspilning. jeg vil lige sige at jeg kun får lov til at have et surround system hvis mine kone accepterer designet. dvs højtalere i sort træ (som matcher mine mission højtalere) og receiver/dvd som ikke ligner "et japansk vulkanudbrud". budgettet er vel ca 15-20k. jeg har set på følgende:

front: mine nuværende mission75

bag: kef Q1

center: kef q9c

sub: kef psw1000.2

receiver: harman kardon avr430

dvd: harman kardon dvd 22

nu har jeg en masse spørgsmål som jeg håber en eller anden kan hjælpe med:

a. hvordan ser ovenstående sammensætning ud ? er mission ok med kef ? eller kan ma få mission surround højtalere i danmark der matcher mine ?

b. er kef et godt valg ? eller er der noget bedre til samme pris

c. er harman kardon et godt valg ? eller er der noget bedre til samme pris

d. er dette et godt valg når det både er til musik og surround

e. er avr430 kraftig nok til at kunne bruges ved en fest i en stue på ca 40 m2

f. kan man spille cd'ere på harman kardon dvd22'eren så lyd kvaliteten er i orden

g. dvd22'eren er jo ikke en dvd optager. er det realistisk kan man få en dvd afspiller OG optager OG cd afspiller i en enhen i god kvalitet til det hele ?

h. jeg har set et udtryk der hedder "thx select verified". hvad betyder det og hvor vigtigt er det (jeg tror ikke harman kardon avr430 har dette ?)

i. har set nogle dvd afspillere er "kodefri". hvad betyder det og er det vigtigt ?

j. har som alternativ set pioneer vsx-ax3-s. hvordan er den i forhold til harman kardon ?

k. hvis vsx-ax-s er god findes der så en pioneer dvd afspiller/optager der passer i design til receiveren (konen's krav!) som også er god til dvd'ere ??

l. er kef psw1000.2 sub'en god nok sammen med resten af kef højtalerne

jeg håber en eller flere kan hjælpe mig.

på forhånd tusind tak

Til top Vis Qvick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qvick

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes så netop en harman-kardon ligner et japansk vulkanudbrud, jeg ville hellere vælge en marantz sr 7500 som vist koster nogenlunde det samme.

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro duct&cont=eu&bus=hf&prod_id=3202&series=comp &type=avr

Synes også den spiller bedre og især i stereo, men det er jo smag og behag, den anden spiller da også fint

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Nu kommer der sikkert en masse af de der forslag om at du skal købe det ene og det andet, som på forhånd er udelukket pga. budgettet...

Men du må undskylde - jeg kan ikke lade være med at komme med et forslag der rammer det jeg selv lige har beskrevet.

KT-radio kan stadig skaffe nye Primare SPA20'ere til hvad jeg ville vurdere som en okay pris. Du kan evt. tage kontakt til dem og høre. Du vil nok ikke kunne det hele for de 20k, men nogen gange kan man lokkes til at bruge lidt mere for at få noget som er lidt bedre - måske overveje at anskaffe resten brugt - hvad ved jeg? Jeg kender ikke den H/K du nævner, men har selv lige købt SPA20'eren. Er vældig godt tilfreds, og har kun hørt godt om den.

håber du får noget dejligt udstyr

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

Qvick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

tusind tak for jeres kommentarer. jeg vil sige at marantz bestemt også ser godt ud designmæssigt men jeg ved ikke om det lydmæssigt er bedre end harman kardon.

den der primare spa20 kan jeg ikke finde men prisen for en spa21 er ca 25,000 så det er lidt over mit budget.

jeg er tilbage til mine oprindelige spørgsmål og håber andre kan hjælpe med noget ekspert hjælp.

Til top Vis Qvick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qvick

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

prisen på SPA20 ligger væsentligt meget under SPA21. Men det var osse bare et råd. Et opkald til KT-radio vil give dig fuld information.

SPA20 : http://www.primaresystems.com/swwwing/app/cm/Browse.jsp?PAGE =1093&PARENT=1055

Den blir solgt i titanuim-design (for SPA21 i titanuim, se http://www.primaresystems.com/files/Download/DVD26SPA21.jpg).

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes