Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC newbie (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Luc_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa

nåå  nu er tiden kommet til at jeg vil prøve kræfter med en HTPC..

jeg fik en P4 2.4Ghz/800 cpu i overskud efter en opgradering og jeg har et Sort Coolermaster kabinet (620C-BX1) stående som kan tage et MicroATX board. så det har jeg valgt at tage udgangs punkt i

så jeg har købt et Asus P4R800-VM Motherboard og 512mb ram.

boardet har onboard GFX Radeon 9200 kan det bruges til HTPC ?

eller skal jeg have et rigtig gfx kort i ?

Jeg har også et gammel tv kort liggende Cinegy 400 mener jeg den hedder kan den bruges til noget idag ?

hvad skal jeg ellers bruge  ??

hvad med software ?

Til top Vis Luc_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luc_DK

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

Det er da et sted at starte og jeg synes da godt du kan bruge det onboard gfx kort, jeg bruger selv et agp radeon 9200 og det giver et godt billed og har et bedre menu system end geforce efter min mening.

Men P4 2,4 Ghz er du også sikret en rimelig kvalitet med det tv kort, det har software decoder og kræver en del af processoren. Jeg har en maskine med 2 tvkort i, et hardware og et software, i en 2 Ghz og når jeg optager med software kortet og ser tv med hardware kortet kan jeg næsten ikke komme i kontakt med pc'en(musekommandoer mm.) Det siger noget om hvor meget det tager på pc'ens kræfter.

Hvad vil du med den?? Software mæssigt?? EPG??? Til Tv kortet kan du kikke på Dscaler som scaler dit tv-billed bedre end det der følger med dit tvkort.

Hvilken fremviser skal der på udgangen??Hvis det er et tv er det jo begrænset hvor god kvalitet man kan få???

Der skal ikke så meget til andet end de nyeste drivere fra ati for at få et godt billed. Så kan du komme ud for at lyd og billed ikke er synkront der kan du hente fx reclock programmet som synkronisere lyd og billed.

Ellers spørg her hver gang der dukker et problem op...

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Luc_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har en BarCo Data 801s projector med en DVDO Iscan HD med SDI, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal bruge min HTPC endnu, nok bare til at lege med, jeg er mest til pnp bokse men man skal jo prøve det før man kan udtale sig :)

min htpc vil nok mest blive brugt til dvd film og til HD optager.

så et HW TV kort er nok at foretrække, hvad kan du anbefale ?

Til top Vis Luc_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luc_DK

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme projektor, er du tilfreds med billedet?? Jeg har ikke sat min op endnu da det rum den skal sidde i ikke er færdigt....arbejder på sagen

Jeg vil som så mange andre herinde anbefale et hauppage pvr model, starter med pvr 150 uden remote og radio til pvr 350 med remote, radio og modulator(ikke noget du skal bruge da du kaster billedet op via vga signal).

Jeg har 2 tv kort så jeg kan optage 2 kanaler samtidig?? Bruger selv pvr 250 modellen da jeg godt kunne bruge remoten til noget leg??

Hauppauge korten belaster stort set ikke pc'en når det optager (6-8%) og mit pinnacle kort belaster op mod 80%???

Klaus

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes