| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte lige sådan et par igår føj de kan noget som
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
...noget som hvad ?
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
uuuhh klipsch... den gad jeg godt at høre...
tror bare aldrig kæresten vil gå med til at ha sådan et sæt i stuen...
men de spiller sikkert godt
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et Klipsch horn. Jeg har faktisk selv solgt dem tilbage i 80´erne. Det er en meget effektiv højttaler med en følsomhed på over 100 Decibel, så de kan spille højt!
De spiller, efter min mening, ikke specielt godt. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Det er et Klipsch horn. Jeg har faktisk selv solgt dem tilbage i 80´erne. Det er en meget effektiv højttaler med en følsomhed på over 100 Decibel, så de kan spille højt!
De spiller, efter min mening, ikke specielt godt. |
|
|
jo de spiller enda rigtig godt , men der er også lavet en del om på dem de nye kommer med andre enheder .
jeg skal have et par til med en lille rør slæde
|
| Til top |
|
| |
MadsVP Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipsch lancerer tilsyneladende mange nye modeller i tiden, bl.a en "sur-runde" serie der ser mere konventionel ud, men stadig er horn - de ser rigtig godt ud, bl.a med gyldne metalmembraner.
De er (nok) ikke helt billige..
/Mads
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, helt billige er de ikke. De koster 80.000 Kroner for et sæt hos www.sunaudio.dk. Der er opgivet en følsomhed på 104 DB, så selv den mindste rørslæde vil kunne spille øredøvende højt.
Nu har jeg ikke en rørslæde på 2*4 watt, og jeg har aldrig brudt mig om horn, så til den pris er jeg overbevist om, at jeg kan finde andre højttalere, jeg hellere vil have. Inklusive nogle af Jensens egne 
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Nej, helt billige er de ikke. De koster 80.000 Kroner for et sæt hos www.sunaudio.dk. Der er opgivet en følsomhed på 104 DB, så selv den mindste rørslæde vil kunne spille øredøvende højt.
Nu har jeg ikke en rørslæde på 2*4 watt, og jeg har aldrig brudt mig om horn, så til den pris er jeg overbevist om, at jeg kan finde andre højttalere, jeg hellere vil have. Inklusive nogle af Jensens egne 
|
|
|
Ja men nu kikker jeg kun på jeg vil prøve og smager .
Og de kan lett få en plads i min stue .
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg lige har nævnt i et indlæg i et andet forum, så har alle kabinettyper/principper deres fordele, og ulemper. For overhovedet at yde noget i bassen, skal horn være store (typisk flere hundrede liter), og helst placeres i et hjørne. Og selv i det tilfælde kan man ikke regne med output af betydning under 40-45Hz. Til gengæld har et velkonstrueret horn høj følsomhed kombineret med lav forvrængning - følsomheden kan nemt overgå traditionelle hifi-højtaleres med 25-50 gange. Det er fordelagtigt med små rør-amps, og kan alternativt udnyttes til at spille ved lydtryk, som almindelige hifi-højtalere kun kan drømme om at nå. Pænt over 120dB er ret nemt at nå, stadig med lav forvrængning.
Bortset fra deres størrelse er (gode) horn dyre! Man kan bygge selv, men en konstruktion som Klipsh er ikke for begyndere...
Men god fornøjelse Jensen! 
|
| Til top |
|
| |