Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD til Pioneer PDP 435 XDE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Michael Lauge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er den glade ejer af en Pioneer PDP 435 XDE og er på jagt efter en DVD afspiller som udnytter skærmens fortræffeligheder. Umiddelbart burde det være en afspiller som har HDMI udgang - fx. Pioneer DV-668, som man kan få for 6-7000 kr.

Mit spørgsmål går på om det er pengene værd at købe en afspiller til 6-7000 kr. hvilket jeg synes er meget. Kan man "nøjes" med en afspiller som bruger DVI eller komponent og få et lige så godt billede? Og hvilke(n) afspiller er det fx. Er der nogen der kan hjælpe?

Til top Vis Michael Lauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael Lauge

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

tja, hvis det var mig, der havde brugt så mange penge på den fede og flotte skærm som du har købt, ville jeg ubestridt gå efter 668éren, da den kvalitetsmæssigt/betjeningsmæssigt osv.  vil harmonerer godt med skærmen. Om det er det værd for dig, kan kun du svare på, men HDMI overførslen giver en synlig forbedring ( selv contra dens egen meget gode componet udgang ) og generelt er det en fin maskine efter min mening

Michael Lauge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret  Jeg er også 99,9% sikker på at jeg køber den, men jeg skulle lige høre herinde om beslutningen kunne få opbakning  Jeg har købt skærmen i Hamborg og har ikke fået så meget vejledning af fagfolk mht. dvd afspilleren. Var dog nede i den lokale Expert butik - de havde skærmen hængende, men de vidste ikke engang at DV-668 eksisterede . Har også besøgt KT Radio i Odense, men de ville hellere sælge et Bose lifestyle anlæg (da jeg også skal have nye højtalere).

Til top Vis Michael Lauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael Lauge

Gomi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hvad er dine erfaringer med din fineskærm, jeg overvejer at købe en selv

Jeg har en Pioneer 868, så der skulle være mulighed for et fornuftgit billede

PFT
Thomas

Til top Vis Gomi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gomi

Michael Lauge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige at det er alle pengene værd. Billedet står rigtig flot selv ved alm. tv. Når det digitale signal kommer bliver det endnu bedre. Har set det i weekenden med en DV-668 tilsluttet, og jeg har aldrig set så godt et billede før. Med din 868 er du endnu bedre kørende. Det skal måske tilføjes at jeg ikke er ekspert på fjernsyn, men jeg har kigget på rigtig mange forskellige fjernsyn inden jeg besluttede mig for Pioneer, og jeg er ikke blevet skuffet.

Jørgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hvad med den nye optager fra Pioneer DVR 920 billed del fra DV 668, 250 GB HD og HDMI ud. 
Til top Vis Jørgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgensen

Michael Lauge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Jørgensen skrev:
Hvad med den nye optager fra Pioneer DVR 920 billed del fra DV 668, 250 GB HD og HDMI ud. 

Absolut en lækker sag  men jeg har desværre ikke økonomien  og jeg bruger kun min 10 år gamle video 1 gang om måneden lige nu. Men jeg er sikker på at når de har været på markedet et par år, så vil det være til at komme i nærheden af for almindelige beløb .

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Goddag M. Lauge....bare af nysgerrighed...hvad gav du for den pdp´er?
Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har også sådan en skærm, jeg har sat den til min H/K DVD-afspiller via. et component kabel, jeg kan heller ikke helt finde ud af om jeg skal købe en ny dvd-afspiller til en 7-8k for at få hdmi.

Mit dilemme er om man skal købe en ny en nu, eller vente et års tid og se om blue-ray/hd-dvd er slået igennem. Jeg ville være ærgelig over at give 7-8 for en afspiller nu, og så være nød til at skulle om med samme beløb om et års tid for at skifte den ud med en blue/ray/hd-dvd afspiller.

Jeg tror nok jeg har resoneret mig frem til at jeg venter et års tid og ser hvordan det går med de nye standarder, jeg har set forskellen på hdmi og component signal på skærmen og synes ikke forskellen er så meget værd - ikke på almindeligt "DVD-signal".
Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

Michael Lauge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Hej Andersls,

Jeg købte den i Tyskland og gav 32500 + 350 i fragt. Sammenlignet med 48.000 hos Expert, så synes jeg det er en ok pris.

Michael Lauge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hej Vittel,

Tak for dit svar vedr. HDMI. Jeg har nu taget det tunge valg og bestilt en DV-668 - kunne vente længere. Kan godt følge dig mht. component signalet og den ikke helt så store forskel, men da jeg ikke har nogen dvd nu, så bliver det altså HDMI. Glæder mig til oplevelsen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes