Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HJÆLP Blå lys-blink når projekter er kold (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ravsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hej,

min gamle projektor blinker blåt i den nederste 1/3 del af billedet. Kun når den er kold.

For at det går væk bliver jeg nød til at blokere luftindtaget. Så forsvinder det. Hvis jeg derefter giver den luft igen kommer det langsomt tilbage. Jeg kan således styre det lidt ved at blokere luftindtaget delvist men det er jo nok næppe sundt for den !

På en eller anden måde opstår støjen omkring det blå lcd. Jeg har haft den skilt ad men kan ikke se fejlen. Jeg er ikke elektronik ekspert så jeg har ikke målt på nogen af komponenterne.

Man kan se fejlen her.

Læs mere om mit biograf projekt her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18851

Til top Vis ravsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravsted

ravsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Hej Alle !

Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig med ovenstående ????

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hej Ravsted.

Det ser ret besynderligt ud med det 'blåblink'. At det så ophører når du blokerer luftindtaget (og paneler og elektronik ophedes) kan jeg ikke lige få hoved eller hale på, men tilsyneladende må det være et 'tempratur-styret/-forsaget' problem.

Hvis andet ikke dur, kan du jo bruge dette som påskud til at opgradere til en mere moderne hjemmebioprojektor (brugt AE300 eller lign. hvis midlerne er små) - jeg kan godt garantere dig at forskellen vil være markant sammenlignet med den 3M du bruger nu...

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

ravsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas,

tak for dit svar.... Det undrer også mig med lyset men umiddelbart kunne det vel have noget at gøre med en defekt modstand eller hvad ??? Højere temperatur er vel lig med større modstand ??? Jeg er som sagt ikke el-nørd nok til at vide ret meget herom.

Skulle du komme i tanke om noget "klogt" må du endelig skrive igen !

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Det kan skyldes så mange ting, men hele situationen her er lidt 'rasmus bagvendt', ment i den forstand at en for høj intern temperatur under normale omstændigheder kan få elektronikken og panelerne til at opføre sig sjovt.

En ting er også, at den nederste 1/3 er domineret af blåt - en anden er at det tilsyneladende blinker og ikke er konstant blåt...

Hvis der findes en lokal elektronik-biks i området hvor du bor, kunne du måske kontakte dem og beskrive fænomenet? Jeg er bange for at det næppe økonomisk set kan svare sig at sende den til et aut. værksted såsom igennem Fona eller lign. - det koster knaster bare de skal kigge på apparatet (og det er jo ikke helt nyt i forvejen).

Beklager jeg ikke har bedre svar men jeg er så heller ikke elektroniknørd. Held og lykke1

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes