Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: "YUV" problem på Denon 2910...! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

”YUV” problem på Denon 2910…!

Her i dag har jeg forsøgt at få et signal fra den spec. ”YUV” (komponent) udgang på min Denon DVD 2910 afspiller, ved hjælp af et ”high end YUV”  kabel fra Profigold  på 5 meter, men der ses ikke andet end stort skærm, mit tv understøtter naturligvis komponent signal (Panasonic TX36PD50F)

Det som undre mig, er bl.a. en mærkelig opsætnings menu ”inde i 2910” her findes kun en opsætning for AV1 udgang, altså scart, men ikke noget for komponent udgang…??? Hvordan skal det forstås, de 3 stik til ”YUV” findes jo bag på.

TX36PD50F skulle ifølge brugsanvisning, selv stille om på indgang 4 når der kommer et progressiv ”YUV” signal til denne indgang, jeg har selvfølgelig sat 2910 til progressiv

Lige pt. ved jeg ikke hvordan jeg kommer videre

Mvh.

”Lytteren”

Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Der er vist noget med at du ikke må have tilsluttet noget til scart indgang 4, når du bruger komponent indgangen på dit tv. Prøv at vælge din komponent indgang via fjernbetjeningen.

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen!

Ja ganske rigtig er/var det en konflikt mellem mine to DVD afspiller, (foruden min Denon 2910 har jeg også en JVC XV NA77SL, den sidste har jeg ikke haft andet end vrøvl med ombyttet 2 gange…!)

Nu virker den spec. ”YUV” indgang, men det giver desværre et andet alvorlig problem, nu kan jeg ikke bruge Scart indgang 4 mere (!!!!!!!!!!) idet, der ikke må være noget tilsluttet til denne, er der det, virker ”YUV” indgang ikke (var der nogen som sagde ”god mand økseskaft”..!) der er kun to indgange på TX-36PD50F som giver mulighed for RGB, den ene er altså indgang 4, denne kan jeg som sagt ikke bruge mere…!

Når Panasonic har valgt denne total vanvittige konfiguration, er der en del film jeg ikke kan se på min Denon mere, idet den automatiske format funktion er koblet ud, ja hvad Panasonic har tænkt på er mig en gåde, hvorfor er der kun to Scart stik med RGB mulighed…?

Lyden da, ja hvis jeg brugte de højttaler i selve Tv’et så havde jeg også dette problem, idet, jeg ikke kan få lyd igennem, denne skal jo komme fra Scart indgang 4, ifølge brugsanvisning, men, det kan jo ikke lade sig gøre, heldigvis, burger jeg et lille hifi anlæg til daglig brug, Yamaha 592 og et sæt Audio Pro Image 40 højttaler, kun til store musik DVD'er bruger mit store hifi anlæg…!

Nej Panasonic skulle ombygge dette super CRT tv, så man i det mindste havde adgang til 3 Scart indgange med RGB, samtidig også en ny fjernbetjening idet, den nuværende miltsagt er noget bras, skal peger direkte på tv før den virker, dårlige taster etc..!

Mvh.

”Lytteren”

Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hm....  en løsning kunne være en omskifter boks til scart stikkene. Men jeg er enig i at Panasonic har en mærkelig måde at konstruere indgangene på.

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes