Forfatter |
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
På mit plasma syntes jeg at burn-in hurtigt forekommer.
Et stations logo under en film (1-2 timer ) er er nok til at man kan se i mørke sener i næste udsendelse, men det forsvinder efter et par minutter.
Tekst TV , bare man har brugt det et par minutter er der skygger efter det i mørke sener bagefter, men det forsvinder også efter et par minuter.
Er dette en fejl eller er plasma tv såden ?
Mit TV er et Philips 9966 http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17647&P N=2
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det du oplever er ikke burn-in, men derimod det der kaldes "image retention".
Image retention betyder, at man i mørke scener eller efter man har slukket skærmen, kan se det der blev vist for få øjeblikke siden. Image retention forsvinder i løbet af kort tid af sig selv igen, og kan forøvrigt være et tegn på at lys eller kontrast er indstillet for højt.
Burn-in er derimod en permanent tilstand hvor et billede er "brændt ind" i skærmen til tid og evighed. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Holmes Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
hans123, som du måske kan huske har jeg samme plasma som dig (med samme problem). I "ekstreme" tilfælde ved jeg, at Philips faktisk bytter/reparerer dit 9966. Ved mig er det faktisk så ekstremt, at man stadig kan se skygger dagen efter (hvis jeg slukkede skærmen hvor skyggerne var tilstede). Derfor skal mit plasma også byttes, når Philips engang får nogle på lager.
perejvind, jeg vidste faktisk ikke at fænomenet også kaldes "image retention". Ved du, om det er på nogen måde er skadeligt for skærmen i det lange løb (andet end at det ikke godt for nogle typer af fjernsyn, at kontrasten er indstillet for højt).
Mvh.
John
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John
Er det noget du har snakket med Philips om direkte og hvor ?
Har du brum fra dit ambilight når der er lyse farver ?
Mit har noget brum som forsvinder ved mørke farver. 
Er ellers meget glad for Tv'et især efter jeg har fået en dvd afspiller med dvi-d udgang ( denon 2910 ) og TV modtager i 1080i det giver rigtige flotte billeder.
Mvh Hans
[/QUOTE]
|
Til top |
|
|
Holmes Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans
Jeg ringede ind til Philips (de har et servicenummer man kan ringe på). Inden jeg ringede, var jeg ikke helt klar over, om det overhovedet var en fejl, men efter at have forklaret Philips problemet, sagde de at det var en fejl og at min 9966 enten skulle repereres eller byttes (det bestemmer forhandleren åbentbart om det skal). Min forhandler gik heldigvis med til at bytte det, men får først nye 9966ere, hjem midt i januar.
Ja, jeg har også brum ved lyse farver. Hvis jeg skal være ærlig, synes jeg faktisk det er generende, specielt hvis man har skruet ned for lyden og der ellers ikke er baggrundsstøj. Desværre er det ikke en fejl, Philips vil anerkende, så man skal nok være heldig for at få byttet TVét, alene pga. brum. "Brummet" bliver diskuteret meget på www.hifi-forum.de (som jeg før har nævnt). Det er alle plasma/LCD tv med ambilight der er berørt af "fejlen" (9966 og 9986 i de forskellige udgaver). Der er faktisk nogen der har et 9966 der ikke brummer, men jeg tror man skal være heldig hvis man har sådant et. Nogen brummer også mere end andre. Lidt ærgeligt at man skal leve med den brummen hvis man vil have tændt ambilight, da det er rigtig fedt - det vil du sikkert give mig ret i
Jeg har desværre ikke mulighed for at have en DVD direkte tilsluttet 9966eren, da jeg har hængt mit op, helt uden synlige ledninger/kabler (har jeg vist også skrevet før). Jeg gad godt se din denon 2910 på en 9966 - billedet skulle være helt utroligt. Du skriver en TV modtager i 1080i - er det den satellit, der (som den eneste) udsender HDTV? Hvilket udstyr har du for at få det til at fungere? Ellers fedt at man kan møde andre her, der også har "verdens fedeste stykke elektronik". Det er jo ikke ligefrem et plasma alle og enhver har hængende 
Mvh. John
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil også gerne høre mere om 1080i modtagelsen ?
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdate på mit Philips Plasma 9966
El-giganten henter det på mandag ( godt man tegnede den store forsikring )
Og de kunne ikke svare på om den står på ombytning eller rep, men med de fejl jeg har så er det måske ombytning.
De fejl jeg har er :
Image retention: skygger efter undertekster, tekst tv og stations logo.
Ved hurtige bevægelser i billede kan der forekomme grønne streger i ansigterne på mennesker.
Brum fra ambilight
Lyden på de indbyggede højtalere er ikke god når den indbyggede subwoofer er slået til. ( skratter )
Brum på subwoofer udgangen.
Surt men håber at det bliver godt
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
FireBlade Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med brum fra ambielight kommer der ikke fra mit men hvis man stiller på kontrast så kommer det meget hurtigt
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehh oki .. vil det sige at du ikke modtager tv i 1080i ?
euv .. nu troede jeg lige ..
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm. 5 alvorlige fejl på et nyere fjernsyn fra Philips.
Svært at forstå, at det er blevet rost på dette forum når stort set alle ejere oplever brum ved brug ambilight (den mest promoverede detalje ved deres fjernsyn)..
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg roser er jo billedet ( når det virker )
Der men jeg det ligger bland de bedste plasma. men det er selvfølgelig min egen vudering.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
Holmes Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa
I princippet har du ret men .........
For det første har hans123 ret i, at det er et af de bedste plasma på markedet lige for tiden (måske endda det bedste = smagssag). Dertil kommer at intet andet plasma slår Philips'et designmæssigt (igen smagssag) og så skal Ambilight bare opleves - helst i et mørkt rum. Når man først har haft Ambilight, vil man nok nødigt undvære igen
Det eneste plasma, der billedemæssigt kommer op på siden af 9966, er Pioneers 435. Det er til gengæld (efter min mening) ikke særligt pænt. Når man giver over 30.000 for et fjernsyn, skal det både se pænt ud - tændt og slukket
Når det så er sagt, er der faktisk mange der har problemer med deres 9966 og jeg giver dig ret i, at det er for dårligt. (der er f.eks. "mange" hvor TVét tænder om morgenen præcis kl. 5.20 - mærkelig fejl). Heldigvis er Philips flinke til at bytte.
Mvh.
John
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
OPDATE 19/1-2005
Strax Danmark som har servicen for ElGiganten vil IKKE lave mit TV.
De siger at det er mig selv der har ødelagt det med at se tekst tv .
Er plasma noget møj eller er det kun philips plasma der får burn in ved 10 minuters teks tv.
Tekniker hos service centeret fortalte mig at det var min egen skyld og det ikke dækkes at garantien
Ej heller ikke de problemer med at stations logo sætter sig fast.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Holmes] Hej Hans
Jeg ringede ind til Philips (de har et servicenummer man kan ringe på). Inden jeg ringede, var jeg ikke helt klar over, om det overhovedet var en fejl, men efter at have forklaret Philips problemet, sagde de at det var en fejl og at min 9966 enten skulle repereres eller byttes (det bestemmer forhandleren åbentbart om det skal). Min forhandler gik heldigvis med til at bytte det, men får først nye 9966ere, hjem midt i januar.
Det var da god at høre at det var så lett , sidste gang jeg havde fat i dem var med en 19" skærm det tog godt 5md og en del opkald til sverige og holland , men så kom de også med ders topmodel af 19" og den model jeg havde købt for fri
|
Til top |
|
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du ikke finde dig i. -Self skal du have det rep.
Har selv købt plasma hos EL-Giganten, og også tegnet udvidet forsikring.
Jeg fik at vide at den udvidede forsikring gjaldt alt. -Hvad er ellers idéen i at tegne udvidet forsikring?
Du skal bare møde op og råbe og skrige som sindsyg. Enhver kan da høre det lyder dumt:
Du har købt et TV til 1 million kr. og det er gået i stykker fordi jeg læste textTV -derfor dækker garantien ikke.
|
Til top |
|
|
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
OPDATE 19/1-2005
Strax Danmark som har servicen for ElGiganten vil IKKE lave mit TV.
De siger at det er mig selv der har ødelagt det med at se tekst tv .
Er plasma noget møj eller er det kun philips plasma der får burn in ved 10 minuters teks tv.
Tekniker hos service centeret fortalte mig at det var min egen skyld og det ikke dækkes at garantien
Ej heller ikke de problemer med at stations logo sætter sig fast.
Mvh Hans |
|
|
Hmmm, EL-Giganten burde da efterhånden stryges fra mange elektronikproducenters forhandlerliste.
Det undrer mig MEGET, at Philips udstyrer deres plasma-TV med TTV, hvis det ligefrem er skadeligt for apparatet. Står der i manualen noget om, at overdreven brug af TTV kan skade skærmen???
Nå, jeg ville personligt bare køre hårdt på fra dag 1, hvis ikke tumperne hos EL-Giganterne makker ret, og erkender deres ansvar. Har indtryk af at EL-Giganten klinger meget bekendt i ørene hos folkene ved forbrugerklagenævnet...
Det næste bliver vel at man ikke må tilslutte apparater indkøbt i EL-Giganten, hvis man vil bibeholde sin garanti...
Har du kontaktet Philips DK, og hørt deres holdning til dette problem...? __________________ Women Respond To Bass!
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har snakket med philips om problemet ( 19/1-05 )
Og de siger at det er en fejl - men rep siger at det ikke laves på garantien
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sku utroligt hvad de prøver at slippe afsted med.
Nu lyder du som en rimelig rolig type Hans123.
Jeg ville være gået fuldstændig amok.
|
Til top |
|
|