| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står for at skulle anskaffe mig nyt HIFI udstyr. Primært en ny forstærker, fordi den gamle ONKYO Integra A-8700 er så støvet/røget at der er knas i samtlige kontakter (hulk). Desuden har den jo ikke ligefremt surround ;o)
Jeg overvejer at købe en af følgende Surround Receivere:
- NAD T763 (6.1 kanaler á 100 watt)
- NAD T773 (7.1 kanaler á 110 watt)
Mit eneste problem med disse forstærkere er at de ikke skilter med THX (ultra 2 etc.). Men man kan så spørge sigselv om det har noget at sige, da begge forstærkere understøtter lydformaterne bag....?
Derudover har jeg planer om at købe et sæt "B" højttalere så som CERWIN-VEGA 5.1X - bare til at starte med! Højttalerne vil en efter en blive skiftet ud med B&W 705 (kombineret med en B&W ASW600 vuffer), som jeg syndes er ALT for fede!
Jeg kan tilføje at udstyret primært vil blive brugt til hjemmebio. Desuden hører jeg meget radio og stort set alle musik-genrer... Dog ikke opera (ugh - kvalme!)
Jeg er ikke sikker på om dette er gode valg. Derfor er jeg meget interesseret i at høre andres mening om dette. Desuden kunne der være FEDT! hvis nogen har en af NAD's amps, og kan give mig info om deres kvalitet til pengene.
Jeg er ikke specielt hooked på hifiklubben - absolut ikke. Men desværre er de de eneste der forhandler NAD... Og jeg er ret vild med NAD's kølige design...
|