| Forfatter |
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 16 Januar 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom til at tænke på at der er en del der piller i deres udstyr,jeg gør det også selv.Der er nogle der mener at det ikke duer,at man ødelægger det tiltænkte med det.Omvendt kunne man godt få den ide at især det lidt billige kunne laves bedre på nogle punkter,da de selvfølglig må spare nogle steder.
Nogle vil ikke købe udstyr der er pillet i,jeg er nok ikke så sart på det område, kommer selvfølgelig an på omstændighederne.I øvrigt mener jeg selv at de effekt forstærkere jeg har er betydeligt bedre modificeret end standard.
I øvrigt en sjov tanke hvorfor skal ting ligne hinanden og være så standard.
Jeg har selv stået med nyindvesteret udstyr for ca.45K og så lyder det kedeligt pga. de andre led ikke har kvaliteten der skal til.Det er betydelig bedre nu bla. på grund af tweak og bedre kabler o.s.v.Det kan dog være deprimerende at erkende....meeeeen andre har vel også oplevet det sådan er HiFi vel også.
Så hvordan er holdningen til at købe/sælge udstyr der er modificeret? __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 16 Januar 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er vel mest at evt. garanti bortfalder når man modificerer
og at en del autoriserede værksteder ikke er glade for at service
modificeret udstyr. Det er også svært for de fleste at se om
modifikationerne er ordentligt udført eller om der måske er noget i
apparatet der er ødelagt. Som udgangspunkt mener jeg at man må
acceptere at brugtværdien falder hvis man modificerer sit udstyr og
jeg ville selv vær meget påpaselig med at købe modificeret udstyr
med mindre jeg var helt sikker på at det var gjort forsvarligt.
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 16 Januar 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er en af dem der aldrig kunne finde på at modificere eller købe noget der har været pillet ved. Dette skyldes simpelthen at jeg ikke kender en bønne til det der sidder indeni hifi, så jeg kan ikke vurdere arbejdets kvalitet og vælger derfor at gå udenom, uanset hvor godt det end måtte lyde.
Jeg vil hellere have noget der lyder som det skal uden der er pillet ved det og ja, det betyder så, at jeg er nødt til at punge ud.
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 16 Januar 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det desværre mange som modificerer i udstyr som ikke har meget forstand på hvad de laver. Så det har bestemt sin risiko at købe sådan noget når man ikke kender den person og vedkommendes kunnen inden for det elektroniske.
Jeg har set mange hårrejsende ting som folk har lavet, som var deciderede livsfarlige. Et andet apspekt det giver er at hvis huset brænder og brandfolkene finder ud af at banden skyldes en modificeret forstærker eller underlige kabler som ikke overholder nogen som helst sikkerhedsstandard.... ja så er der ingen forsikring som dækker.
Så tænk jer om når i køber og laver sådan noget. Lav det kun hvis i har forstand på det og en uddannelse bag så man er klar over hvad man gør og kender til sikkerhed.
Bare min mening.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig nok Classe, men jeg har set mange el-indstalationer der var/er lavet uforsvarligt, og det var autoriseret elektriker der har lavet det. Så en fin uddannelse er ingen garanti.
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfme,
Det er rigtigt at det ikke er nogen garanti, men med hensyn til dit eksempel, så gælder deres forsikring dog hvis de får lavet noget skidt.
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min holdning er, at det er sværere at sælge, da der ligger meget hårdt arbejde i at få noget der bare spiller utroligt flot. Så vil en evt. køber presse prisen, er det bare ud med ham. Så heller beholde det.
Jeg har en Marantz PM 14 K.I.Sign. mrk. 2, som er modificeret med plastik fjernelse, og udskiftning at alle de interne kabler til sølv/silke kabler. Den spiller pragtfuldt, og er blevet sammenlignet med mange dyre sager, hvor den har "vundet". Både forforstærkerer delen og effektforstærkerer delen har klaret sig godt. Op imod Mark Levinson 38S og Gamut D 200 f.eks.
Jeg er ved at udskifte til helt hjemmebyggede fra grunden af. Det bliver bedst sådan. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 04:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville være noget andet, hvis man ved 100% at vedkommende er en haj til at modificere. Det ved man desværre blot sjældent.
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniels,
Ja det er lige præcis der problemet er, og mit bud er at mindre end 10% af de folk som modificerer går under "haj" betegnelsen og de resterende 90% skulle nok havde ladet være med at modificere.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
|
Min holdning er, at det er sværere at sælge, da der ligger meget hårdt arbejde i at få noget der bare spiller utroligt flot. Så vil en evt. køber presse prisen, er det bare ud med ham. Så heller beholde det.
Jeg har en Marantz PM 14 K.I.Sign. mrk. 2, som er modificeret med plastik fjernelse, og udskiftning at alle de interne kabler til sølv/silke kabler. Den spiller pragtfuldt, og er blevet sammenlignet med mange dyre sager, hvor den har "vundet". Både forforstærkerer delen og effektforstærkerer delen har klaret sig godt. Op imod Mark Levinson 38S og Gamut D 200 f.eks.
Jeg er ved at udskifte til helt hjemmebyggede fra grunden af. Det bliver bedst sådan.
|
|
|
Dejligt når det bærer frugt, og som jeg skrev i en anden tråd så kan det være meget dyrt om man skal videre på den konvetionelle måde.Personlig mener jeg at det ville være umulig i praksis at opgradere fra kedelig lyd til den jeg har nu uden at blive dybt forgældet.Selv om man køber noget godt på nogle områder så er det ikke sikkert at det giver valuta sådan lige fordi andre ting sætter begrænsninger.Måske er det mere spændende at pille og i relativ billige apperater som alligevel ikke er det store salg i på brugtmarkedet.Husk også på at en relativ høj pris ikke nødvendigvis gør et produkt godt, det kan bare være markedsføring. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
|
dfme,
Det er rigtigt at det ikke er nogen garanti, men med hensyn til dit eksempel, så gælder deres forsikring dog hvis de får lavet noget skidt.
|
|
|
Ja det skulle man tror, men en bekendt fik svitset alt el i hytten, fordi elektrikeren havde koblet noget forkert sammen, så der kom for meget spænding på. Der blev selvfølgelig klart protetesteret, men firmaet beklagede bare fejlen og henviste til indboforsikringen.
Gæt hvad indboforsikringen ville give for fjernsyn, hifi, pc'er osv, som både er 7, 8 og 9 år gammelt....
Det blev en dyr fornøjelse at have en "fagmand" på besøg.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz skrev:
|
Jeg er en af dem der aldrig kunne finde på at modificere eller købe noget der har været pillet ved Det samme her. Dette skyldes simpelthen at jeg ikke kender en bønne til det der sidder indeni hifi, så jeg kan ikke vurdere arbejdets kvalitet og vælger derfor at gå udenom, uanset hvor godt det end måtte lyde.
Jeg vil hellere have noget der lyder som det skal uden der er pillet ved det og ja, det betyder så, at jeg er nødt til at punge ud.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz: Hvis det er elektrikeren som har lavet noget klamp, er det hans erhvervsansvarsforsikring som skal dække, ikke kundens indbo.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper Juul, jeg kunne ikke være mere enig med dig, men sådan gik det ikke i denne sag.
Snakkede også med svigerfatter om det. Han er smed og sagde at engang stak en af hans svende ild til et hus ved et uheld da han var ved at tø vandrør op. I den sag erstattede den private indboforsikring også.
Er der så sket fejl i sagsbehandlingen i disse sager...?
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
|
Nu er det desværre mange som modificerer i udstyr som ikke har meget forstand på hvad de laver. Så det har bestemt sin risiko at købe sådan noget når man ikke kender den person og vedkommendes kunnen inden for det elektroniske.
Jeg har set mange hårrejsende ting som folk har lavet, som var deciderede livsfarlige. Et andet apspekt det giver er at hvis huset brænder og brandfolkene finder ud af at banden skyldes en modificeret forstærker eller underlige kabler som ikke overholder nogen som helst sikkerhedsstandard.... ja så er der ingen forsikring som dækker.
Så tænk jer om når i køber og laver sådan noget. Lav det kun hvis i har forstand på det og en uddannelse bag så man er klar over hvad man gør og kender til sikkerhed.
Bare min mening.
|
|
|
Classé: Hvad med elektronik man har lavet selv efter et byggesæt og det bryder i brand, dækker forsikringen heller ikke der? 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Jeg kom til at tænke på at der er en del der piller i deres udstyr,jeg gør det også selv.Der er nogle der mener at det ikke duer,at man ødelægger det tiltænkte med det.Omvendt kunne man godt få den ide at især det lidt billige kunne laves bedre på nogle punkter,da de selvfølglig må spare nogle steder.
Nogle vil ikke købe udstyr der er pillet i,jeg er nok ikke så sart på det område, kommer selvfølgelig an på omstændighederne.I øvrigt mener jeg selv at de effekt forstærkere jeg har er betydeligt bedre modificeret end standard.
I øvrigt en sjov tanke hvorfor skal ting ligne hinanden og være så standard.
Jeg har selv stået med nyindvesteret udstyr for ca.45K og så lyder det kedeligt pga. de andre led ikke har kvaliteten der skal til.Det er betydelig bedre nu bla. på grund af tweak og bedre kabler o.s.v.Det kan dog være deprimerende at erkende....meeeeen andre har vel også oplevet det sådan er HiFi vel også.
Så hvordan er holdningen til at købe/sælge udstyr der er modificeret? |
|
|
problemet er at mange af det gammel er der pillet i , dansker er nogle pillefinger , bare hold dig fra det alt det fusk jeg har set uf da selv fra værkstedre .
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marty,
Jeg er ikke klar over havd der gælder når man laver et byggesæt. Vil nu umiddelbart tro at man selv hænger på det hvis man ikke har fulgt forskrifterne. Hvis man feks ikke har sat sikringen i i netdelen og skidtet så brænder af.
Men er dog ikke klar over det.
|
| Til top |
|
| |