Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: m1da-dvi(infocus) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
angrii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

hej alle...

Jeg er den lykkelige ejer af en infocus lp350 dlp projektor. og ejer af en yamakawa dvd med dvi udgang.

I sommer købte jeg en billig l.... dvd- yamakawa 365 for 1200kr i tyskland med dvi udgang, efter lidt raske handler fremskaffede hifiklubben i ålborrg mig et M1da-dvi fra infocus ( http://www.infocus.com/service/lp350/accessories.asp?site_la ng=1&site_region=1&

M1 to DVI-D without USB cable (33'/10m) * SP-M1-10M

meget billigt- 1600kr

som efter sigende skulle overføre mit billede fra dvd til projektor helt fejlfrit og med uimodståelig kontrast- jo tak.

julen går og endelig dumper mit kabel ind ad brevsprækken, frem med colaen og kæresten for nu skulle der jo ses film helt fejlfrit og med uimodståelig kontrast-jo tak. men men men, no signal detectet. hmm øv. *Inden da skal det lige siges at jeg har været inde i opsætningen på dette tekniske vidunder af en dvd og sat DVI-out til 1080i som projektoren jo burde understøtte, men stadig intet sker. så går jeg jo ind på yamakawas hjemme side(http://www.yamakawa.de/frames_d.htm) under FAQ og ser dette:

Ich habe meinen DVD-365/375 mit einem DVI Kabel mit meinem Projektor verbunden. Nach dem Ausschalten verliert der DVD-365/375 jedesmal seine Setup Informationen.
Sie verwenden ein DVI Kabel mit falscher Kabelbelegung. In Ihrem Kabel wird ein Kontakt zwischen zwei PINs im DVD-Player hergestellt, der nicht vorgesehen ist. Verwenden Sie bitte nur DVI Kabel mit Dual Link Standard nach DIN 7620- og det er lige præcis hvad der sker...

Lur mig om mit kabel har denne standard?? tror det ikke desværre, men hvis i har nogle råd eller erfaringer med dette setup hører jeg gerne fra jer?

Så nu hedder dvd'en arcam diva 78 med hdmi stik(12800kr)- spør mig om jeg glæder mig til at se film snart...

film skal ses i biografen..

Til top Vis angrii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angrii

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg tror at de lange ( 10M ) DVI kabel er problemet.

DVI standarten er vist omkring 5 meter alt der over er held.

Er da klar over at nogle her på hifi4all bruger 10 meter kabel   men mange har også problemer med det.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes