Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til mig: LCD eller plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pisfin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er bare så meget på herrens mark. Jeg overvejer at købe enten et Sony KLV-L32M1 eller et Panasonic TH-37PA30, men ved ikke helt, hvad jeg foretrækker. Jeg synes umiddelbart, at Pana'en har det bedste billede, men jeg er nervøs for fremtiden for dette fjernsyn. Hvor lang tid holder de nye plasmaskærme? Skal jeg købe et LCD-fjernsyn i stedet for grundet den længere levetid? Hjælp mig lidt her. Hvad vil I foretrække?
Til top Vis pisfin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pisfin

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

jeg har lidt samme dilemma, bortset fra at jeg står mellem at købe panasonicen (24k) og pioneers plansma hvor man på www.hifiimport .dk i øjeblikket kan købe FDE modellen til 32k hvilket er vildt billigt. ... Men af de to modeller du tripper imellem vil jeg klart vælge panasonic.. levetiden for plasma skulle der ikke være noget at være nervøs for ... det eneste man i mine øjne kan udsætte på panasonicen er at den har lav opløsning ...

/TN

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

Schnumpfel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Pisfin..

Levetiden på de nye plasmaskærme skal du ikke bekymre dig om..
Den er tilstrækkelig lang til at du sikkert nok har skiftet tv inden det bryder sammen eller billedet bliver for dårligt.
Spørgsmålet er jo så hvor meget du vil ofre på det.
Måske du skulle kigge på nogle af plasmaerne med højere opløsning. Man kan tydeligt se forskel på kvaliteten

pisfin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

JA, jeg ville også meget gerne købe et plasma med højere opløsning, men budgettet ligger på 20.000 kr., hvor jeg synes, at disse to fjernsyn uden sammenligning er de bedste til den pris. Men måske er der nogen, der har et andet forslag?
Til top Vis pisfin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pisfin

zebu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 04:02 | IP-adresse registreret  

Hej, hvis jeg ikke tager meget fejl, så mener jeg at have hørt, at den nye plasma generation har en brændetid på 60.000 timer (nu må du ikke hænge mig op på noget).... . Personligt er jeg nok mest tilhænger af plasma, da jeg synes de har et mere naturligt og behageligt billede. på et Lcd har det underteksterne det ofte med at skære i øjnene (min mening, hvad den så end er værd )

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke anbefale dig at købe philips plasma.

Har en meget dårlig oplevelse med mit 9966.

10 minutters tekst tv er lig med burn in   og så er tv ødelagt.

( i følge Strax Danmark som har servicen for philips )

Og philips vil IKKE dække - surt når man kun har haft tv i 40 dage

Men sagen er ikke slut...

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Så igår et Pioneer PDP-435FDE plasma tv med HD-signal og billedet stod rigtig godt. Klart en lækker skærm.

Ved siden af stod et Loewe Spheros T37 LCD tv også med HD-signal. Det billed stod ikke bare godt - det stod super fantastisk overdrevet godt. Det bedste billed jeg nogensinde har set på et tv af alle typer. Okay det var et HD-signal og et tv til denne nette sum af 70.000-80.000 kr - så skal det fanme også være iorden !

For interesserede kan begge opleves hos Expert i Glostrup.

Jeg lærte to ting.

- At HDTV er fremtiden og at der leveres en suværen opløsning og billedkvalitet. Det bør være en af den kommende regerings nye valgløfter. HDTV til folket -  NU !!!
- At fremtidens LCD skærme er plasma overlegen.

Jeg synes ikke, at der pt. findes LCD skærme, i samme prisklasse og størrelse som plasma skærme, der er pengene værd. Måske lige med Philips 37PF9986 som undtagelse.

Om alle omstændigheder skal man op i 30.000 kr. klassen for at finde et rigtig godt billede på både plasma og lcd. Hermed ikke sagt value for money.

Plasma vil leve nogle år endnu, men LCD el. anden teknologi vil anvendes i fremtidens fladskærme. Skulle dog ikke afholde mig fra at købe et Pioneer el. Panasonic plasma tv, hvis ellers jeg kan overtale mig selv til at bruge over 30.000 kr. på et tv.

Håber sgu at hans123 får byttet el. repareret sin Philips plasma... det er sgi a sad, sad story, som klart kan afholde mig fra at investere i Philips flad-tv. Pøj, pøj til dig...

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok skrive når der nyt om mit plasma - men jeg syntes at andre brugere bør advares om produktet intil der kommer en god løsning.

Men ellers syntes jeg at billede på mit 9966 hører bland de bedste plasma der findes -  men det er jo nok en smags sag.  Var ved at købe philips i 37'' lcd   men syntes billedet var bedre på plasmaen.

Mvh Hans

torpedo skrev:

Håber sgu at hans123 får byttet el. repareret sin Philips plasma... det er sgi a sad, sad story, som klart kan afholde mig fra at investere i Philips flad-tv. Pøj, pøj til dig...

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale alle interesseret i plasma at holde skarp øje med NEC http://www.dvdpriser.dk/Listproducts.asp?ID=189&Parent=& amp;Producent=390&Rating=0&Max=&Soegeord=&Di rection374=2&Sorted374=&Equal376=&Direction1026= 2&Sorted1026=&Direction728=2&Sorted728=&Dire ction821=2&Sorted821=&Submit.x=19&Submit.y=9

Jeg har set skærmen i live og til prisen er der ingen der kan komme bare tæt på det klare, naturlige, og dybde den har i skærmen.

Til top Vis Kasper76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper76 Besøg Kasper76's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Jeg skal nok skrive når der nyt om mit plasma - men jeg syntes at andre brugere bør advares om produktet intil der kommer en god løsning.

Men ellers syntes jeg at billede på mit 9966 hører bland de bedste plasma der findes -  men det er jo nok en smags sag.  Var ved at købe philips i 37'' lcd   men syntes billedet var bedre på plasmaen.

Mvh Hans

torpedo skrev:

Fortæl mere om det og hvorfor de ikke vil dække .

Hvis du bare selv tage kontakt til PH og de rigtig personer så sker der nok noget , har jeg selv prøvet men det tog noget tid , men det hjlælp enda meget til sidst fik jeg meget mere end jeg havde købt for .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Kasper76 skrev:

Jeg vil anbefale alle interesseret i plasma at holde skarp øje med NEC

Ja, NEC lyder også som et spændende produkt, der er værd at holde øje med. De modeller jeg har set har ekstern tunerbox, hvilket jeg synes er at foretrække.

Hvis der er nogle som har erfaringer med NEC, så skriv endelig jeres mening om dette plasma tv.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes